AUTOMOBILY

V  roku 1978 zišlo z pásu v závode Mercedes-Benz v Brémach prvé osobné vozidlo s hviezdou – trieda E kombi. Spustením výroby SL v roku 1989 začal tím v Brémach budovať svoje know-how vo výrobe roadsterov. V roku 1996 nasledoval „malý braček“ SLK. Obidva modely z brémskej výroby jazdia v súčasnosti po svete už v tretej generácii. Na slávnostné odovzdanie miliónteho roadstera prišlo do zákazníckeho centra Mercedes-Benz nad Vezerou skoro 300 hostí.

SL 63 AMG
Mercedes-Benz SL 63 AMG

Dr. Joachim Schmidt, člen vedenia divízie Mercedes-Benz Cars, odbyt a marketing, a vedúci závodu Andreas Kellermann odovzdali kľúče od jubilejného vozidla, čierneho SL 63 AMG, zákazníkovi z Diepholzu v Dolnom Sasku. „Sme veľmi hrdí, že sme na cesty dostali milión roadsterov. Tri generácie SL a SLK z Brém sú zároveň symbolom pokroku našej techniky tak vo výrobe, ako aj v samotných autách. No vášeň, s ktorou brémsky tím vyrába triedu SL a triedu SLK, sa nezmenila. Významným dielom prispela k tomu, že naše roadstery sú na celom svete veľmi žiadané,“ povedal Kellermann.

Prehľad výroby roadsterov v závode Brémy

1989 Začiatok výroby roadsterov SL modelového radu R129
1996 Spustenie výroby SLK
2001 Spustenie výroby novej generácie SL
2004  Začína sa vyrábať druhá generácia SLK
2011 Nové SLK oslavuje svetovú premiéru
2012 Nové SL prichádza s inovatívnou celohliníkovou karosériou

SL 63 AMG
Mercedes-Benz SL 63 AMG

O SL a SLK

V roku 1952 vstúpil na medzinárodné pretekárske dráhy praotec triedy SL ako závodné pretekárske auto. V roku 1954 z neho Mercedes-Benz odvodil prvý sériový model, legendárne 300 SL s krídlovými dverami. V rokoch 1963, 1971, 1989, 2001 a 2012 nasledovali ďalšie generácie roadstera, ktoré boli vyrábané najskôr v závode Mercedes-Benz v Sindelfingene a od roku 1989 schádzajú z pásu v závode v Brémach. Od začiatku výroby v roku 1954 bolo vyrobených viac ako 675 000 vozidiel SL. Ikona športových áut SL nachádza stále viac nadšených jazdcov: v roku 2012 si zákazníci prevzali 10 700 nových áut – tri razy viac ako v predchádzajúcom roku. USA sú s odstupom najväčším trhom pre SL, keďže sa tam predá skoro každé druhé vozidlo. Veľmi obľúbený je však legendárny roadster aj na domácom trhu a v Japonsku. Pre aktuálny modelový rad závod Mercedes-Benz Brémy rozšíril svoju technologickú kompetenciu a inovatívnou celohliníkovou holou karosériou posunul obzory vo výrobe automobilov so zameraním na budúcnosť. Nové SL je až o 140 kilogramov ľahšie ako jeho predchodca.

V roku 1994 predviedla značka Mercedes-Benz kompaktný roadster SLK na autosalóne v Turíne ako štúdiu a v roku 1996 oslávil „malý braček SL“ v Turíne svoju svetovú premiéru. V roku 2000 nasledovala komplexná modernizácia. O štyri roky neskôr sa na ženevskom autosalóne predstavila druhá generácia SLK. V roku 2008 sa druhá generácia podrobila modernizácii. V roku 2011 prišla na trh tretia generácia brémskeho roadstera. Do dnešného dňa nadchlo SLK viac ako 600 000 zákazníkov. V roku 2012 bolo s počtom 31 800 dodaných áut lídrom trhu vo svojom segmente.

O závode Mercedes-Benz Brémy

S počtom viac ako 12 500 zamestnancov je závod Brémy najväčším súkromným zamestnávateľom v regióne. V súčasnosti sa tu vyrába osem modelov: trieda C sedan, trieda C kombi a C kupé; naďalej schádzajú z pásu v Brémach trieda E kupé a kabriolet, GLK a obidva roadstery SLK a SL. V roku 2012 závod vyrobil vyše 316 000 vozidiel – viac ako kedykoľvek predtým. Ako kompetenčné centrum pre novú triedu C, ktorá príde na cesty v roku 2014, riadi závod Mercedes-Benz v Brémach aj rozbeh a výrobu tohto modelového radu s najväčším zdvihovým objemom v zahraničných závodoch Tuscaloosa v USA, Peking v Číne a East London v Juhoafrickej republike.

 

Iľja Majda

Zdroj: Mercedes-Benz/Daimler

REKLAMAadv.: