Akvárko je pre „nepoškvrnených“ čerstvých ľudí zapálených pre reklamu

"Vítame v našom Istropolitana Akvárko naše čerstvé rybičky! Držíme im palce a dúfame, že sa v divokých reklamných vodách neutopia ;)," privítala 1. augusta Istropolitana prvých stážistov projektu Akvárko (foto: Istropolitana Ogilvy)

Reklamná agentúra Istropolitana Ogilvy spustila 22. júla náborovú kampaň do projektu, ktorý nazvala Akvárko. Projekt má slúžiť absolventom a študentom, aby získali stáž v Istropolitane a aby si vyskúšali na nejaký čas napríklad job art directora, copywritera, stratéga, digitálneho špecialistu alebo accounta. Agentúra hľadá každý mesiac nových ľudí a prihlásiť sa môžete na job@istropolitana.sk. Zisťoval som podrobnosti a zhováral som sa s Filipom Kuchárom, Digital specialist agentúry Istropolitana Ogilvy.

Ako vznikla idea projektu?

Vďaka našim dobrým kontaktom na rôznych vysokých školách sa k nám začalo hlásiť pár reklamychtivých študentov. A keďže sme mali často naše stážové pozície obsadené, stávalo sa, že sme ich museli odmietnuť. Áno, aj nám to prišlo ľúto, najmä ak nám na stole pristávali malé veselé zadania, ktoré si pýtali práve nejaký mladý (čítaj: crazy, total out-of-the-box) pohľad. Tak sme sa rozhodli zistiť, čo by nám takáto mladá krv priniesla, keby dostala maximálny priestor ukázať, čo v nej je. Teda, že by boli autonómny tím, ktorý je zodpovedný sám za svoje činy, a teda žiadne schovávanie sa za senior tímlídra či iného nadriadeného a jeho nadriadeného. Samozrejme, každý z nich bude mať prideleného svojho kouča v odbore, ktorý si zvolil, ale tento vzťah by mal byť skôr o vzdelávaní a nie o zákazoch a príkazoch. Zákazy a príkazy budú chodiť jedine od klienta. A takto vznikol v rámci Istropolitana Ogilvy projekt Akvárko – tím „nepoškvrnených“ čerstvých ľudí zapálených pre reklamu.

 

Čo je cieľom projektu Akvárko?

Cieľom celého projektu je umožniť mladým získať prax v reklame. A tiež reklame umožniť, aby získala šikovných mladých. Sami vieme, že to bola vždy hlava 22 – všade chcú ľudí, ktorí majú za sebou aspoň nejakú prax, ale tí ju nikde nevedia len tak získať. Jednoducho, bez praxe nie sú koláče. Tak, u nás už sú.

Ako funguje Akvárko?

Projekt Akvárko je priestor pre absolventov a študentov vyskúšať si, aké je to pracovať v reklame. Stážisti však nebudú súčasťou tímov v agentúre, ale budú fungovať ako samostatný tím. V agentúre sme im vyčlenili presklenú kanceláriu, ktorá sa už roky u nás interne nazýva Akvárko, sú rozdelení podľa základných pozícií, aké sa v reklamných agentúrach nachádzajú, a budú hodení do vody na vybrané zadania od reálnych klientov. Nech si užijú všetky radosti kreatívnych procesov, ale aj strasti zo stíhania deadlinov či vtesnania sa do budgetu.

Akvarko vizual Istropolitana Ogilvy
zdroj: Istropolitana Ogilvy

Ako prebehol nábor členov do tímu Akvárka?

Okrem kampane na sociálnych sieťach sme získali záujemcov cez kolegov angažujúcich sa na vysokých školách, ale aj cez projekt ADC Štempel. Všetci prihlásení prešli veľmi náročným sitom – museli dokázať, že sú skutočne reklamní nadšenci a chcú sa v tomto smere vzdelávať – a bolo to. Zložili sme skvelý tím, tak držte im (nám?) palce.

Ako prebiehala kampaň?

Celá kampaň sa niesla v duchu „Hodíme vás do vody“, čo evokuje samotná kancelária a aj spôsob práce na zadaniach. Zatiaľ sme využili na nábor iba aktivity na sociálnych sieťach vo forme videa. Neskôr sa kreatíva bude prispôsobovať podľa potrieb ďalších náborov. Najväčší komunikačný potenciál však vidíme v tom, ako budú naše nové rybičky v Akvárku zdieľať svoje zážitky a skúsenosti v tíme. Na to dostali k dispozícii svoje vlastné sociálne siete: Facebook Akvárko, Instagram AkvarkoIstro aj Snapchat. To, aby sa nestihli nudiť. Takže určite ich odporúčame sledovať.

Je to dlhodobý projekt?

Podľa toho, ako sa to vezme: áno, aj nie. Celý projekt Akvárko je dlhodobý (teda tak bol navrhnutý a spustený). Ale konkrétny tím našich stážistov a praktikantov by však mal mať kratšie pôsobenie – 1 mesiac. Ten mesiac by mal byť akurát, aby zistili, či sú stavaní pre reklamu, ujasniť si, čo by v nej chceli ďalej robiť, a zároveň aj pre nás by to mal byť dostatočný čas na zistenie, či sa nám v Akvárku rodia budúce hviezdy Istropolitana Ogilvy.

Takže úspešní stážisti budú mať možnosť ostať v agentúre nastálo?

Veríme, že áno. Aj teraz v agentúre pracujú ľudia, ktorí u nás začínali ako stážisti a dokázali, že majú netradičné nápady a chuť na sebe pracovať. Ak nevieme mladým talentom ponúknuť voľné miesto hneď po skončení stáže, voláme si ich medzi prvými, ak sa nejaké miesto uvoľní.