foto: pixabay.com

Po novom budú môcť prevádzkovatelia televízneho vysielania vlastniť aj tlačené médium na rovnakom trhu a dokonca budú môcť vlastniť dve zo štyroch najvýznamnejších vysielacích staníc v meste.

Informáciu o zmene pravidiel na americkom mediálnom trhu priniesol portál variety.com. Nové pravidlá, ktoré boli odhlasované v pomere 3:2 môžu byť ešte stále napadnuté na súde, ale ak sa im podarí „prežiť“, budú predstavovať najvýznamnejšiu zmenu vo vlastníctve médií za niekoľko desiatok rokov.

Mohli by viesť k ďalšiemu upevňovaniu a fúziám medzi vysielateľmi, ktorí dlho tvrdili, že potrebujú väčšiu váhu v konkurenčnom boji s káblovými a internetovými spoločnosťami pri predaji reklamného priestoru.

„Pravidlá o vlastníctve médií v roku 2017, by mali zodpovedať mediálnemu trhu v roku 2017,“ zverejnil vyjadrenie predsedu FCC portál variety.com.

Predseda FCC vysvetlil, že tieto zmeny sú potrebné vzhľadom na súčasné spotrebiteľské návyky, pretože ľuďom sú poskytované správy nielen z lokálnych staníc, ale aj z webových stránok, podcastov a sociálnych médií.

Mediálny regulátor FCC popri zmene pravidiel na mediálnom trhu zvažuje aj, či umožní telekomunikačnej spoločnosti Sinclair Broadcast Group spojiť sa so spoločnosťou Tribune Media, čím by sa vytvorila silná skupina, ktorá by kontrolovala viac ako 233 staníc s dosahom na 72% krajiny.

Demokrati spájajú kroky FCC v zmene pravidiel na mediálnom trhu najmä s väčšou mocou, ktorú by mohla dosiahnuť telekomunikačná spoločnosť Sinclair Broadcast Group a obviňujú predsedu FCC, že svojim prístupom preferuje jednu spoločnosť, ktorá je naklonená Trumpovi.

Dvaja demokratický členovia komisie vyjadrili k zmene pravidiel rázne nesúhlasy.

„Namiesto toho, aby sme sa zapájali do premyslenej reformy, ktorú by sme mali urobiť, agentúra hádže svoje najzákladnejšie hodnoty do ohňa. Sú preč. V dôsledku tohto rozhodnutia, kdekoľvek žijete, FCC dáva „zelenú“ pre jednu spoločnosť, ktorá vlastní noviny aj viaceré televízne a rozhlasové stanice vo vašej komunite,“ zverejnil vyjadrenie komisárky Jessici Rosenworcel, portál variety.com.

Aj komisárka Mignon Clyburn vyjadrila, že tieto kroky skutočne pomôžu veľkým mediálnym spoločnostiam rásť ešte viac. Vyjadrila sa tiež, že tieto kroky povedú k vyradeniu konkurencie z trhu, vrátane menšín a žien. V dôsledku toho navrhuje, aby tieto zmeny neprešli na súde.

Dokonca aj komisár Michael O’Rielly, ktorý je republikánskym poverencom sa domnieva, že zmeny skončia na súde, ta ako tomu bolo v priebehu posledných 15-tich rokov.

Podľa informácií z článku na portáli variety.com budú mať televízne stanice v rámci týchto zmien napríklad aj väčší priestor pre dohody pri spájaní sa prostredníctvom predajov.

Platí to pre televízne stanice, ktoré majú zmluvy na predaj viac ako 15% reklamného času iného masmédia na tom istom trhu. Už nebudú musieť spočítať tieto dohody pri výpočte, či sú v rámci národných limitov vlastníctva televízneho vysielania.

Okrem tejto zmeny začiatkom roka 2017 americký telekomunikačný regulátor FCC urobil aj ďalšie zmeny, ktoré budú mať vplyv na vysielaciu scénu. Ide napríklad o zmeny, ktoré sa týkajú počítania ultra vysokých frekvencií, na ktoré sa opäť uplatňujú zľavy.

Okrem toho bolo zrušené pravidlo, že hlavné stanice musia mať hlavné štúdio v lokálnej oblasti, ktorú pokrývajú. Musia, ale stále udržiavať v prevádzke miestne telefónne číslo alebo bezplatné telefónne číslo.

Americký telekomunikačný regulátor FCC tiež prijal program inkubátorov, aby sa pokúsil zvýšiť rozmanitosť v oblasti vysielania. Ako budú fungovať chce komisia zistiť aj podľa verejných komentárov.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu