ilustračná foto: pixabay.com

Falošné správy, dezinformácie a neoverené fakty, ktorých škodlivý účinok a následky sa začali vo veľkom rozoberať po minuloročných prezidentských debatách a voľbách v USA, ostro odsudzuje aj Tim Cook, výkonný riaditeľ spoločnosti Apple.

Informáciu o jeho vyjadreniach k tejto ostro sledovanej téme priniesol The Guardian. „Falošné správy zabíjajú ľudskú myseľ,“ povedal pre The Guardian, Tim Cook. S informáciou tohto charakteru neprišiel ako prvý, zmeny vo zverejňovaní článkov, príspevkov a podobnej komunikácie na internete už avizoval napríklad aj Facebook a zdá sa, že podobné kroky môžeme čakať v blízkej dobe aj od ďalších gigantických spoločností, ktoré sú s týmto problémom úzko späté.

Tim Cook okrem toho, že vyzýva vlády k tomu, aby viedli informačné kampane smerujúce k potlačeniu až zastaveniu šírenia dezinformácií, vysvetlil aj svoje vlastné potreby vytvoriť nástroje, ktoré by pomohli zastaviť šírenie klamstiev a to bez dopadu na slobodu prejavu.

Jeho očakávania sú, že v tejto iniciatíve ho budú nasledovať aj ostatné technologické spoločnosti. V skutku drastické a tvrdé riešenie tejto situácie bude podľa Cooka znamenať, že pravdivé, spoľahlivé a senzácie nevyvolávajúce správy z redakcií dôveryhodných a známych mediálnych kanálov vyhrajú nad tými falošnými.

Cook je skeptický aj k funkcii na označovanie falošných správ, podľa neho je to krátkodobá záležitosť a neverí, že ľudia chcú práve takéto riešenie.

Minuloročné prezidentské voľby v USA naštartovali informačnú vojnu

Internet je novodobý informačný prostriedok, ktorý vládne svetu a ako sa nedávno ukázalo, informácie šíriace sa v tomto prostredí sa stali pre verejnosť absolútne nepriehľadné.

Človek už ani nevie, čomu na internete môže veriť, čo znamená, že tento problém bude vyžadovať spojené úsilie všetkých technologických spoločností a tiež osvedčených a známych mediálnych spoločností, ktoré poskytujú kvalitné, overené a podložené fakty, správy, články, príspevky…

Podľa Tima Cooka je riešenie v moderných verziách informačných kampaní zameraných na širokú verejnosť, ktoré ak je vôľa a ochota môžu byť spracované a uvedené do činnosti veľmi rýchlo.

Táto kampaň, respektíve kampane, a ich ciele sa musia dostať hlboko do povedomia ľudí vo všetkých demografických oblastiach, ale najmä v školách, kde kampaň bude niečo ako kurz pre moderné digitálne dieťa.

Ide o to, že do určitého veku je dieťa ochotné veľa počúvať a učiť sa, jeho názor sa dá formovať správnym smerom, k správnym hodnotám, čo by malo následne zabezpečiť morálne a zodpovedné správanie sa vo svete presýtenom informáciami.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu