Dopravný podnik Bratislava, a.s. reaguje na vyjadrenia niektorých politikov kandidujúcich v komunálnych voľbách, ktorí sa vo vyostrujúcom predvolebnom boji nezdráhajú uvádzať nepravdivé skutočnosti týkajúce sa DPB, a.s.

Dopravný podnik Bratislava, a.s. dôrazne odmieta, aby sa odborné témy v diskusných reláciách stávali predmetom vyjadrení, ktoré sú demagogické a manipulatívnym spôsobom zneužívané tesne pred komunálnymi voľbami. Týmto spôsobom niektorí kandidáti klamú verejnosť, čím poškodzujú dobré meno DPB, a.s. ktorým jediným akcionárom je hlavné mesto.

DPB, a.s. v tejto veci preto uvádza nasledovnú argumentáciu k hospodárskemu výsledku a modernizácii vozidlového parku:

Súčasné vedenie Dopravného podniku, akciová spoločnosť Bratislava pod vedením generálneho riaditeľa Ing. Ľubomíra Belfiho nastúpilo do podniku v júli 2011. Vzhľadom na nepriaznivú situáciu v podniku boli zavedené úsporné a organizačné opatrenia s cieľom zefektívnenia hospodárenia a činnosti podniku.

Hospodárenie Dopravného podniku Bratislava, a.s. sa za celé obdobie vyvíja priaznivo až do súčasného obdobia. Medziročné znižovanie straty z hospodárenia bolo dosahované i napriek tomu, že bežný transfer určený na prevádzkové výdavky DPB, a.s. v roku 2014 v porovnaní s rokom 2011 poklesol o 0,3 mil. EUR. Požiadavka na prepravné výkony však zostala približne na rovnakej úrovni. Od roku 2011 sa strata z hospodárenia podniku medziročne znižovala a v roku 2014 sa už predpokladá vyrovnané hospodárenie.

Finančný plán na rok 2011, schválený predchádzajúcim predstavenstvom DPB, a.s. predpokladal stratu 11,5 mil. EUR. Na základe prijatých úsporných opatrení bol aktualizovaný plán na úroveň plánovanej straty vo výške 6,9 mil. EUR. V skutočnosti však bol za rok 2011 dosiahnutý priaznivejší hospodársky výsledok – strata len vo výške 6,5 mil. EUR.

V úsporných opatreniach pokračovalo vedenie podniku aj v ďalších rokoch. Mimoriadny nárast nákladov však vyvolali náklady na opravu tunela pod hradom z dôvodu jeho havarijného stavu, v roku 2012 v čiastke 0,897 mil. EUR a v roku 2013 v čiastke 1,029 mil. EUR. DPB, a.s. všetky tieto opravy realizoval z vlastných zdrojov.  Bez týchto nepredpokladaných nákladov by v roku 2012 bola strata vo výške len 0,987 mil. EUR a  v roku 2013 by už bol dosiahnutý kladný výsledok hospodárenia.

Medzi najväčšie úspechy súčasného vedenia patrí získanie finančných zdrojov z Eurofondov. Prvýkrát v histórii má hlavné mesto možnosť financovať obnovu vozidlového parku z prostriedkov EÚ. Na modernizáciu vozidlového parku a modernizáciu údržbovej základne v prvej etape sa celkovo preinvestuje až 230 mil. EUR.

Už v roku 2011 začal nový manažment podniku hľadať cesty pre získanie týchto zdrojov. Procesy potrebné k získaniu Eurofondov prebiehali mimoriadne rýchlo vďaka vysokému nasadeniu, najmä na strane manažmentu DPB, a.s. Vďaka tomu mohli byť v roku 2012 pripravené a v roku 2013 úspešne ukončené tri verejné obstarávania na nákup nových trolejbusov a električiek a podpísané kontrakty na ich dodanie.

DPB, a.s. postupne kompletne obnoví vozidlový park trolejbusov dodávkami 120 nových vozidiel a vozidlový park električiek dodávkami 60 nových vozidiel. Celkové výdavky na obnovu trolejbusového parku sú vo výške 60, 9 mil. EUR a na modernizáciu vozidlového parku električiek 152, 1 mil. EUR. DPB, a.s. ani mesto by si nikdy takúto investíciu z vlastných zdrojov nemohli dovoliť. Z prostriedkov EÚ sa bude v troch etapách modernizovať aj údržbová základňa v predpokladanej výške 60,4 mil. EUR.

V roku 2014 pokračuje aj modernizácia vozidlového parku autobusov. DPB, a.s. zrealizoval verejné obstaranie na 100 kusov autobusov. Prvé autobusy sa postupne dodávajú už v roku 2014, zvyšok počas prvého polroka 2015. Do leta budúceho roku pribudne do vozidlového parku 100 nových autobusov, vďaka čomu sa priemerný vek autobusov zníži na 6,3 rokov a spoločne so 120 novými trolejbusmi a 60 novými električkami sa obnoví až 65% vozidlového parku.

Team Dopravného podniku Bratislava

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu