Amazon chce rozšíriť svoju pôsobnosť a získať reťazec Whole Foods

ilustračná foto: pixabay.com

Úmysel najväčšieho internetového predajcu na svete Amazon.com, ktorý plánuje získať obchodný reťazec Whole Foods, spôsobil, že na celom potravinovom trhu vzrástli v piatok 16. júna 2017 akcie tohto predajcu s potravinami o 28 %. Amazon chce kúpiť akcie Whole Foods za 42 dolárov za akciu, celková hodnota kúpy predstavuje 13,7 miliárd dolárov.

Amazon, ale pravdepodobne nie je jediná spoločnosť, ktorá by mohla kúpiť obchodný reťazec Whole Foods. Podľa informácii, ktoré uviedla vo svojom článku portál cnbc.com

Podľa niektorých analytikov práve Wal-Mart má najlepšie možnosti, aby mohol byť silným konkurentom v ďalšej fáze rastu online nakupovania, pretože bude môcť využiť svoju rozsiahlu sieť obchodov, ktoré pomôžu v distribúcii produktov cez online objednávky.

Rozhodnutie zo strany Whole Foods predať svoje akcie prišlo po nátlaku zo strany investičnej spoločnosti JANA Partners LLC a tiež investičnej spoločnosti Neuberger Berman. Whole Foods bol kritizovaný za svoju slabú výkonnosť a tak prišiel návrh, aby sa zlúčila s iným obchodníkom špecializujúcim sa na potraviny.

„Toto partnerstvo predstavuje príležitosť maximalizovať hodnotu pre akcionárov celej spoločnosti Whole Foods a súčasne rozšíriť naše poslanie a priniesť našim zákazníkom najvyššiu kvalitu, skúsenosti, pohodlie a zlepšenie,“ uviedol generálny riaditeľ spoločnosti Whole Foods John Mackey vo svojom vyhlásení, ktoré zverejnilo aj cnbc.com

Po uzatvorení celého obchodu by mal John Mackey aj naďalej zostať v spoločnosti ako generálny riaditeľ a reťazec by mal aj naďalej fungovať pod značkou Whole Foods.

Amazon vidí svoju snahu získať potravinový reťazec ako novú príležitosť. Je tu, ale veľký rozdiel v cenových predstavách oboch spoločností. Amazon je známy svojimi konkurenčnými cenami a tým, že u zákazníkov má vysokú hodnotu, zatiaľ čo Whole Foods je známy vysokými cenami a u zákazníkov prevláda názor, že je príliš drahý.

„Bude zaujímavé sledovať ako Amazon začlení Whole Foods do svojho podnikania a pretransformuje ho na celkom iný model,“ zverejnil vyjadrenie Juda Engelmayer , odborníka na riadenie krízovej komunikácie a riadenie reputácie v HeraldPR, cnbc.com.

Očakáva sa, že dohoda bude uzatvorená niekedy v priebehu druhej polovice tohto roka.