Agentúra PR.Konektor vydala prvý slovenský Influencer Report

GoGo a sestry Buckinghamové (foto: Milka)

Ako zapojiť v dnešnej dobe do kampane influencera a nezblázniť sa z toho? Už dávno nestačí pre efektívnu kampaň len využitie známej tváre, ale je potrebné sústrediť sa na správny výber influencera, systematickú prácu s obsahom, kreatívou, timingom a prepojením všetkých dostupných nástrojov integrovanej komunikácie. Agentúra PR.Konektor má na konte množstvo úspešných integrovaných kampaní, a preto prináša prvý slovenský Influencer Report.

PR úž dávno nie je len o tlačových správach a PR článkoch. Ľudia veria často oveľa viac odporúčaniu v rámci komunít a od influencerov ako napríklad reklame v televízii. Aj z výskumov Influencer Marketing Hub o vplyve influencerov na kúpu produktov vyplýva, že až 90 % užívateľov sociálnych sietí verí najviac odporúčaniu svojich rovesníkov, pričom 71 % tvrdí, že s najväčšou pravdepodobnosťou nakúpi produkt práve na základe odkazov na sociálnych sieťach. A to je dosť vysoké percento na to, aby ostal tento marketingový nástroj nevyužitý v kampaniach našich klientov.

PR.Konektor na Slovensku stál pri profesionálnom uchopení a definovaní spoluprác s influencermi a pri formovaní slovenského trhu v tejto oblasti. Ide o jeden z najdynamickejších nástrojov PR, ktorý každoročne prežíva isté významné zmeny, preto agentúra priniesla prvý slovenský Influencer Report, ktorý odráža najvýznamnejšie udalosti na slovenskej influencerskej scéne.

Influencer Report obohatí vašu predstavu o palete použiteľných nástrojov komunikácie. Nájdete tu informácie o influencer marketingu na Slovensku, označovaní komerčných spoluprác, v článkoch 11 a 13, ale aj o prehľad o najpopulárnejších skupinách influencerov, ktorých firmy pozývajú do spoluprác s nimi.

Či už ide o mumfluencerky, travelfluencerov, fitfluencerov, foodfluencerov a iných. Každá skupina dokáže zaujať niečím iným. Čo je pre influencera na spolupráci so značkou najdôležitejšie? „Efektívna spolupráca so značkou predstavuje pre mňa: promptnú komunikáciu medzi mnou, agentúrou a klientom. Ak klient navrhne postup alebo nápad, považujem za samozrejmosť zmeny v procese z mojej strany, no so zachovaním autentickosti pre mňa a moje publikum. Vtedy má spolupráca najefektívnejší výsledok a v prvom rade ja najlepšie viem, čo na mojich kanáloch funguje,“ vysvetlil známy youtuber Matej „Selassie“ Slažanský.

Okrem iného sa agentúra v Influencer reporte venovala aj virtuálnym influencerom, ktorí dostávajú čoraz väčší priestor v influencer marketingu a možno niekedy úplne nahradia skutočných živých influencerov.

Ďalšia skupina influencerov sú tzv. fakefluenceri, ktorí naopak kazia dobré meno poctivým a šikovným influencerom a fanúšikov a like-y si nakupujú, aby tak pôsobili atraktívnejšie pre prípadnú spoluprácu so značkami.

Práca influencerov so značkou už dávno nie je len o zdieľaní postov či stories na svojich sociálnych sieťach. V skupine Konektor sa špecializujú aj na tzv. integrované kampane. Každá kampaň je špecifická a zaslúži si aj jedinečný prístup. Majú ich za sebou už niekoľko.

V kampani Back to School pre Mondelēz minulý rok agentúra spojila propagáciu značky s hudbou, merchandisingom aj spoluprácou s youtubermi Expl0itedom a Matúšom.

Prepojenie originálneho merchandisingu so značkou a influencerom využila agentúra aj v kampani Štýlové leto s Opaviou, kde v spolupráci so značkou Tikoki vyrobili a navrhli štýlové tenisky s potlačou obľúbených sušienok Opavia, o ktoré mohli fanúšikovia súťažiť. Kampaň na svojich sociálnych sieťach podporila speváčka Mária Čírová a herečka Kristína Tormová.

V ďalšej Figaro kampani „Pre chvíľu, ktorá nás spája“ sme motivovali ľudí spoznať krásy Slovenska aj naživo a precestovať 24 miest, na ktorých sa mali odfotiť s produktom Figaro a svoju fotku postnúť na microsite Figaro.sk.

Nechýbala podpora na sociálnych sieťach od influencerov Juraja „Šoka“ Tabačeka a Márie Čírovej. Najväčšia kampaň minulého roka niesla názov Kúzlo Vianoc každý deň, pre značku Milka.

Bola to úspešná kampaň so silnou podporou influencerov, realizáciou eventov, samplingu a súťaži, s dôkladnou podporou v PR a social medií.

Ambasádormi kampane boli youtuber Gogo a speváčka Celeste Buckingham so sestrou Carmel, ktorí spolu účinkovali v tematickom videu v réžii najobľúbenejšieho youtubera v Čechách a na Slovensku.

(ts)

- REKLAMA - adv.: