Ak má človek talent, chuť písať a vie vetu rozviť aspoň nejakým tým prívlastkom, zrejme by mu texty problém robiť nemali. Paradoxne, ani s písmenami to nie je vždy len čierne a biele, preto by sme sa s vami radi podelili o to, čo sme počas „piárkovania“ v Black Apple o písaní zistili.

Ak chceš veľa písať, musíš veľa čítať

Ani najväčší majster klávesy nevytvorí dobrý text bez toho, aby o produkte nič nevedel. No pravdou je, že občas ani po dočítaní výročnej správy klienta a pokusoch o vcítenie sa do cieľovej skupiny a lá Mel Gibson v ženských pančuchách, nemusíte prísť na to, ako zadanie uchopiť. Jediné čo v tomto prípade pomáha, je pokračovať v čítaní a čítať v súvislostiach. Ak píšete text napríklad pre lokálny event o víne, nedajte sa strhnúť len alkoholickou stránkou veci, ale čítajte napríklad aj o meste, v ktorom sa akcia koná. O jeho histórii, obyvateľoch a tradíciách. Dobrá správa je, že určite na niečo prídete a ešte sa vám aj rozšíria obzory. V PR sa z vás totiž aspoň na čas stane vychytený odborník v oblastiach, v ktorých by ste to vôbec nečakali.

Učte sa aj od klienta

Dobré PR svoje publikum neprenasleduje, nebliká neónovými nápismi a nekričí naňho nákupné heslá. Dobré PR má svojho diváka rado a snaží sa mu prispôsobiť obsahom a formou. Náš obľúbený klient, online banka Zuno, je v tomto ohľade majster, pretože cieľovku vždy kladú na prvé miesto. Aj keď nám pri textácii mnohokrát dávajú voľnú ruku, neustále dbajú na content a snažia sa publikum osloviť zaujímavou a netradičnou cestou. So Zuno sme si teda v rámci textov osvojili úplne nové štýly písania a zistili sme, že aj o bankových produktoch sa dá písať kreatívne. Nebojte sa preto niekedy učiť od klienta, on svoj produkt totiž pozná najlepšie.

Kto hľadá, nájde (väčšinou)

Pri PR existujú neproduktívne časti dňa, keď vlastne nič hmatateľné neprodukujte, ale hľadáte, pátrate, inšpirujete sa. Túto časť práce niekedy jednoducho nepreskočíte, preto sa nebojte hľadať všade, kde v tom vy sami vidíte význam. Ak si myslíte, že vás inšpiruje mamičkovský blog, pokojne tam choďte, ak vás nakopne múza vždy keď doma surfujete na 9GAGu, otvorte si ho. Nápadom niekedy treba pomôcť a aj malý impulz z úplne nečakaného zdroja môže byť začiatok dobrého textu.(Pozor,  ak je vašim klientom stavebná firma a vy sa inšpirujete čítaním recenzií na ČSFD, to už je na uváženie :-))

Lieky v boji s textokrízou existujú!

Ak veľa píšete, môže prísť obdobie, keď prídete ráno do práce a nebudete schopní napísať ani čiarku. Akokoľvek sa budete premáhať, jediné čo vám naozaj pomôže, je blížiaci sa víkend…alebo aspoň zmena činnosti. Keď vám po opakovanej snahe slová aj tak nedávajú zmysel, ak to ide, robte aspoň chvíľu niečo, čo s kreatívnym písaním nič spoločné nemá. Dopĺňajte si medialist, poriaďte si v notebooku a keď si od písania oddýchnete, vety zas začnú poslúchať. Aspoň u nás sme si tak zvykli a zatiaľ to stále funguje.

Vlaďka Makovníková z Black Apple

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu