Square je najpoužívanejším klasickým bannerom na slovenskom trhu, hoci jeho využitie kleslo od roku 2012 o 5 percentuálnych bodov. Používajú ho takmer dve tretiny reklamných kampaní meraných spoločnosťou Gemius na Slovensku.

Square je špecifikom slovenského a českého trhu, nemožno ho nájsť v rebríčku najpoužívanejších reklamných formátov v iných skúmaných štátoch. Dáta prináša cyklická štúdia gemiusAdMonitor od spoločnosti Gemius.

Medzi tri najpoužívanejšie klasické reklamné formáty na slovenskom trhu patrí square (300×300), leaderboard (750×100) a double skyscraper (300×600). Prvý z nich, square, je súčasťou takmer 60 % kampaní meraných spoločnosťou Gemius na Slovensku, avšak podiel impresií, ktoré generuje, je o niečo nižší a dosahuje necelých 43 %.

Ukážka bannera Square –  projekt Nehejtuj.sk na našom portáli, vpravo hore, rozmer 300x300px: Ukazka bannera Square-Nehejtuj.sk-portal masmedialne.info

Dáta pochádzajú zo štúdie gemiusAdMonitor, ktorá analyzuje 11 trhov strednej a východnej Európy: Českú republiku, Slovensko, Maďarsko, Poľsko, Bulharsko, Chorvátsko, Slovinsko, Srbsko, Rumunsko, Litvu a Lotyšsko a zameriava sa predovšetkým na rebríčky najpoužívanejších online reklamných formátov v jednotlivých štátoch, ich CTR či zoznam odvetví, ktoré zadávajú najviac reklamných kampaní. Dáta pochádzajú z nástrojov pre správu a monitorovanie reklamných kampaní gemiusDirectEffect a AdOcean.

Obr.1. Top 5 bannerov používaných v kampaniach na slovenskom trhu (kampane merané spoločnosťou Gemius na Slovensku)
Gemius-Graf 1-Top 5 bannerov používaných v kampaniach na slovenskom trhu

Zdroj: gemiusAdMonitor, apríl – september 2013. Dáta zahŕňajú kampane merané nástrojom gemiusDirectEffect a AdOcean 

Ďalšie dva reklamné formáty, leaderboard a double skyscraper, sú obsiahnuté v oveľa nižšom podiele kampaní (necelých 13, resp. 7 %) a tiež generujú menší počet impresií. Druhý z týchto bannerov nájdeme v rebríčku piatich najpoužívanejších formátov vo väčšine analyzovaných štátov, napríklad v ČR. Oproti tomu leaderboard je okrem Slovenska populárny iba v Poľsku.

Obr. 2. Bannery s najvyššou priemernou mierou prekliku na slovenskom trhu (kampane merané spoločnosťou Gemius na Slovensku)
Gemius-Graf 2-Bannery s najvyššou priemernou mierou prekliku na slovenskom trhu

Zdroj: gemiusAdMonitor, apríl – september 2013. Dáta zahŕňajú kampane merané nástrojom gemiusDirectEffect a AdOcean 

O spoločnosti Gemius
Gemius je obchodno-poradenská spoločnosť poskytujúca dáta, riešenia a odporúčania v oblasti správy online reklamných kampaní, monitoringu a analýzy webových stránok či profilov internetových užívateľov.

Informácie poskytnuté spoločnosťou sú základom pre každodenné marketingové a e-commerce aktivity takmer 2 000 firiem z odvetvia financií, telekomunikácií, IT, obchodu, FMCG, automobilového priemyslu, farmaceutiky, popredných reklamných agentúr a reklamných sietí, mediálnych domov, vydavateľov a zadávateľov reklamy z celého sveta.

Pôsobí na 30 trhoch v Európe, na Blízkom východe a v Afrike. Prostredníctvom lokálnych pobočiek vo viac ako 12 štátoch spolupracuje s profesijnými organizáciami venujúcimi sa globálnemu a lokálnemu rozvoju internetového trhu.

Štúdie vykonávajú na základe vlastnej metodiky a technologickej infraštruktúry za prísneho dodržiavania ICC/ESOMAR noriem.

Spoločnosť zamestnáva okolo 300 odborníkov vrátane IT špecialistov, matematikov, sociológov a psychológov. Mesačne analyzuje 300 miliárd udalostí vyskytujúcich sa vo virtuálnom svete, t.j. zobrazenia stránok a kliknutia, ktoré boli uskutočnené internetovými užívateľmi. Spoločnosť bola založená v roku 1999. Viac informácií môžete nájsť > TU

Zdroj: Gemius Slovakia a ilustračná titulková fotografia hore – z ich projektu HeatMap, pozri > TU

REKLAMAadv.: