Apokalypsa v mobilnom vyhľadávaní sa už začala - zdroj-shutterstock
zdroj: shutterstock

Google od 21. apríla zaviedol významnú zmenu vo vyhľadávacom algoritme našich smartphonov. Pokiaľ váš web nie je responzívny, ľudia, ktorí vás hľadajú v mobile majú pravdepodobne smolu. Vaša pozícia vo vyhľadávaní sa totiž môže radikálne prepadnúť a vy tak stratíte ťažko získané umiestnenie na Googli.

Koho sa to týka najviac? Jednoducho všetkých. Malých aj veľkých firiem, korporácií, e-shopov aj firiem, ktorým weby slúžia iba na predstavenie či prezentáciu. Ohrození touto zmenou sú najmä ľudia, ktorí o tom nevedia a táto informácia sa k nim nedostane. „Táto zmena bude mať vplyv na milióny stránok a spozorujú to na poklese návštevníkov na ich webe, “ povedal Itai Sadan, CEO spoločnosti Duda pre Business Insider.

Apokalypsa v mobilnom vyhľadávaní sa už začala-Jakub Čech, CEO daren&curtis
Jakub Čech, CEO daren&curtis

Ohrozenie biznisu
„Pokiaľ váš web nemáte „mobile friendly“, vaša pozícia vo vyhľadávaní jednoducho klesne, pretože Google uprednostní vašu konkurenciu a iné weby, ktoré responzívne sú. Táto zmena sa týka iba rankingov vo vyhľadávaní z mobilných zariadení. Nakoľko až 30% Slovákov, surfuje na internete práve cez mobily, je táto zmena vskutku významná,“ tvrdí Jakub Čech, CEO reklamnej agentúry daren&curtis.

Veľkí hráči možno uvoľnia miesto malým
Tak napríklad prvé správy hovoria, že eBay stratil 80% svojej pozície rebríčka v mobilnom vyhľadávaní. Colin Sebastian, Baird Equity analytik, povedal v poznámke pre investorov, že zmeny v spoločnosti Google môže stať eBay okolo 5 percentuálnych bodov rastu jeho hrubého objemu tovaru.

Výskum z mobilného marketingu spoločnosti Somo, našiel známe značky a ich weby, ktoré novú aktualizáciu pocítia negatívne. Je medzi nimi web korporácie Nintendo, Ryanair, ale aj veľké online médium Daily Mail, uvádza Business Insider.

Ako zistíte, že sa zmena dotkla aj vás?
Otestujte si váš web prostredníctvom  „mobile friendly“ testu. Na základe výsledkov si budete istí, či váš web potrebuje zmeny v rámci responzivity alebo nie. > pozri test

Zároveň myslite aj na štatistiky z google analytics. Na ich základe si overte, koľko trafficu prichádza na váš web práve z mobilov a či vás ľudia vyhľadávajú cez Google. V prípade ak je vaše skóre responzivity nízke, prichádza do úvahy prerobenie a „zresponzívnenie“ vášho webu.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu