Podľa najnovších prieskumov sa preferencie medzi americkou mládežou v rámci sociálnych sietí menia. Facebook stráca svoje dominantné postavenie a naopak YouTube, Instagram a Snapchat posilňujú svoju obľúbenosť medzi mládežou.

Podľa nového prieskumu od spoločnosti Pew Research Center približne 51% americkej mládeže vo veku od 13 do 17 rokov tvrdí, že stále používajú Facebook, no menej ako napríklad YouTube, Instagram, alebo Snapchat.

Z výsledkov prieskumu vyplynulo, že smartfóny sa stali takmer všadeprítomným prvkom života dospievajúcej mládeže. Až 95% teenagerov hovorí, že vlastní smartfón alebo má aspoň k jednému prístup.

Smartfóny sú zariadenia, ktoré možno využívať na pripojenie k internetu, čiže sú zdrojom pre pretrvávajúcu on-line aktivitu. Podľa prieskumu 45% mladistvých tvrdí, že sú on-line takmer neustále.

Vo frekvencii používania internetu existujú určité rozdiely podľa pohlavia, rasy a etnickej príslušnosti. Polovica dospievajúcich dievčat, teda 50%, je na sociálnej sieti takmer stále.

Chlapci sú na sociálnych sieťach menej aktívni, pretože len 39% z nich uviedlo, že sú on-line skoro stále.

Súčasťou prieskumu bolo aj zisťovanie ako ovplyvňujú sociálne média život tínedžerov. Menšia časť 31% hodnotí účinok sociálnych sietí pozitívne, ešte menšia časť 24% negatívne, no až 45% mládeže hovorí, že tento účinok nie je ani pozitívny, ani negatívny.

Približne 40% respondentov uviedlo, že sociálne médiá hodnotia ako pozitívne, pretože im pomáhajú udržiavať kontakt a komunikovať s ostatnými.

Respondenti, ktorí vnímajú sociálne siete negatívne hovoria, že sociálne médiá vedú k väčšiemu šikanovaniu a k šíreniu fám.

Až 17% respondentov vníma platformy, ako prostriedok, ktorý poškodzuje vzťahy a vedie k menej zmysluplným interakciám medzi ľuďmi.

Podobne veľká časť mladých ľudí 15% sa domnieva, že sociálne médiá narúšajú realitu a dávajú mladistvým nerealistický pohľad na životy iných ľudí. Mnohí si myslia, že mladí ľudia trávia príliš veľa času na sociálnej sieti.

Vo väčšine prípadov majú mladí dospelí tendenciu používať podobné platformy bez ohľadu na ich demografické charakteristiky. No jeden rozdiel tu je.

Mladí ľudia, ktorí žijú v rodinách s nižším príjmom majú väčšie tendencie využívať Facebook ako mladí ľudia žijúci v rodine s vyšším príjmom.

V najnovšom prieskume spoločnosti Pew Center Institute sú určité zmeny oproti výskumom z minulých období, ktoré súvisia s vývojom situácie v on-line prostredí.

Napríklad v minulosti neboli do prieskumu zaradené zisťovania o sociálnych sieťach YouTube a Reddit.

V najnovšom prieskume 35% respondentov uviedlo, že navštevuje Snapchat , 32% respondentov navštevuje YouTube a 15% respondentov navštevuje Instagram.

Na porovnanie len 10% tínedžerov hovorí, že najčastejšie používa Facebook. Ešte menej respondentov používa sociálnu sieť Twitter, Reddit alebo Tumblr.

Medzi preferenciami mladých ľudí v používaní sociálnych sietí existujú určité rozdiely týkajúce sa pohlavia, rasy a etnickej príslušnosti.

Napríklad dievčatá využívajú Snapchat omnoho viac ako chlapci. Sociálna sieť YouTube je zasa viac atraktívna pre chlapcov ako pre dievčatá.

Snapchat je obľúbená platforma aj pre tínedžerov bielej rasy a naopak Facebook je viac obľúbený medzi tínedžermi čiernej rasy.

Prieskum čiastočne skúmal aj hranie hier. Celkovo 84% tínedžerov tvrdí, že vlastní alebo má prístup k hernej konzole priamo doma. Z nich 90% hovorí, že hrá videohry akéhokoľvek druhu či už na počítači, hernej konzole alebo mobilnom telefóne.

Značná časť dievčat 75% hovorí, že má prístup k hernej konzole priamo doma a až 83% z nich hrá videohry.

Zhruba deväť z desiatich chlapcov vlastní alebo má prístup k hernej konzole doma a 97% hovorí, že videohry hrá často.

Keďže prieskum sa uskutočnil medzi mládežou žijúcou v USA, jeho výsledky nemusia byť totožné s vývojom v oblasti sociálnych sietí v Európe alebo v iných častiach sveta.

Ilustračná fotografia, zdroj: pixabay.com

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu