Keď bola 17. marca 1997 spustená internetová stránka Zoznamka.sk, málokto by predpovedal, že sa stane základným kameňom budúceho najnavštevovanejšieho portálu na Slovensku. Azet je tu už 17 rokov a začiatky neboli jednoduché. Kým pri spustení fungoval s jedným zamestnancom a zároveň zakladateľom Milanom Dubecom, dnes sa o prevádzku spoločnosti stará cez 300 ľudí.

Skupina Azet.sk je jednotkou v dennej a mesačnej návštevnosti slovenského internetu. Denne služby prevádzkovateľa Azet.sk využije až 1 000 000 reálnych užívateľov, mesačne cez 3 040 000 užívateľov. Portály Azet.sk zasahujú viac ako 81% užívateľov zo SR.

Základným kameňom Azetu bola internetová služba Zoznamka.sk, ktorá bola v roku 1999 doplnená o možnosť interaktívnej komunikácie prostredníctvom chatu a tak vznikol Pokec.sk. Aj napriek tomu, že na Slovensku už existovali služby tohto typu, Pokec sa svojou inovatívnosťou a rýchlym vývojom prakticky okamžite presadil a stal sa trhovou jednotkou. V roku 2000 sa Zoznamka.sk a Pokec.sk ako lídri v segmente zoznamovania sa a internetového chatu zjednotili pod jednu značku – Azet.sk.

Milan Dubec, zakladatel Azet.sk
Milan Dubec, zakladateľ Azet.sk

Za historický úspech Azetu môžeme považovať aj fúziu z roku 2010, kedy sa stal Azet súčasťou jednej z vedúcich mediálnych spoločnosti v strednej a vo východnej Európe Ringier Axel Springer a.s.

Azet.sk v krátkom čase do svojho portfólia prevzal a dodnes úspešne prevádzkuje všetky online služby tejto spoločnosti, stále pod vedením generálneho riaditeľa Milana Dubca.

Azet je dlhodobo internetová jednotka na slovenskom trhu a takmer všetci vedia, že sieť webov Azet.sk tvorí nielen komunitný portál Pokec, ale tiež e-mailová služba Azet s kapacitou až 5GB a približne 50 etablovaných magazínov a služieb. Veľká väčšina z nich dokonca patrí k najnavštevovanejším vo svojom segmente.

V TOP5 najnavštevovanejších portálov na Slovensku sa za mesiac január presadili okrem Azet.sk aj ďalšie dva spravodajské weby – Aktuality.skČas.sk.

Na vrchole je už tradične Azet.sk s návštevnosťou až 2 464 000 používateľov. Aktuality.sk, ktoré ponúkajú seriózne spravodajstvo z domova i zo sveta, v tom istom mesiaci navštívilo 1 836 000 unikátnych čitateľov. Čas.sk, oficiálny web najčítanejšieho denníka Nový Čas s vlastným online obsahom, videlo v rovnakom mesiaci 1 816 000 unikátnych návštevníkov, čo je o 30 % viac než minulý rok.

Každý mesiac dominuje Azet.sk aj v ďalšom dôležitom rebríčku – návštevnosti zoskupenej podľa prevádzkovateľov. Za mesiac január mal 3 040 000 unikátnych návštevníkov, čo je o takmer pol milióna viac ako číslo najbližšieho konkurenta.

Spoločnosť Azet.sk má za sebou úspešné roky pôsobenia. Len za posledný rok do portfólia Azetu pribudlo niekoľko nových produktov a služieb. Jednou z nich je aj Bistro.sk – služba pre online objednávanie a rozvoz jedál po celom Slovensku za ceny ako v reštauráciách. Mesačne sa prostredníctvom tejto online služby uskutoční viac ako 15-tisíc objednávok z celého Slovenska.

Do skupiny Azet.sk pribudol v minulom roku aj inzertný portál – Autovia.sk.

Azet tak vlastní až dva weby z TOP 3 inzertných motoristických stránok.

Medzi ďalšie novinky patrí spustenie nového webu – Časpreženy.sk, ktorý sa v krátkej dobe stal absolútnou jednotkou medzi online ženskými magazínmi na Slovensku. Ďalšou jednotkou vo svojom segmente je od februára aj online športový denník – Šport.sk.

Medzi významné udalosti za posledné obdobie patrí spusteniemobilných aplikácií pre služby: Pokec.sk, Bistro.sk, Čas.sk, ale aj Bazár.sk, ktorá dokonca získala 2. miesto v súťaži Android Code 2013 o najlepšie slovenské aplikácie v roku 2013. 

Portfólio Azet.sk teda tvorí

HP Azet.sk, Aktuality.sk, Sport.sk, Diva.sk, Najmama.sk, Cestovanie.sk, Badman.sk, Pokec.sk, Videoalbumy.sk, Fotoalbumy.sk, Zoznamka.sk, Azet katalóg, Azet mapy, Azet e-mail, Slovnik.sk, Kalendar.sk, Zľavy.sk, Horoskopy.sk, Tahaky-referaty.sk, Minihry.sk, Vtipy.sk, Zive.sk, Mobilmania.sk, Automoto.sk, Autobazar.sk, Autovia.sk, Bazar.sk, Čas.sk, Časpreženy.sk, Život.sk, Adam.sk, Tivi.sk, Novostavby.sk, Nehnutelnosti.sk, Byty.sk, Nawebe.sk, Dobruchut.sk, Bistro.sk, Superdeal.sk.

Zdroje: AIMmonitor – IAB Slovakia – December 2013, Január a Február 2014 , AZet.sk

REKLAMAadv.: