ilustračný obrázok: pixabay.com

Po tom čo Michal Dragan v utorok 27. decembra napísal svoj blog na portáli SME.sk vzbudil v tomto sviatočnom období veľký záujem médií. Dragan vo svojom blogu opísal ako obchodníci e-shopov klamú zákazníkov s výpredajovými cenami. Opísal praktiky e-shopov Alza.sk, Mall.sk, ale i Datart.sk. Správu sme doplnili o krátky rozhovor s Michalom Draganom a o nové titulky médií, ktoré informácie z jeho blogu prevzali.

Pôvodný text na blogu s titulkom „V obchodoch už ako býva zvykom, začali povianočné výpredaje, ktoré sa snažia ľudí zlákať na vysoké zľavy a vyprázdniť ich peňaženky“ redakcia následne upravila na titulok Staňte sa mimozemským pátračom! a umiestnila ho priamo na titulku spravodajského webu SME.sk.

Následne tému blogu s uvedením zdroja prevzali viaceré médiá, vrátane SME v článku „Alza, Datart či Mall lákajú na vysoké zľavy, je to len trik“, technologický portál  Živé.sk v článku nazvanom „Alza: Slovenskí zákazníci sa sťažujú na zľavy, české úrady prešetrujú otváraciu dobu“, alebo bulvárny web Topky.sk v článku s titulkom „Zákazník nachytal známy obchod na podivnej cene pri povianočnom výpredaji: Zľava je bluf?!“ , či technologický portál Androidportal.zoznam.sk v článku pod názvom „Nekalá taktika najväčších e-shopov pred a po Vianociach? Takto nachytávajú nič netušiacich ľudí!“ ale 30. decembra i české Hospodářské noviny na svojom webe v článku „Alza a Mall zkouší na zákazníky triky s velkými slevami. Zlevňují z cen, za které nikdy neprodávaly“.

Čo bolo dôvodom pre napísanie blogu? V podstate reklama Alzy, ktorá ma lákala na ich výpredaj. Pár produktov, ktoré mali naozaj uletené ceny som zverejnil na Facebooku a čakal na vyjadrenie Alzy. Vzhľadom na ich vyjadrenie som sa rozhodol pokračovať tak, že budem publikovať článok a upozorním aj ostatných. Postupne sa zapojili aj ďalší ľudia a pridali svoje tipy na „šikovné zľavy,“ povedal pre MediaWatch.Dog Michal Dragan.

Či som presvedčený, že sa niekdy praktiky obchodníkov zmenia? Pravdepodobne nie. Teda aspoň do času, kým sa nezmení zákon, ktorý im takéto konanie dovoľuje. Založil som však zatiaľ aspoň Facebook stránku, na ktorej budem prinášať ďalšie príklady, a samozrejme pokračovať aj v publikácii článkov, aby si ľudia dávali pozor na takýchto obchodníkov, ktorých konanie nemá ďaleko od šmejdov, ktorí na predvádzacích akciách cielia na dôchodcov,“ povedal Dragan.

Michal Dragan si založil skupinu na Facebooku pod názvom Mimozemský pátrač  – inšpirovaný titulkou redakcie SME.

Michal Dragan vo svojom blogu upozornil napríklad na výpredajovú zľavu vo výške 93% na zastrihávač vlasov, ktorý mal podľa Alza.sk stáť pred výpredajom takmer 263 eur, vo výpredaji potom takmer 19 eur, no v skutočnosti jeho priemerná cena na trhu je 22 eur, ako uviedol Dragan. Alza následne cenu upravila na 26, 99 eur pred zľavou a výška zľavy sa z pôvodných 93% percent znížila len na 31%:
cena-zastrihavaca-na-alza-sk-pred-blogu-20-12-2016-zdroj-michael-smith-dragan

cena-zastrihavaca-na-alza-sk-po-zverejneni-blogu-28-12-2016

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu