Audi A3 Limousine_banner_na_titulku

Modelom A3 limuzína štartuje Audi na jar do globálne najväčšieho segmentu – triedy kompaktných limuzín. Dynamický štvordverový model prináša všetky silné stránky modelového radu A3 – nízku hmotnosť vďaka ľahkej konštrukcii, výkonné a vysoko účinné motory, ako aj rozličné riešenia high-end v oblasti infotainmentu a asistenčných systémov vodiča. Špičkovým modelom radu je S3 limuzína s výkonom 221 kW (300 k).

Audi A3 Limousine:

Dizajn

Audi A3 limuzína energicky stojí na ceste, každý detail je precízny a výrazný. Jej dizajn kombinuje klasickú trojpriestorovú koncepciu karosérie s filozofiou kupé. Bočná línia Tornadolinie vytvára výraznú hranu lomu svetla, ktorá prebieha po celej dĺžke boku karosérie. Previsy karosérie sú krátke. Pri rázvore 2,64 metra má štvordverová limuzína celkovú dĺžku 4,46 metra.

Nad prahmi karosérie prebieha hrana Dynamic Line, ktorá je výraznejšie sklonené ako pri obidvoch ostatných modeloch radu A3. Bočné plochy sú intenzívne klenuté a blatníky väčšmi rozšírené. A3 limuzína je s hodnotou 1,80 metra o 11 milimetrov širšia ako A3 Sportback, výškou (1,42 metra) je 9 milimetrov pod sesterským modelom.

Limuzína sa od sesterských modelov radu A3 líši kontúrami kapoty motora, tvarom nárazníkov, vstupnými otvormi vzduchu a mriežkou jednodielnej masky. Na zadnej časti karosérie je vo veku batožinového priestoru integrovaný spojler, zadné skupinové svetlá svojim širokým a nízkym tvarom zvýrazňujú horizontálne línie. Na želanie môžu byť zadné svetlá vyhotovené zo svietiacich diód LED. Od začiatku predaja budú k dispozícii aj predné reflektory z diód LED, ktoré podčiarkujú výnimočné postavenie Audi A3 limuzíny inovatívnou technikou a markantným vzhľadom.

Karoséria

S motorom 1.4 TFSI má limuzína prázdnu hmotnosť iba 1.205 kilogramov (predbežný údaj). Kvôli nízkej hmotnosti a vysokej pevnosti používa Audi v oblasti kabíny posádky mnoho dielov z tvarovo vytvrdzovanej ocele, kapota motora je pre zníženie hmotnosti vyrobená z hliníka. Karoséria je veľmi pevná a poskytuje posádke vynikajúcu ochranu pri kolízii i vysokú mieru akustického komfortu.

Aj v interiéri a pri agregátoch panoval počas vývoja striktný diktát ľahkej konštrukcie. Vďaka tomu má štvorvalcový motor iba o málo vyššiu hmotnosť ako 100 kilogramov.

AudiI A3 Limousine:

Pohon (Všetky údaje sú predbežné)

Pri štarte predaja modelu Audi A3 limuzína v Nemecku a Európe budú ponuku motorov tvoriť tri štvorvalce. Všetky predstavujú novú konštrukciu a kombinujú základné technológie účinnosti Audi – priame vstrekovanie paliva, prepĺňanie turbokompresorom, inovatívny tepelný manažment a systém Štart-Stop. Ponuka motorov a prevodoviek sa bude ďalej rozširovať, doplnia ju napríklad dva nové základné agregáty.

Turbodiesel 2.0 TDI dosahuje výkon 110 kW (150 k) a maximálny krútiaci moment 320 Nm. Limuzíne A3 udeľuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,4 sekundy a maximálnu rýchlosť  213 km/h. Priemerne sa na 100 km uspokojí so  4,2 litra nafty – čo predstavuje ekvivalent CO2 108 gramov na kilometer.

Benzínový motor 1.4 TFSI dosahuje výkon 103 kW (140 k) a maximálny krútiaci moment 250 Nm. Systém COD (cylinder on demand) pri malom zaťažení deaktivuje dva valce aby sa zvýšila účinnosť motora. Vďaka tomu motor spotrebuje priemerne iba 4,7 litra benzínu na 100 km, jeho emisie CO2 majúhodnotu 109 gramov na kilometer. Akcelerácia z 0 na 100 km/h trvá iba 8,4 sekundy, maximálna rýchlosť je 213 km/h.

Zatiaľ najvýkonnejší benzínový motor 1.8 TFSI dosahuje výkon 132 kW (180 k) a maximálny krútiaci moment 250 Nm. Motor prináša rozsiahly komplet technológií high-end, medzi nimi duálny systém vstrekovania paliva do spaľovacieho priestoru a nasávacieho potrubia. S akceleráciou z pokoja na tempo 100 km/h za 7,3 sekundy a maximálnou rýchlosťou 232 km/h umožňuje športové jazdné výkony. Priemerná spotreba paliva je 5,7 litra na 100 km, čo predstavuje ekvivalent emisie 135 gramov CO2 na kilometer.

Podľa motora sa montuje buď manuálna 6-stupňová prevodovka alebo prevodovka S tronic s dvoma spojkami, ktorá preraďuje bez prerušenia prenosu krútiaceho momentu. Prevodovka S tronic sa dá ovládať manuálne krátkym pohybom voliacej páky alebo na želanie ovládačmi na volante. V automatickom režime sú k dispozícii dva programy. Základný D je vyladený pre maximálnu účinnosť, športový program S umožňuje vyššiu úroveň otáčok pre dynamickejšiu jazdu. V kooperácii so systémom regulácie jazdnej dynamiky Audi drive select má prevodovka S tronic v režime efficiency funkciu voľnobehu, ktorá prispieva k ďalšiemu zníženiu spotreby paliva.

Podvozok

Špičková pozícia, ktorú má Audi A3 limuzína vo svojom segmente, ide v mnohých oblastiach na konto podvozka. Základ tvorí presne vyvážené rozloženie hmotnosti na nápravy (podľa motorizácie v pomere 60 percent vpredu a 40 percent vzadu). Všetky motory sú v karosérii namontované sklonené dozadu o 12 stupňov, predná náprava je posunutá ďaleko dopredu.

Prednú nápravu tvoria trojuholníkové spodné priečne ramená s tlmičovými vzperami McPherson a vinutými pružinami. Predná náprava je upevnená na hliníkovom pomocnom ráme. Hrebeňové riadenie s elektromechanickým posilňovačom pracuje veľmi citlivo. Posilňovač s nízkou spotrebou energie a spolupracuje s rozličnými asistenčnými systémami. Zadnú nápravu tvoria štvorprvkové závesy namontované na oceľovej nápravnici. Oddelene namontované vinuté pružiny a tlmiče pruženia zlepšujú reakciu pruženia na nerovnosti. Športový podvozok línie Ambition a príplatkový športový podvozok S line majú zníženú svetlú výšku o 25 milimetrov.

Audi A3 limuzína má kolesá formátu 16 až 18 palcov; quattro GmbH dodáva kolesá formátu do 19 palcov. Predné brzdové kotúče majú vnútornú ventiláciu.

Elektronický stabilizačný systém ESC je vybavený funkciou elektronickej uzávierky diferenciálu. Pri rýchlej jazde v zákrute zľahka pribrzďuje predné koleso na vnútornej strane, čím minimalizuje nedotáčavosť a zlepšuje trakciu.

Interiér

Interiér modelu Audi A3 limuzína charakterizuje veľká láska k detailom. Línie a plochy sú jasne usporiadané, pod čelným sklom sa tiahne dlhý oblúk. Prístrojový panel je štíhly, stredová konzola je zľahka natočená k vodičovi. Príplatkový farebný displej informačného systému vodiča (FIS) v združenom prístroji zobrazuje detailné trojrozmerné grafiky.

Od systému infotainmentu MMI Radio vyššie má automobil ovládací systém MMI s elektricky vysúvaným farebným monitorom. Ovládací terminál MMI je umiestnený na konzole stredového tunelu. Elektromechanická parkovacia brzda sa aktivuje tlačidlom. Volant je podľa verzie trojramenný alebo štvorramenný. Zákazník si môže objednať volant s vencom splošteným v spodnej časti, multifunkčný volant a ovládače pre manuálne radenie prevodovky S tronic na volante. Na želanie Audi montuje športové sedadlá vpredu, ktoré sú pri línii vybavenia Ambition prvkom sériového vybavenia, tu sa na želanie montujú športové sedadlá S s integrovanými opierkami hlavy.

Farby interiéru – čierna, titánovo sivá, béžová (pashminabeige) a hnedá (kastanienbraun) – sú orientované na jednotlivé línie vybavenia. Exkluzívne vyhotovenie interiéru predstavuje dvojfarebný komplet Audi design selection lassobraun. Komplet S line-Sportpaket, ktorý je k dispozícii pre líniu vybavenia  Ambition obsahuje kompletne čierny interiér, vrátane stropu kabíny. Pri materiáloch sú k dispozícii textilné poťahy sedadiel, kombinácia textilu a koženky, koža Milano a kombinácie kože Perlnappa a alcantary.

Vďaka dlhému rázvoru majú aj cestujúci na zadných sedadlách k dispozícii veľkorysý priestor, štvordverová karoséria uľahčuje nastupovanie. Batožinový priestor má základný objem 425 litrov a  v prípade potreby sa dá zväčšiť sklopením operadiel zadných sedadiel. Na želanie sa dodávajú dvierka v zadnom operadle, umožňujúce prestrčiť podlhovasté predmety do kabíny. Veko batožinového priestoru sa po odomknutí automaticky otvorí.

Infotainment a Audi connect

Rovnako ako sesterské modely kompaktného radu Audi aj A3 limuzína využíva modulárnu stavebnicu infotainmentu MIB. Na jej vrchole je multimediálny systém MMI Navigation plus vybavený pamäťou SSD s kapacitou 64 GB, mechanikou DVD-prehrávača a hlasovým ovládaním reagujúcim na celé výrazy. Farebný monitor s uhlopriečkou 7 palcov (17,8 cm) a vysokým rozlíšením zobrazuje pri navigáciu mapu v detailných trojrozmerných (3D) grafikám. Prostredníctvom rozhrania Bluetooth sa k systému MMI Navigation plus dajú pripojiť mobilné telefóny a mobilné prehrávače. Ovládací terminál má kombinovaný otočný/tlačidlový ovládač doplnený dotykovou plôškou MMI touch na  tzv. „Touchwheel“ – hornú plochu ovládacieho kolieska tvorí pole citlivé na dotyk, umožňujúce zadávanie písmen, číslic a znakov.

Ďalšie stavebné moduly infotainmentu predstavujú tuner na príjem digitálneho rozhlasového vysielania DAB+, Audi phone box na komfortné pripojenie mobilného telefónu k autoanténe a Bang & Olufsen Sound System. Jeho multikanálový zosilňovač s výkonom 705 W napája sústavu 14 reproduktorov priestorovým zvukom vo formáte 5.1, vodiče s diódami LED osvetľujú rámiky hlbokotónových reproduktorov v predných dverách.

Pod pojmom Audi connect sú združené všetky technológie spájajúce vodiča s automobilom, internetom, infraštruktúrou a inými vozidlami. Audi ešte ďalej zvýšilo atraktivitu systému – mobilné pripojenie na internet teraz využíva, všade kde je to možné, super rýchly štandard prenosu dát LTE. Telefónny modul LTE pri tom nahrádza doterajší modul UMTS, čím je možné dosahovať pri mobilnom pripojení dátový tok až do 100 MBit/s.

Audi connect umožňuje spolujazdcom v kabíne prostredníctvom integrovanému hotspotu WLAN pripojiť svoje mobilné koncové zariadenia a neobmedzene surfovať po internete a mailovať. Vodičovi prináša Audi connect špecificky spracované internetové služby od Audi – od navigácie s využitím obrázkov Google Earth a Google Street View cez dopravné informácie Audi Verkehrsinformationen online až po aplikáciu pre smartfóny Audi music stream na príjem rozhlasového vysielania z internetu. Ponuku dopĺňajú spravodajské a informačné služby. Do systému infotainmentu sú optimálnym spôsobom integrované aj funkcie sociálnych sietí Facebook a Twitter; okrem prečítania doručených správ hlasom sú k dispozícii aj textové šablóny na odpovede.

V A3 limuzíne debutuje nová služba Audi connect – informácie o parkoviskách. Zobrazuje parkoviská, parkovacie domy a podzemné garáže v okolí cieľa zvoleného vodičom. Kde je to možné, služba zobrazuje aj počet voľných parkovacích miest a poplatky. Adresa zvoleného parkoviska sa dá priamo prevziať ako cieľ navigácie.

Vybavenie

Nové Audi A3 limuzína má veľkorysé sériové vybavenie. Komplet bezpečnostných systémov obsahuje aj kolenný airbag vodiča. Farebný displej informačného systému vodiča FIS pri líniách vybavenia Ambition a Ambiente obsahuje program pre úspornú jazdu s indikátorom optimálneho radenia a bezpečnostnú funkciu odporúčania prestávky v jazde.

Okrem toho má línia Ambition športový podvozok, 17-palcové kolesá s diskami z ľahkej zliatiny, športové sedadlá a systém Audi drive select. Línia Ambiente obsahuje tempomat, komplet vnútorného osvetlenia z diód LED a cúvacie senzory vzadu. Za príplatok Audi montuje rozličné komfortné prvky – napríklad panoramatické strešné okno, komfortný elektronický kľúč, nezávislé kúrenie alebo adaptívne xenónové reflektory. Pri vozidlách vybavených systémom MMI Navigation plus riadiaca jednotka adaptívnych reflektorov využíva na optimálne osvetlenie cesty aj dáta trasy po ktorej automobil ide.

Na želanie montované asistenčné systémy pochádzajú z luxusnej triedy. Radarový tempomat adaptive cruise control (ACC) udržiava A3 limuzínu do rýchlosti 150 km/h v nastavenom odstupe od vozidla idúceho vpredu; s kompletom Assistenz-Paket, združujúcim rozličné asistenčné systémy, je rozsah regulácie zväčšený až do rýchlosti 200 km/h. Pri prevodovke S tronic má tempomat ACC okrem toho funkciu Stop&Go pre automatické zastavenie a opätovný rozjazd pri nízkej rýchlosti.

Asistenčný systém Audi side assist s radarovými senzormi na zadnej časti karosérie monitoruje oblasť mŕtveho uhla vonkajších spätných zrkadiel pre bezpečnú zmenu jazdného pruhu, systém Audi active lane assist podporuje vodiča pri udržiavaní vozidla v jazdnom pruhu ľahkými automatickými korekciami smeru jazdy prostredníctvom elektromechanického riadenia. Videokamera systému Audi active lane assist sa využíva aj na rozoznávanie dopravných značiek. Ako prvok high-end pre komfortné parkovanie slúži parkovací asistenčný systém (parkovací automat) so zobrazením okolia, ktorý dokáže automaticky zaparkovať vozidlo do pozdĺžnej alebo priečnej medzery.

Ďalším prvkom vybavenia high-end na želanie je bezpečnostný systém Audi pre sense basic. Jeho vyšší stupeň pre sense front je integrovaný do tempomatu adaptive cruise control. Ak hrozí kolízia s vozidlom idúcim vpredu, systém upozorní vodiča na nebezpečenstvo podľa odstupňovanej koncepcie; v prípade potreby uskutoční autonómne brzdenie. Pri rýchlosti pod 30 km/h Audi pre sense front zabrzdí vozidlo plnou intenzitou. Ak dôjde k nárazu, brzdový asistenčný systém udržiava vozidlo zabrzdené aby nedošlo k jeho nekontrolovanému pohybu a eventuálnej následnej kolízii.

Trh

Modelom A3 limuzína vstupuje Audi do celosvetovo najsilnejšieho segmentu trhu – triedy kompaktných limuzín.

V Nemecku a mnohých európskych štátoch sa štvordverový model začne predávať koncom leta. Základná cena verzie s motorom 1.4 TFSI bude cca 25.000 EUR (odporúčaná predajná cena s DPH v Nemecku).

AUDI S3 Limousine_banner_na_titulku

Audi S3 limuzína

Niekoľko mesiacov po štarte predaja nového modelového radu limuzíny Audi bude nasledovať špičkový model – S3 limuzína. Poháňať ju bude motor 2.0 TFSI s výkonom 221 kW (300 k) a maximálnym krútiacim momentom 380 Nm. Vysoko výkonný štvorvalec kombinuje najmodernejšie technológie účinnosti – duálne vstrekovanie paliva, zberné výfukové potrubie integrované do hlavy valcov, Audi valvelift system a modul tepelného manažmentu s otočnými posúvačmi.

Audi S3 limuzína s prevodovkou S tronic akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy, s manuálnou prevodovkou za 5,3 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaná na 250 km/h. Turbokompresorom prepĺňaný štvorvalec priemerne spotrebuje na 100 km iba 6,9 litra benzínu (s prevodovkou S tronic), respektíve 7,0 litra (s manuálnou prevodovkou) – čo predstavuje ekvivalent emisie CO2 159, respektíve 162 gramov na kilometer (predbežné údaje). Systém pohonu všetkých kolies quattro rozdeľuje krútiaci moment motora na jednotlivé nápravy pomocou elektronicky ovládanej multilamelovej spojky.

Športový podvozok má o 25 milimetrov zmenšenú svetlú výšku. Za sériovými 18-palcovými kolesami pracujú veľké brzdy; predné ventilované kotúče majú priemer 340 milimetrov. Progresívne riadenie s elektrickým posilňovačom má premenlivý prevod – trocha menej presný v strednej polohe, veľmi priamy v krajných polohách. Systém regulácie jazdnej dynamiky Audi drive select je súčasťou sériového vybavenia, na želanie výrobca montuje tlmiče pruženia Audi magnetic ride s elektronickou reguláciou charakteristiky.

Na pohľad sa špičkový model od svojich slabších súrodencov líši modifikovanými nárazníkmi so zväčšenými otvormi na vstup vzduchu do motorového priestoru, maskou chladiča, krytmi vonkajších spätných zrkadiel, aerodynamickými nástavcami prahov a zadným spojlerom. Zadný nárazník je opatrený difúzorom, ktorý obopína štyri chrómované oválne koncovky výfukovej sústavy. V interiéri má Audi S3 limuzína športové sedadlá (na želanie športové sedadlá S), prístroje so sivými stupnicami a dekoračné obklady vo vyhotovení 3D-Optik.

Audi S3 Limousine:

Zdroj: Porsche Slovakia

www.audi.sk

REKLAMAadv.: