Chatboty sa stávajú presvedčivým spôsobom, prostredníctvom ktorého môžu novinárske organizácie experimentovať s rozprávaním známych príbehov v novom formáte. Informáciu priniesli niemanlab.org.

„Pre nás je to spôsob, ako umožniť ľuďom čítať a klásť otázky vlastným tempom namiesto toho, aby čítali skrz dlhé obrazovky textu. Ľudia sa často nezaoberajú príbehmi, pretože nemali správny kontext,“ pre niemanlab.org povedal Grant Heinrich, vývojar v BBC.

BBC News Labs a tím BBC Visual Journalism pracujú na vlastnej aplikácii, ktorej cieľom je, aby reportéri mohli vytvárať čo najjednoduchšie „chatboty“, ktoré môžu vkladať do svojich príbehov.

Počas niekoľkých minút môže reportér BBC vložiť text článku, definovať otázky, na ktoré môžu používatelia kliknúť a zverejniť „bot“, ktorý môže byť opätovne použitý a pridaný do akéhokoľvek iného relevantného článku.

Reportéri BBC dokonca dokážu opätovne využiť existujúce formácie vysvetľujúcich „otázok a odpovedí“ v konverzáciách založených na týchto robotoch.

Grant Heinrich, vývojár BBC pre niemanlab.org uviedol, že väčšina „internetových botových“ softvérov, ktoré sú v súčasnosti na trhu, je pre potreby novinárov nevhodná.
Softvér, ktorý navrhuje ich spoločnosť je oveľa viac navrhnutý tak, aby sa prispôsobil pracovisku reportéra než väčšina softvérov, ktoré Grant Heinrich videl.

Pre BBC predstavujú „chatboty“ nový spôsob ako osloviť a informovať čitateľov, ktorí sa hlboko nezaoberajú komplikovanými spravodajskými príbehmi.

Jeden nedávny „bot“ bol vytvorený tak, aby pomohol používateľom pochopiť, ako by ich mohol ovplyvniť prudký nárast osobných úverov. BBC tiež používa technológiu na to, aby čitateľom pomohla pochopiť situáciu v Severnej Kórei alebo im pomohla pochopiť najnovší výskyt chrípky.

A tieto isté roboty môžu novinári opätovne použiť v každej ďalšej časti svojej práce, o ktorej si myslia, že budú prospešné pre poskytnutie hlbších poznatkov.

Napríklad témy ako Brexit sú veľmi komplikované témy, s ktorými sa ľudia často stretávajú a práve „chatboty“ sú určené na to, aby im pomohli zorientovať sa v takýchto problematikách.

„Čitatelia môžu byť napríklad veľmi mladí, alebo sa môžu dostať k čítaniu daného príbehu v polovici. Možno nevedia, kto sú dôležití ľudia, alebo o čom daný príbeh hovorí,“ vysvetlil pre niemanlab.org Grant Heinrich.

BBC News Labs a tím BBC Visual Journalism vylepšili a experimentovali s rôznymi časťami svojho projektu s „chatbotom“, ako napríklad umiestňovanie „chatbot“ modulu na stránkach, návrh „chatbotov“ a či by sa tieto moduly mali zobrazovať na stránkach ako predvolené alebo by čitateľ mal najskôr kliknúť na ponukovú kartu a až potom by sa mu zobrazil chatbot.

Ďalšou variáciou súčasných „botových“ modulov, ktoré sa momentálne vyvíjajú, je ich doplnenie o funkciu časovej osi, ktorá umožní používateľom získať prehľad o kľúčových udalostiach, ktoré vedú k aktuálnemu príbehu, o ktorom čítajú.

Tímy tiež skúmajú spôsoby, ako sledovať, kde ľudia prestávajú komunikovať s „chatbotom“ a to najmä v príbehoch, ktoré sa zaoberajú zložitou témou.

BCC zistila, že každý „bot“ má tendenciu prilákať malý podsúbor hlboko angažujúcich sa používateľov, ktorí strávia veľa času komunikáciou s modulmi.

Inými slovami, niektoré témy, ktoré „boty“ pokrývajú, nemusia byť pre väčšinu ľudí relevantné, ale tí, ktorí majú záujem o tieto témy, „budú nasávať všetko, čo im tento softvér vysvetľuje“. A toto je presne to publikum, pre ktoré sú „chatboty“ určené.

„Chatboty“, ale nie sú použiteľné pre všetky novinárske príbehy.

Novinárske organizácie musia reálne uvažovať pri ich použití. Sú vhodné najmä pre dlhé články, ktoré sa zaoberajú komplikovanými témami, kde je potrebné, aby ľudia rýchlo zistili informácie o základných a podstatných náležitostiach, ktoré im pomôžu danú tému rýchlo a presnejšie pochopiť.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu