Accelerated Mobile Pages je open-source program od spoločnosti Google. Program bol vytvorený, aby umožnil jednoduchým spôsobom vytvárať webové stránky, ktoré sa načítavajú rýchlo a plynule.

Google na základe prieskumov uvádza, že AMP zvyšuje návštevnosť webov o 10%. AMP, ale nie je len o pozitívach. Na AMP a zmeny, ktoré s touto technológiou súvisia upozorňuje Marketing Journal.

Podľa viacerých prieskumov, ktoré sa zaoberajú návštevnosťou webových stránok, je pre návštevníkov dôležitá rýchlosť načítavania webových stránok.

Súčasný človek žije rýchlym životným tempom a rýchlosť očakáva aj pri používaní technologických zariadení a samotných technológií. Z prieskumov vyplýva aj ďalšia podstatná vec. Pripojenie na internet a prístup na webové stránky dnes prebieha najmä z mobilných zariadení.

Podľa údajov StatCounter pristupuje na internet cez mobilné zariadenia 51,7%, cez desktopy 44,12% a prostredníctvom tabletov 4,1%. Aj preto je optimalizácia webu pre mobilné zariadenia veľmi dôležitou súčasťou marketingovej stratégie.

AMP je technológia, prostredníctvom ktorej je možné vytvoriť odľahčenú verziu webových stránok. Takáto optimalizovaná verzia sa potom rýchlejšie a plynulejšie načítava na mobilných zariadeniach. Všetky dáta sú nahrané na servery Google, čo znamená, že rýchlosť načítavania neobmedzuje žiadny medzi server.

Podľa Google štatistík a skúseností sa webové stránky optimalizované v AMP zobrazia 6-krát rýchlejšie ako klasické weby. The Washington Post uviedol, že rýchlosť načítania webu optimalizovanom v AMP je o 88% rýchlejšia.

Jagran New Media sa optimalizáciou webu v AMP zvýšila návštevnosť o 115% a príjmy spoločnosti vzrástli 4,5-krát.

Manažér obsahovej stratégie Duncana Hendy z Kentico pre Marketing Journal uviedol, že pri AMP je nevýhodou, že prevádzkovatelia webových stránok, budú musieť spravovať weby dva.

Jeden klasický a jeden v AMP. Znamená to teda, že prevádzkovateľom sa zvýšia náklady na prípravu, správu a aj optimalizáciu webov, pretože aj web v AMP treba optimalizovať.

Problém nastáva aj pri zjednodušení grafiky a dizajnu pri AMP, čím spoločnosť prichádza o určitú časť svojej značky. Hoci Google neustále zlepšuje technológiu AMP, integračné nástroje nemusia byť kompatibilné s niektorými existujúcimi funkciami webov.

Keďže sú dáta uložené na serveroch Google, znamená to, že prevádzkovateľ webu nemá priamo pod kontrolou obsah či analytické dáta.

AMP má veľké opodstatnenie najmä pre blogy alebo spravodajské weby. Články v AMP sa dostanú k čitateľom rýchlejšie a čitatelia sa budú na rýchle weby radi vracať.

Výhody a nevýhody AMP sú napríklad na zváženie pri e-shopoch, kde optimalizácia a zjednodušenie grafiky nemusí mať pozitívny efekt.

Aj keď marketéri zatiaľ AMP nemajú príliš radi, je zrejmé, že pre „mobile-ready“ bude zásadný. Dnes je v AMP optimalizovaných viac ako 25-miliónov webov a v budúcnosti budú určite pribúdať.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu