Rádio Vlna ešte s projektom pod názvom INFO Rádio zvíťazilo vo výberovom konaní Rady pre vysielanie a retransmisiu na obsadenie voľných frekvencií po rádiu Viva a začalo vysielať najprv len na bratislavskej frekvencii 101,8 MHz presne pred rokom 13. januára 2015. Postupne rozvysielalo všetkých 28 pridelených frekvencií, poslednú frekvenciu v októbri 2015 na 88,1 MHz v oblasti Košice – Marovka.

„Sme veľmi radi, že sa nám v pomerne krátkej dobe podarilo odštartovať nové, dúfame že úspešné rádio Vlna,“ povedal pri štarte rádia v januári 2015 Peter Hurajt, programový riaditeľ.

„Vlna sa šíri sama. V pomerne krátkom čase sa nám podarilo rozvysielať všetkých 28 frekvencií. Hudobný formát, aký ponúka Rádio Vlna, si veľmi rýchlo našiel svojich verných poslucháčov,“ povedal Peter Hurajt v januári 2016, po roku od spustenia rádia.

Rádio Vlna oslavuje svoje prve narodeniny 13.1.2016
Rádio Vlna oslávilo svoje prvé narodeniny 13.1.2016 (zdroj foto: Rádio Vlna)

Rádio Vlna ponúka hudbu od 60-tych rokov až po súčasnosť, hudobný playlist zdôrazňuje aj jeho claim: „Hity overené časom“.

Rádio vysiela vo formáte Oldies AC, teda v rozhlasovom formáte, ktorý kombinuje Adult contemporary (AC) a Oldies, orientuje sa tak na poslucháčov vo veku 30 až 60 rokov.

Vo vysielaní rádia nechýba ani aktuálne spravodajstvo monitorované skúsenými redaktormi počas celého dňa. Spravodajský tím rádia tvoria Pavol Michalka, Veronika Vaňková a Miro Škrha.

Moderátorský tím rádia tvoria Alex Štefuca a Barbora Rakovská vo vysielaní relácie Dobré ráno a Petra Kamzíková, Martin Chynoranský a Martina Záchenská v relácii Na Vlne.

V stredu 13. januára 2016 teda Rádio Vlna oslávilo svoje prvé narodeniny a za rok svojej existenciu sa mu i vďaka silným frekvenciám po rádiu Viva a jeho pokrytiu na celom území Slovenska darí osloviť poslucháčov.

Podľa prieskumu Rádioprojekt výskumnej agentúry Median SK rádiu patrí celkovo siedma priečka v počúvanosti medzi rádiami na Slovensku.

Dáta pochádzajú z posledného realizovaného prieskumu v období od 14. septembra do 13. decembra 2015 na vzorke 3.759 respondentov, občanov SR vo veku 14 až 79 rokov.

Podľa agentúry Median „Slovenský rozhlas (RTVS) so svojimi piatimi okruhmi dosiahol v parametri „počúval minulý týždeň“ 43,4% (1.943.000 poslucháčov). Rozhlasová sieť Radio Services dosiahla počúvanosť 36,0% (1.611.000 poslucháčov) a Radio Group dosiahla počúvanosť 30,3% (1.357.000 poslucháčov ).

Súčasťou rádiovej siete Radio Services je Rádio Vlna, Rádio Jemné a Rádio Anténa Rock, po novom tiež Rádio Europa 2. Viac informácií.

Radioprojekt - Pocuval posledny tyzden - X.-XII.2015 - zdroj - Median SK
Rozhlasové stanice – Počúval minulý týždeň, zdroj: MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, X.-XII./2015

 

Podľa agentúry na prieskum trhu Median, podiel na trhu (share) rádia Vlna je 4,8%, pritom najpočúvanejšie rádio Expres dosahuje podiel 23,1%, Rádio Slovensko 20,7%, Fun rádio 12,9%, Rádio Jemné 8,9%, Rádio Regina 8,0% a Rádio Europa 2 má share 7,7%. Ostatné rozhlasové stanice spolu 14,1% podiel na trhu.

Podiel na trhu - share - Rozhlasové stanice včera, zdroj - MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, X.-XII. 2015
Podiel na trhu (share) – Rozhlasové stanice včera, zdroj: MEDIAN SK, RADIOPROJEKT, X.-XII./2015

 

Marketingové aktivity rádia

Rádio Vlna vo februári 2015, teda už krátko po štarte vysielania, spustilo uvádzaciu kampaň, ktorej vizuály komunikovali oldies zameranie rádia veľkou magnetofónovou kazetou s headlinom „Výber 60-90 rokov“. Vizuál obsahoval i claim rádia „Hity overené časom“.

Pozrite si vizuál billboardu z kampane:

Rádio Vlna spustilo nový web a aj outdoorovú kampaň - billboard - obr.
zdroj foto: Masmediálne.info

„V outdoorovej kampani zameranej na západoslovenský kraj, primárne Bratislavu a okolie sme využili približne 400 nosičov (billboardy, bigboardy, citylighty). Momentálne rádio Vlna vysiela na frekvencii 101,8 MHz a na streame radiovlna.sk. V priebehu polroka chceme rozvysielať celé Slovensko. V čase, keď si nás poslucháči budú môcť naladiť na celom Slovensku pripravíme väčšiu kampaň aj s inými typmi médií,“ povedala pre Masmediálne.info vo februári 2015, pri štarte kampane rádia Andrea Diková, marketingová riaditeľka spoločnosti Radio Services.

„Kampaň vrátane loga riešila agentúra Dotcom a web radiovlna.sk nám pripravila agentúra eFabrica. Web prioritne poskytuje každý deň aktuálne informácie o dianí na Slovensku a vo svete, ako aj o hudbe, ktorú rádio Vlna hrá. Súčasne na webe komunikujeme aj to najlepšie z vysielania. Web podporujeme aj prostredníctvom nášho facebookového profilu,“ doplnila pre Masmediálne.info Andrea Diková.

V ďalšej kampani v októbri 2015 potom poslucháči rádia hľadali najväčšie hity.

Vyberali si ich prostredníctvom webovej stránky top1000.sk. Súťaž trvala do konca októbra a dvesto hlasujúcich. rádio odmenilo aj vecnými cenami. Tisíc hitov, ktoré si poslucháči sami vyberali potom rádio hralo od 2. novembra.

„Súťaž sa stretla s veľkou poslucháčskou odozvou. Pozitívne zarezonovala aj ďalšia aktivita Šírte Rádio Vlna, kde sme poslucháčom i výhercom odovzdali dokopy 5000 eur. Amatérske videá a fotografie poslali do redakcie stovky ľudí, “ povedal Peter Hurajt, programový riaditeľ.

Prvé miesto v súťaži vyhral Roman Švantner z Čierneho Balogu a získal odmenu 2 500 Eur. Pozrite si jeho súťažné video:

Rádio Vlna si získava pozornosť aj vďaka značke Oldies Párty s ktorou brázdi slovenské kluby. „Na oldiesky nedajú naši poslucháči dopustiť a tešia sa veľkej obľube Som rád, že Rádio Vlna si na rádiovom trhu vytvára silnú pozíciu a jeho potenciál rastie každým dňom. Čaká nás ešte veľa práce, ale so skvelým tímom ľudí, ktorých tu mám, to zvládneme!, “ povedal Peter Hurajt.

Majetkové pozadie rádia

Rádio Vlna je spájané s finančnou skupinou J&T, tá to ale vytrvalo odmieta. Rádio Vlna je ale spolu s rádiami Jemné a Anténa Rock a spolu s televíziou JOJ súčasťou spoločnosti JOJ Media House, ktorá kontroluje prevádzku rádií prostredníctvom svojej spoločnosti Radio Services. Viac informácií.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu