Pred 20 rokmi debutovalo kombi Audi Avant RS2, zakladateľ dynamického modelového radu RS. Teraz Audi prichádza na trh so zvláštnou sériou aktuálneho modelu. Audi RS 4 Avant Nogaro selection, ktoré sa začne predávať na jar, bude mať svetovú výstavnú premiéru začiatkom marca na autosalóne v Ženeve. Automobil bude mať zvláštne lakovanie modrým farebným odtieňom Nogaro a exkluzívne vybavenie.

Individuálne lakovanie odtieňom Nogaroblau Perleffekt je výrazným vizuálnym signálom jubilejného modelu a súčasne reminiscenciou na legendárneho predchodcu RS2. Rámik a mriežka jednodielnej masky chladiča a lišty okenných šachiet sú lakované lesklou čiernou farbou, pozdĺžne lišty strešného nosiča majú matnú čiernu povrchovú úpravu. Dvojvetvová športová výfuková sústava vyúsťuje v dvoch oválnych koncovkách, lakovaných čiernou farbou s vysokým leskom.

Audi RS 4 Avant Nogaro

331 kW (450 k): Vysokootáčkový motor V8

Pod kapotou Audi RS 4 Avant Nogaro selection pracuje vysokootáčkový motor V8 s atmosférickým nasávaním a objemom 4.163 cm3. Agregát 4.2 FSI dosahuje maximálny výkon  331 kW (450 k) pri otáčkach 8.250 1/min, maximálny krútiaci moment 430 Nm je k dispozícii v pásme otáčok od 4.000 do 6.000 1/min. Zvučný osemvalec udeľuje jubilejnému modelu zrýchlenie z pokoja na tempo 100 km/h za 4,7 sekundy, maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaná na 280 km/h. Audi RS4 Avant Nogaro selection má kombinovanú normovanú spotrebu 10,7 litra benzínu Super Plus na 100 kilometrov, čo predstavuje ekvivalent emisie  CO2 249 gramov na kilometer.

So svojou vysokou mechanickou účinnosťou a dlho sprevodovaným najvyšším stupňom 7-stupňová prevodovka S tronic s dvoma spojkami prispieva k vysokej účinnosti super-športového modelu. Vodič môže nechať bleskurýchle preraďujúcu prevodovku pracovať v automatickom režime alebo manuálne ovládať voliacou pákou, resp. ovládačmi na volante.

Srdcom permanentného pohonu všetkých kolies quattro je samozverný medzinápravový diferenciál s korunovými kolesami. Kompaktný a ľahký systém štandardne rozdeľuje krútiaci moment motora v pomere 40:60 percent medzi prednou a zadnou nápravou. Podľa potreby sa môže tento pomer plynulo meniť  – až do 70 percent krútiaceho momentu sa dá preniesť na prednú nápravu a maximálne 85 percent na zadnú nápravu. Medzinápravový diferenciál s korunovými kolesami dopĺňa systém selektívnej regulácie krútiaceho momentu na jednotlivých kolesách, ktorý pri rýchlej jazde v zákrute zvyšuje dynamiku a zlepšuje ovládateľnosť cielenými malými brzdnými impulzmi na vnútorných kolesách v zákrute. Na želanie Audi montuje športový diferenciál zadnej nápravy, ktorý aktívne rozdeľuje krútiaci moment na zadné kolesá.

Audi RS 4 Avant Nogaro selection

K sériovému vybaveniu Audi RS 4 Avant Nogaro selection patrí aj systém regulácie jazdnej dynamiky Audi drive select. Umožňuje modifikovať charakteristiku elektromechanického posilňovača riadenia, prevodovky S tronic, elektronického pedála akcelerátora a klapiek športovej výfukovej sústavy RS v troch režimoch – comfort, auto a dynamic. Ak je vozidlo vybavené systémom Audi MMI Navigation, je k dispozícii ďalší, štvrtý režim individual, ktorý si vodič môže sám nakonfigurovať.

Okrem športového diferenciálu zadnej nápravy sú pre Audi drive select na výber dva ďalšie technické prvky na želanie. Dynamické riadenie pomocou prídavnej prevodovky mení svoj prevodový pomer podľa rýchlosti jazdy a v hraničnej oblasti pri jazde v zákrute jemnými korekciami samočinne stabilizuje vodilo. Športový podvozok RS plus s funkciou Dynamic Ride Control (DRC) predstavuje rýdzo mechanický systém na kompenzáciu nakláňania karosérie v dvoch osiach.

Audi RS 4 Avant Nogaro selection jazdí štandardne na 20-palcových diskoch z ľahkej zliatiny s pneumatikami 265/30 R 20. Za diskami s piatimi dvojitými lúčmi do V, sústruženými do vysokého lesku, svietia brzdiče lakované červenou farbou s emblémami RS. Brzdy s ventilovanými kotúčmi vlnového tvaru sú priečne perforované a oceľovými kolíkmi spojené s hliníkovými nábojmi. Na želanie Audi montuje na prednú nápravu brzdy s kotúčmi z keramického materiálu spevneného uhlíkovými vláknami. Elektronický stabilizačný systém ESC má navyše osobitný športový režim a v prípade potreby sa dá aj úplne vypnúť.

Audi RS 4 Avant Nogaro

 

Čierny a modrý: Interiér

V interiéri, ktorý má športovú čiernu farbu, dominujú elektricky nastavovateľné športové sedadlá S s integrovanými opierkami hlavy. Sedadlá sú na výber v dvoch rozličných farebných alternatívach poťahu. Bočné časti sedadiel sú v obidvoch prípadoch potiahnuté čiernou kožou Valcona; stredné časti sedadiel a čalúnenia dverí sú potiahnuté alcantarou buď v čiernej farbe alebo v modrom odtieni Nogaro – čo je ďalšia hommage na Audi Avant RS2. Lakťové opierky na dverách sú potiahnuté čiernou kožou s modrým kontrastným prešívaním. Čierne rohožky na podklade majú lemovanie v čiernej farbe alebo modrej Nogaro.

Čierna koža s modrými kontrastnými stehmi je aj na venci volantu a manžete voliacej páky prevodovky S tronic. Karbónové dekoračné obklady obsahujú modré vlákna, ktoré im dodávajú zvláštny farebný lesk. Osobitný status jubilejného modelu dokumentuje plaketa RS na hlavici voliacej páky prevodovky a nápisy na dekoračných lištách prahov dverí.

Audi RS 4 Avant Nogaro selection sa začne predávať na jar v malej sérii. Základná cena pre nemecký trh je 87.300 Euro s DPH.

Audi RS 4 Avant Nogaro selection-obr.4

Moderný klasik: Audi Avant RS2 z roku 1994

Audi RS2 z roku 1994 bolo prvým modelom  RS od Audi a súčasne prvým vysoko výkonným modelom značky, ktorý spájal neobmedzenú každodennú využiteľnosť s dynamickým charakterom –  stal sa zakladateľom celej rodiny dynamických modelov. Audi vyvinulo model  RS2 v kooperácii s Porsche, jeho montáž prebiehala z kapacitných dôvodov v Stuttgarte-Zuffenhausene.

Už vonkajší vzhľad naznačoval vysoký výkon prvého modelu RS. V prednom nárazníku boli veľké otvory na vstup vzduchu do motorového priestoru, maska bola lakovaná čiernou farbou. Aerodynamické vonkajšie spätné zrkadlá pochádzali z modelov Porsche, zadné svetlá boli spojené širokým červeným pásom z plexiskla. Veľké emblémy na karosérii zvýrazňovali výnimočné postavenie modelu. Na želanie výrobca dodával Audi  RS2 v exkluzívnom modrom farebnom odtieni Nogaro. Symbolicky pripomínal dve víťazstvá, ktoré dosiahol Frank Biela v roku 1993 vo francúzskych majstrovstvách cestovných automobilov na okruhu Nogaro.

Pri konštrukcii motora sa uplatnili všetky poznatky Audi z automobilového športu. Radový päťvalec s objemom 2,2 litra dostal väčší turbokompresor poskytujúci vyšší prepĺňací tlak, zväčšený nasávací trakt a prispôsobenú riadiacu elektroniku. Tým výkon vzrástol na 232 kW (315 k). Motor dosahoval maximálny krútiaci moment  410 Nm pri otáčkach 3.000 1/min, obmedzovač otáčok bol nastavený na 7.200 1/min. Audi RS2 akcelerovalo z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy a dosahovalo maximálnu rýchlosť 262 km/h. Krútiaci moment motora sa prenášal prostredníctvom 6-stupňovej manuálnej prevodovky a pohonu quattro na všetky štyri kolesá. Diferenciál zadnej nápravy bol vybavený manuálne ovládaným uzáverom.

Podvozok s priečnymi trojuholníkovými ramenami vpredu i vzadu vychádzal z technickej bázy – modelu Audi S2; tlmiče pruženia mali tvrdšiu charakteristiku a pružiny boli skrátené. Porsche dodávalo 17-palcové disky z ľahkej zliatiny a brzdy s veľkými ventilovanými kotúčmi a štvorpiestovými brzdičmi lakovanými červenou farbou.

V interiéri dominovala jemná koža Seidennappa a alcantara vo farbách čiernej, modrej alebo striebrosivej, športové sedadlá Recaro sa dali elektricky nastavovať. Prístroje mali biele ciferníky, prídavné prístroje v stredovej konzole informovali vodiča o tlaku oleja, teplote oleja a napätí elektrickej sústavy vozidla. Na želanie sa montovali dekoračné obklady z karbónu.

Audi ponúkalo model RS2 za základnú cenu  98.900 DM (v prepočte 50.567 Euro) Za necelé dva roky bolo vyrobených 2.908 exemplárov – približne o tretinu viac oproti pôvodnému plánu 2.200 kusov.

 

Zdroj: Audi/Porsche Slovakia  

REKLAMAadv.: