foto: pixabay.com, foto koláž: MWD_

Spoločnosť Apple vidí, tak ako i ostatné technologické spoločnosti, veľký potenciál vo video produktoch a televízii. Apple chce investovať miliardu dolárov do televíznych relácií a filmov, týmto rozhodnutím sa stáva veľkou konkurenciou pre Netflix alebo Amazon.

V nasledujúcich dvanástich mesiacoch plánuje Apple investovať 1-miliardu dolárov do výroby a kúpi televíznych relácii a filmov pre Apple Music, ale aj pre ďalšie budúce streamingové video produkty. O plánoch spoločnosti Apple píše vo svojom článku bloomerg.com.

Investícia v sume jednej miliardy dolárov, ktorú chce Apple investovať do tvorby vlastných televíznych produktov, poteší všetky filmové štúdiá.

Táto aktivita zo strany Apple sa medzi nimi očakávala, najmä po tom ako spoločnosť do svojich radov prijala dvoch špičkových manažérov Sony TV, Jamieho Erlichta a Zack Van Amburga.

Ešte stále, ale nie je zrejmé, aké konkrétne plány má Apple. „The Wall Street Journal napísali, že Apple má záujem napríklad o niekoľko častí seriálu Game of Thrones (Hra o tróny) alebo o politicko-dramatický seriál House of Cards (Dom z kariet), čo sú síce vynikajúce produkty, no na spustenie predplatiteľskej služby to nestačí,“ uviedol vo svojom článku recode.net.

Okrem toho napríklad jeden diel seriálu Hry o tróny, je veľmi drahá záležitosť, jeho výroba sa môže vyšplhať aj na viac ako 10-miliónov dolárov.

Pre porovnanie spoločnosť HBO v minulom roku vynaložila do svojho video obsahu približne 2-miliardy dolárov a Netflix dokonca až 6-miliárd dolárov.

Spoločnosť Apple vyvíjala veľký tlak na sekciu videa už v minulom roku, pretože do roku 2020 chce zdvojnásobiť výnosy z tejto služby, ktorá zahŕňa produkty ako Apple Music a App Store.

V júni tohto roka spoločnosť Apple odpremiérovala adaptáciu reality show Planet of the Apps a začiatkom tohto mesiaca zasa show Carpool Karaoke.

Výkonný riaditeľ Jimmy Iovine ešte v apríli pre bloomberg.com uviedol, že Apple by do konca roka chcel odpremiérovať až 10 ďalších originálnych relácii.

Apple si okrem top manažérov zo Sony TV najala aj Matta Chernissa, ktorý bol až donedávna prezidentom WGN Amerika, káblovej a satelitnej televízie, ktorú vlastní Tribune Broadcasting.

Toto, ale zďaleka nie sú jediní špecialisti v oblasti tvorby video obsahu, ktorých Apple najalo. Spoločnosť, ktorá je na trhu už od roku 1975, zatiaľ žiadne bližšie informácie k tejto téme neuvádza, čo spôsobuje miernu nervozitu.

Aký bude reálny výsledok z plánov Apple sa uvidí až neskôr. Snáď bude mať pri výbere seriálov a relácii viac šťastia, pretože napríklad zo spomínaných dvoch reality show, ktoré spoločnosť odpremiérovala v tomto roku, ani jeden nemal taký úspech ako Apple očakával.

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu