Andrej Miklánek pôsobí v televízii JOJ na pozícii manažéra divízie platených služieb. Od 1. januára 2016 prechádza do spoločnosti Slovak Telekom, kde bude pôsobiť na pozícii manažéra marketingu a vývoja TV služieb, bude zodpovedať aj za produktový rozvoj a programovú štruktúru televíznej platformy Magio.

„Andrej Miklánek je skúsený manažér s cennými znalosťami slovenského a českého televízneho trhu a online prostredia. Som veľmi rád, že svoje dlhoročné skúsenosti sa rozhodol zužitkovať v Telekome a verím, že aj vďaka nemu ešte viac zvýrazníme našu vedúcu pozíciu v oblasti digitálnej televízie na Slovensku,“ povedal Dušan Švalek, výkonný riaditeľ pre mass market segment Slovak Telekomu.

Andrej Miklánek pracoval od augusta 2013 do novembra 2015 v televíznej spoločnosti JOJ Group na pozícii manažéra divízie platených kanálov a služieb.

Predtým pôsobil tri roky vo výskumnej spoločnosti Mediaresearch, ako obchodný riaditeľ pre Českú a Slovenskú republiku. Spoločnosť Mediaresearch realizuje elektronické merania televíznej sledovanosti na českom trhu ale aj merania návštevnosti webov v Čechách a na Slovensku.

Pôsobil aj v televízii STV (RTVS), ako obchodný manažér, športový redaktor, či šéfredaktor športového vysielania, ale aj ako člen vrcholového manažmentu. Ako projektový manažér sa v slovenskej televízii podieľal na spustení športového kanála Trojka.

Prečítajte si krátky rozhovor s Andrejom Miklánkom.

V televízii JOJ ste boli dva roky? Čo vám táto práca dala?

Andrej Miklánek, zdroj Slovak Telekom
Andrej Miklánek (zdroj foto: Slovak Telekom)

Veľmi veľa a som televízii JOJ veľmi vďačný. Podarila sa prelomová vec, a síce kompletné spoplatnenie nelineárneho vysielania, mobilných platforiem a HD vysielania. Je to výrazný krok ku štandardizácii celého trhu. Táto veľká dohoda si vyžadovala zladenie de facto všetkých subjektov naprieč trhom – od silných televízii, cez operátorov, ich asociácie, satelitných providerov až po regulátora retransmisie – Radu pre vysielanie a retransmisiu. Rokovania boli pomerne komplikované a trvali takmer dva roky. Na konci dňa to prinesie veľký profit predovšetkým divákom, pretože televízie nebudú odkázané len na príjmy z reklamy ako de facto jediného zdroja ich príjmov. Samozrejme veľkými víťazstvami pre JOJ Group bolo spustenie jej pay tv projektov – RiK, TUKI ako aj JOJ Cinema.

Stáli ste za zrodom plateného kanálu Rik, ale i Ťuki TV, ktorú vytvorila televízia JOJ pre spoločnosť Slovak Telekom do ktorej aktuálne prechádzate.

Áno. TUKI je prvý projekt na slovenskom trhu v celej jeho histórii, ktorý televízia ušila priamo na mieru konkrétnemu operátorovi. Program TUKI pozostáva novších sérii produkovaných v štúdiách ako napríklad Disney, sú v ňom aj staršie a stále nesmierne populárne rozprávky ako No počkaj zajac či O loupežníkovi Rumcajsovi a program je vystužený vlastnou tvorbou. Deti na TUKI nájdu spievanú šou Pesničkový Neposlušník s Mirom Jarošom či zaujímavý rozprávkový formát Z rozprávky do rozprávky. TUKI je zároveň jedinou detskou stanicou okrem RiK-u, ktorá vysiela v slovenskom jazyku. Všetky ostatné detské stanice majú český dabing.

Dlhé roky ste predtým pôsobili vo verejnoprávnej RTVS, v čom bola práca pre JOJ Group odlišná?

Práca v komerčnej a verejnoprávnej televízii je odlišná v tom, že komerčná televízia si musí na seba zarobiť, je pod väčším tlakom zadávateľov reklamy a teda v konečnom dôsledku divákov. Nemôže si dovoliť vysielať projekty, ktoré nemajú jasnú ekonomickú logiku. Nemôže si dovoliť platiť napríklad za športové práva sumy mimo akejkoľvek trhovej reality bez ohľadu na zjavnú stratovosť takýchto projektov. Z tohto pohľadu je komerčná televízia trošku väčší adrenalín. Je potrebné neustále hľadať tú krehkú rovnováhu medzi nákladmi, kvalitou a potenciálom výnosov. Práca v komerčnom prostredí ma veľmi baví a napĺňa a rovnako som sa v televízii JOJ cítil veľmi dobre motivovaný.

Čo bolo pre vás motiváciou pre odchod? Aké sú vaše vízie na novom pracovnom mieste?

V televízii JOJ som sa cítil komfortne. Ničmenej novú ponuku som vnímal ako možnosť posunúť sa o krôčik vpred.

Ďakujem za rozhovor.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu