Zdroj: BMW Group Slovakia

Globálny profil na Instagrame automobilobej značky BMW prekonal hranicu 10 miliónov sledovateľov a stal sa najúspešnejším čo do počtu sledovateľov, medzi profilmi automobiliek. BMW zverejnilo prvú fotografiu na Instagrame 30. mája 2012 – išlo o nablýskanú snímku BMW 650i Coupé. V máji 2014 mal účet BMW prvý milión sledovateľov.

Tajomstvom tohto úspechu je na mieru šitý, individuálny obsah, profesionálna úprava a autentickosť. Značka na Instagrame medzi automobilkami kraľuje i v používaní hashtagu #BMW, ktorý prekročil hranicu 19 miliónov použití.

„Svojím jasným zameraním na výrazné vizuály a na vysoko interaktívnu komunitu je Instagram tým pravým médiom na komunikáciu hodnôt značky – radosti („nefalšované potešenie z jazdy“), estetickosti a inovácii. Samotná veľkosť komunity však nie je tou najvyššou prioritou. Dôležitejšie je obsiahnutie širšej škály tém s relevantným obsahom, ktorý používateľov priťahuje a zvyšuje ich angažovanosť prostredníctvom kliknutí na tlačidlo „páči sa mi to“, zdieľaní a pridávania komentárov. Instagramový účet BMW ohromuje svojím cieleným dlhodobým zameraním a pravidelným pridávaním emotívne veľmi chytľavého obsahu,“ uviedla spoločnosť BMW Group.

„Cieľom našej stratégie na poli sociálnych médií je optimalizovať používanie špeciálnych funkcií každého z dostupných prostriedkov,“ vysvetľuje Jörg Poggenpohl, riaditeľ pre digitálny marketing BMW a dodáva „Instagram umožňuje nadviazať autentický dialóg s používateľmi na celom svete. Nejde len o oslavu našich úspechov; omnoho dôležitejšie je zdieľať vzrušenie a nadšenie našich fanúšikov a zákazníkov s miliónmi ďalších ľudí.“

Sociálna sieť Instagram vznikla v roku 2010 pôvodne ako sieť na zdieľanie fotografií. V tom čase existovalo niekoľko podobných riešení, no výhodou Instagramu bola možnosť zdieľať obsah i na iných sociálnych sieťach.

„Necelá dva roky od vzniku kúpil Instagram za jednu miliardu dolárov Facebook. V tom čase mala dvojročná sociálna sieť už 100 miliónov aktívnych používateľov,“ uviedli SME. 

Instagram má v súčasnosti už viac než 500 miliónov používateľov.

Túto sociálnu sieť používajú na svoju prezentáciu mnohé celebrity, napríklad Dara Rolins, Rytmus, ale i bývalý prezident USA Barack Obama, futbalista David Beckham, najviac sledovateľov v súčasnosti takmer 94 miliónov, má speváčka Taylor Swift a preto ju použila značka Apple aj vo svojej reklame > pozri

“Lacná a prvoplánová reklama dostane pravdepodobne kopačky a tlačiť vpred sa budú nové Instagram stratégie fundovaných marketérov. Bude to chcieť viac času, kreativity, peňazí, námahy so zámerom zapojiť cieľovú skupinu a bohvie čo všetko. Cieľom bude postarať sa o personalizovaný zážitok a priblížiť sa potenciálnym zákazníkom,” uviedla na svojom blogu agentúra Triad na tému komunikácie značiek na Instagrame.

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu