BuzzFeed rozširuje svoju produkciu o nový nástroj Vidder na úpravu krátkych videí. Bol vytvorený senior dizajnérkou Elaine Dunlap a vedúcim softvérového inžinierstva Joseph Bergenom.

Obaja chceli vytvoriť produkt na úpravu videa, ktorý by mohol použiť ktokoľvek, nielen skúsení výrobcovia a redaktori. Počiatočným cieľom bolo „demystifikovať video produkciu“.

Hypotézou bolo, že ak dajú jednoduchý nástroj editorom, ktorí nepretržite vytvárajú zábavné a zaujímavé veci, tak im akoby dajú krídla, aby mali v tejto činnosti ešte lepšie možnosti. Informáciu zverejnil techcrunch.com.

V súčasnosti využíva Vidder asi 40 alebo 50 členov tímu, ktorí každý mesiac vytvoria 200 videí. Od októbra 2017 bolo takto vytvorených 800 videí.

Takmer žiadny používateľ služby BuzzFeed Vidder nie je producent videa na plný úväzok a väčšina z nich vôbec nemala skúsenosti s profesionálnym softvérom na úpravu videa.

Napríklad Kayla Yandoli bola členom sociálneho tímu spoločnosti BuzzFeed, keď minulú jeseň vytvorila kompiláciu „s urážajúcimi scénkami“ z amerického sitcomu The Golden Girls.

S 1,1-miliónmi zdieľaní to bol jeden z najdôležitejších úspechov nástroja Vidder. Kayle Yandoli venovala úprave tejto kompilácie približne jeden a pol hodiny.

The Golden Girls were soooo shady

The Golden Girls were soooo shady

Uverejnil používateľ BuzzFeed Streda 4. október 2017

Kľúčovým prvkom nástroja Vidder je jednoduchosť. Samozrejme, cieľom nie je modifikovať Adobe Premiere. V BuzzFeed existujú aj tímy, ktoré tvoria videá v hlbšej produkcii.

Pre týchto tvorcov nástroj Vidder nie je dostatočný. Ale pre editorov ako je Yandoli, ktorá chce rýchlo transformovať bežný príspevok BuzzFeed do videa pre Facebook alebo Instagram je cennou pomôckou.

„Bol to naozaj veľký boom s videami z Facebooku, ktoré sa zaoberali popovou kultúrou, zvieratami, deťmi a podobne. Ľudia v mojom tíme mali záujem o vytváranie videí, ale všetci si nemohli stiahnuť program Premiere. Chceli sme nájsť dostupný nástroj, aby sme mohli vytvárať veci pre naše sociálne platformy,“ pre techcrunch.com uviedla Kayla Yandoli.

Nástroj Vidder nestráca na opodstatnenosti ani v rámci zmien, ktoré v poslednom období urobil Facebook.

„Odkedy sa zmenil veľký algoritmus Facebooku, naša sociálna stratégia je menej o dlhších videách a viac o tom, ako robiť veci, ktoré budú spájať komunity a konverzácie. Vidder pomáha tímom pohybovať sa o trochu rýchlejšie ako to umožňujú iné nástroje,“ pre techcrunch.com uviedol produktový manažér Chris Johanesen.

BuzzFeed používa službu Vidder aj na prispôsobenie videí pre rôzne platformy. Napríklad to môže byť vytvorenie kratšieho videa pre Instagram alebo zostavovanie niekoľkých krátkych videí do dlhšieho strihu pre službu YouTube.

Tento nástroj používajú aj medzinárodné tímy na vytvorenie lokalizovaných verzií, keď zistia, že video z BuzzFeed v USA má úspech. Cez Vidder je možné „klonovať“ niekoľko videí za hodinu.

Nástroj Vidder ešte nemá definitívnu podobu. Projektový tím, ktorý má na starosti jeho tvorbu má v pláne pripojiť k nemu knižnicu s licencovaným obsahom.

Ilustračná fotografia, zdroj: pixabay.com

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu