záber z reklamného spotu

Na trh bol uvedený nový alkoholický nápoj s názvom Morho, kampaň sprevádzala aktivácia na Facebooku, dvojminútový spot symbolizujúci pohostinnosť a nebojácnosť Slovákov v boji s Rimanmi videlo k dnešnému dňu už viac ako 105 tisíc divákov. Kampani predchádzala teasingová fáza, ktorá si uctila a pripomenula 150. výročie od vydania pôvodnej verzie básne Sama Chalupku. Oslovili som tvorcov destilátu, aby sme zistili podrobnosti o kampani. Zhovárali sme sa so spolumajiteľom spoločnosti Spirit of Slovakia Petrom Šulekom.

Ako vznikla idea kampane?

Už pri teasingovej kampani Morho150, spustenej pri príležitosti 150. výročia od jeho vydania, ktorou sme sa snažili oživiť spomienku na Chalupkovo Mor ho!, sme mali jasno v tom, ako bude vyzerať launch samotného produktu. Aj preto sme sa teasing (ktorého nápad vznikol paradoxne o mnoho rokov neskôr) snažili atmosférou aj obrazmi prispôsobiť neskoršej launchovacej kampani.

Idea pre produkt, jeho názov a tematiku hlavného videa Morho sa zrodila v našich hlavách už pred siedmimi rokmi. Nápad spája Chalupkovu predlohu a náš slogan (zároveň aj názov firmy) „Spirit of Slovakia“, teda z anglického „duch“, či aj „alkohol“ Slovenska. Video sa snaží vykresliť práve slovenský naturel tak, ako ho opísal aj Chalupka – že hlboko v srdci sa považujeme za národ pohostinný, vítajúci, kým sa z hosťa nevykľuje nepriateľ.

V tom momente prichádza moment vzdoru, ktorý vo videu komunikujeme zaťatím valašky a hneď na to nasleduje slogan „Spirit of Slovakia“. Práve toto bol prvotný obraz, ktorý sme nosili v hlavách a neskôr už len rozpracovali do dvojminútového videa.

Pozrite si video launch kampane:

Pozrite si úvodné teasing video spustené pri príležitosti 150. výročia od vydania pôvodnej básne:

Kampaň vznikla in house, alebo je dielom agentúry?

Kampaň vznikla in-house. S námetom na video prišiel náš spoločník Martin Šulek, ktorý to napokon celé zmanažoval aj zrežíroval.

Pri výrobe videa pomohli mnohí naši známi, čo si nesmierne vážime. Na pľaci bol štáb asi 30 ľudí na čele s rímskym cisárom, hercom Gabrielom Obernauerom, ktorého dopĺňal český súbor Rimanov Roma Victor. Oproti nim stáli slovenskí junáci, ktorých stvárnili naši známi – či už herci, šermiari alebo folkloristi z Horehronia.

Okrem business nápadu máme všeobecne nadšenie pre film. Martin Šulek pôsobí aj v teame garáž.tv pod vedením známeho motoristického novinára a nadšenca Rasťa Chválu, ktorý nám veľmi pomohol aj pri natáčaní spotu.

Do budúcna preto chceme pokračovať v produkcii ďalších kvalitných videí, ktoré budú mať virálny potenciál a zaujímavým spôsobom budú sprítomňovať Morho našej cieľovej skupine.

morho-obal-a-claim-the-spirit-of-slovakia

Aká je cieľová skupina?

Máme 3 cieľové skupiny:
1) úspešní muži, ktorí majú silné zázemie a radi si vychutnajú kvalitný alkohol primeranej ceny a zároveň hľadajú niečo tradične slovenské a iné ako ovocné destiláty
2) rodiny, ktoré hľadajú pre blízkych vhodný darček primeranej hodnoty
3) Slováci cestujúci do zahraničia, ktorí chcú venovať kvalitný slovenský alkohol so zaujímavým príbehom

Prirodzene, dúfame, že Morho si svoje miesto nájde časom aj v ženskom publiku.

Aký timing a aké mediatypy kampaň využíva?

Kampaň sme spustili 26. septembra, v pondelok večer na našej FB page – po skončení letnej sezóny a zároveň ešte pred nástupom vianočných kampaní. Primárnym a kľúčovým mediatypom je internet.

Launchovacie video beží vyše týždňa a už dosiahlo hranicu 100 tisíc videní (reach je na hranici 250 tisíc ľudí), čo sme nečakali a úprimne sa z toho tešíme. Aktívna kampaň beží zatiaľ na FB, nevylučujeme, že do toho zapojíme aj ďalšie online marketingové kanály. Okrem toho je video dostupné na našej oficiálne stránke www.morho.sk a tiež na našom YouTube kanáli.

Naším zámerom je prinášať podobne virálne video kampane aj v budúcnosti, keďže práve video ako nosič zaznamenáva na internete silný boom.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu