Napnuté a svalnaté, atletické a pripravené na skok: o 11 dní bude mať na ženevskom autosalóne svetovú premiéru nové Audi TT. Pri tretej generácii kompaktného športového automobilu dizajnéri nanovo interpretovali mnoho ideí z prvej generácie TT z roku 1998  – dynamickým a rozmanitým spôsobom.

Na prednej časti nového Audi TT dominujú horizontálne línie. Veľká jednodielna maska chladiča je široká a nízka. Dve kontúry v profile písmena V sa tiahnu po kapote motora. Nová je aj pozícia štyroch kruhov, ktoré sú teraz v strede na kapote motora, čím naznačujú príbuznosť s modelovým radom R8.

Veľké otvory na vstup vzduchu do motorového priestoru v nárazníku sú predelené rebrami. Tento motív sa opakuje v reflektoroch – ich vnútorná štruktúra je predelená rebrami v ktorých sú zabudované denné svetlá. Na želanie Audi montuje reflektory vytvorené zo svietiacich diód LED alebo ako druhú alternatívu inovatívne reflektory s technológiou Matrix LED, v ktorých individuálne ovládané svietiace diódy vytvárajú diaľkové svetlo.

Nové AUDI TT-obr.3

V mnohých detailoch profil nového kupé pripomína dizajnového klasika prvej generácie. Kontúra prahov karosérie tvorí výraznú hranu lomu svetla, široké oblúky výrezov blatníkov vytvárajú samostatné geometrické telesá. Predné oblúky prerušujú špáru zhora priliehajúcej kapoty motora, na ktorú na dverách nadväzuje hrana Tornadolinie, pokračujúca k zadnej časti vozidla. Nízka zasklená kupola kabíny pôsobí ako samostatné teleso. Dizajn zadných stĺpikov karosérie s miernym lomením dodáva TT energický, atletický vzhľad a napätie.

Nové AUDI TT-obr.4

Aj na zadnej časti karosérie horizontálne línie zvýrazňujú dojem športovej šírky. Rebrá v zadných skupinových svetlách kopírujú motív predných reflektorov. Sú permanentne osvetlené – čo je ďalšia novinka od Audi. Tretie brzdové svetlo, vytvorené ako úzky pás, spája obidve zadné svetlá. Pri všetkých motorizáciách sú v difúzore zadného nárazníka zapustené dve veľké kruhové koncovky výfuku. Výkonnejší model TTS má, rovnako ako všetky modely S od Audi, štyri koncovky výfuku.

Nové_AUDI__TT-obr..2

 

Aj v interiéri ľahké, takmer sa vznášajúce línie reflektujú čistý charakter športového automobilu, ktorým sa nové Audi TT vyznačuje. Stredová konzola a čalúnenie dverí sú vytvorené v splývajúcich, navzájom korešpondujúcich tvaroch. Prístrojový panel pôsobí pri pohľade zhora ako krídlo lietadla. Kruhové dýzy ventilácie – klasický dizajnový prvok TT – pripomínajú prúdové motory, gombíky v ich stredoch obsahujú ovládacie prvky klimatizácie. Vďaka tomuto konštrukčnému triku spolu s vypustením centrálneho monitora MMI, ktorý nahrádza inovatívny združený prístroj Audi virtual cockpit,  bolo možné vytvoriť prístrojový panel v nápadne štíhlej architektúre.

Dizajnová ikona Audi TT je vo svojej tretej generácii zo všetkých strán znútra aj zvonka dôsledne ďalej vyvinutá a prezentuje sa ako čistokrvný športový automobil. Zvlášť nápadné sú zostrené línie, ktoré sú veľmi dynamicky a precízne vypracované. Na celej karosérii súhra plôch vytvára výrazné napätie.

Koncern Audi v roku 2013 odovzdal zákazníkom približne 1.575.500 automobilov značky Audi. Od januára do konca septembra 2013 spoločnosť dosiahla pri obrate približne  37 miliárd € operatívny zisk 3,74 miliardy €. Značka je zastúpená vo vyše 100 štátoch sveta. Automobily Audi sa vyrábajú v závodoch v mestách Ingolstadt a Neckarsulm (Nemecko), Győr (Maďarsko), Brusel (Belgicko), Bratislava (Slovensko), Martorell (Španielsko), Kaluga (Rusko), Aurangabad (India), Changchun (Čína) a Jakarta (Indonézia). Od konca roka 2013 značka so štyrmi kruhmi vyrába svoje automobily aj v meste Foshan (Čína). Od roku 2015 pribudne ďalší výrobný závod v São José dos Pinhais (Brazília) a od roku 2016 v San José Chiapa (Mexiko). AUDI AG má niekoľko 100-percentných dcérskych spoločností ako napríklad quattro GmbH (Neckarsulm), Automobili Lamborghini S.p.A. (Sant’Agata Bolognese/Taliansko) a výrobca športových motocyklov  Ducati Motor Holding S.p.A. (Bologna/Taliansko). Spoločnosť v súčasnosti celosvetovo zamestnáva takmer 73.000 pracovníkov, z toho približne 50.000 v Nemecku. V období od roku  2014 do 2018 Audi plánuje investície v celkovej výške približne 22 miliárd € – predovšetkým do nových produktov a ekologických technológií. Audi sa hlási k svojej  spoločenskej zodpovednosti a trvale udržateľný rozvoj má strategicky zakotvený ako základné meradlo pre procesy a produkty. Dlhodobým cieľom je z hľadiska CO2 neutrálna mobilita.

Zdroj: AUDI, Porsche Slovakia

REKLAMAadv.: