Festival kreativity Cannes Lions skončil a my poznáme víťazov všetkých 17 kategórií. Ako však dopadli reklamy, ktoré zástupcovia siete Leo Burnett Worldwide vyhodnotili ako tých najhorúcejších adeptov na ocenenie v Cannes? Máme dobré správy, z tzv. oficiálneho Cannes Predictions Reelu zabodovali takmer všetky!

Výber obsahoval 25 reklamných kampaní, z ktorých si ocenenie odnieslo presne 23. Osem z nich získalo viac ako desať cien a tou úplne najväčšou s názvom Grand Prix sa môže pochváliť až šesť.

Meno víťaza súťaže, ktorý získa úplne novú dizajnovú Kia Soul s plnou nádržou na týždeň, sa dozviete budúci týždeň. Teraz si pozrite, ako ste sa trafili do vkusu porotcov na festivale Cannes Lions:

Úplným favoritom tohto ročníka Cannes Predictions sa stala vianočná kampaň luxusného obchodného domu Harvey Nichols. Z festivalu si dokopy odniesla obdivuhodný počet cien – 4 Grand Prix (Film, Press, Promo&Activation, Integrated), 5 zlatých levov (Direct, Outdoor, Promo&Activation), jedného strieborného leva (Design) a dvoch bronzových (Design 2x). Vtipnú kampaň s názvom „Sorry I Spent In On Myself“ vytvorila reklamná agentúra Adam&Eve DDB z Londýna, čerstvý držiteľ titulu Reklamná agentúra roka.

 

V tesnom závese skončila kampaň pre Volvo Trucks, ktorú preslávil najmä legendárny Jean-Claude van Damme. Séria tzv. live testov propagujúca nové Volvo FMX, FL a FM si z festivalu odniesla presne 19 cien – 2 Grand Prix (Film, Cyber), 8 zlatých levov (Cyber – 360 The Chase, PR, Promo&Activation, Titanium&Integrated, Cyber 2x, Direct – Epic Split, Direct), 6 strieborných levov (Film Craft 3x, Media 2x, PR – Epic Split) a 2 bronzových (Cyber 2x, Film Craft). Spojenie švédskej značky a reklamnej agentúry (Forsman & Bodenfors), belgickej hviezdy a írskych melódií nemohlo dopadnúť lepšie!

 

Za oživenie najrýchlejšieho okruhu slávneho pilota F1 Ayrtona Senna získala Honda dokopy 15 cien. Kampaň s názvom „Sounds of Honda/Ayrton Senna 1989“ v Cannes získala 1 Grand Prix (Titanium), 6 zlatých levov (Cyber 2x, Direct, Film, Outdoor, Promo&Activation), 6 strieborných levov (Branded Content & Entertainment, Promo&Activation, Cyber 2x, Design, Direct) a 2 bronzových (Design, Outdoor). Pozrite si, ako pomocou navigačného systému, riadenia dát, autentického zvuku a LED osvetlenia Honda zrekonštruovala jednu z najznámejších jázd v histórii F1.

 

Trochu iný fast-food, aj tak by sme mohli označiť mexický reťazec Chipotle. Svoj príbeh plný spoločenskej zodpovednosti rozpovedal prostredníctvom postavičky strašiaka a kampane „The Scarecrow“. Tá si z Cannes odniesla dokopy 14 cien – 2 Grand Prix (Cyber, PR), 8 zlatých levov (Film Craft, PR, Branded Content & Entertainment 3x, Cyber 2x), 2 strieborných levov (Cyber, Titanium&Integrated) a 2 bronzových (Film Craft). Pozrite si krátky animovaný film sprevádzajúci adventúru pre iPhone, iPad a iPod touch.

 

Ako zvýšiť povedomie o širokej škále destinácií, ktoré ponúkajú britské aerolinky? Reklamnej agentúre OgilvyOne (Londýn) sa to podarilo dosiahnuť prostredníctvom obrovského interaktívneho billboardu, ktorý každému pripomínal, aké je lietanie vlastne čarovné. Len počas prvého týždňa kampaň zaznamenala viac ako milión YouTube pozretí, návštevnosť stránky British Airways presiahla 75 000 unikátnych návštev. „The Magic of Flying“ na festivale získala 9 cien – 1 Grand Prix (Direct), 5 zlatých levov (Cyber, Media 2x, Outdoor, Promo&Activation), 1 strieborného leva (Cyber) a 2 bronzových (Promo&Activation 2x).

 

Kampane HBO GO „Awkward Family Viewing“ a Newcastle Brown Ale „If We Made It“ nakoniec predsa len zabavili porotu, ktorá každej kampani udelila viac ako 10 ocenení. Veľmi dobre dopadla tiež sociálna kampaň „Sweetie“ pre Terre de Hommes, ktorá si z festivalu odniesla 15 cien:

 

 

 

Pozrite si kompletný prehľad zvyšných výsledkov Cannes Predictions Reelu:

15 cien: Terre des Hommes „Sweetie“ (Lemz, Amsterdam) – 1x Grand Prix for Good, 13x zlato (Branded Content & Entertainment, Media, PR, Promo&Activation, Cyber, Direct), 1x striebro (Promo&Activation),
11 cien: Newcastle Brown Ale „If We Made It“ (Droga5, NY) – 1x zlato (Cyber), 6x striebro (Cyber, Media, PR, Titanium&Integrated), 1x bronz (Film),
9 cien: Brazilian Association of Organ Transplantation „Bentley Burial“ (Leo Burnett Tailor Made, Sao Paulo) – 1x zlato (Promo&Activation), 5x striebro (Outdoor, Media, Promo&Activation, Cyber), 3x bronz (Direct, Promo&Activation),
8 cien: HBO GO „Awkward Family Viewing“ (SS+K, NY) – 1x zlato (Film Craft), 3x striebro (Film Craft, Film), 4x bronz (Cyber),
7 cien: Guinness „Sapeurs“ (AMV BBDO, Londýn) – 2x striebro (Film), 5x bronz (Film Craft, Branded C&A),
6 cien: 350 Action „Climate Name Change“ (Barton F. Graf 9000, NY) – 1x zlato (Film), 4x striebro (Branded Content & Entertainment,  Direct, Cyber 2x), 1x bronz (Cyber),
6 cien: Skype „The Born Friends Family Portrait“ (Pereira&O’Dell, San Francisco) – 3x striebro (Cyber), 3x bronz (Cyber, Branded Content & Entertainment),
5 cien: Inakadate Village „Rice-Code“ (Hakuhodo, Tokyo) – 2x zlato (PR, Outdoor), 1x striebro (PR), 2x bronz (Branded Content & Entertainment, Media),
4 ceny: Adidas „D Rose Jump Store“ (TBWA, Londýn) – 2x zlato (Design, Outdoor), 2x striebro (Branded Content & Entertainment, PR),
4 ceny: P&G – Old Spice „Smellcome to Manhood“ (Wieden+Kennedy, Portland) – 1x zlato (Film), 3x bronz (Film Craft),
4 ceny: Mimi Foundation „If Only For A Second“ (Leo Burnett, Paríž) – 1x zlato (Promo&Activation), 5x striebro (Branded Content & Entertainment, Outdoor, Titanium&Integrated, Cyber),
4 ceny: Colombian Ministry of Defense „You Are My Son“ (Lowe SSP3, Bogota) – 2x zlato (Outdoor), 1x striebro (Promo&Activation), 1xbronz (Direct),
3 ceny: Not Impossible Labs + Intel „Project Daniel – 3D Printing Prosthetic Arms“ (Ebeling Group, Venice) – Product Design Lion, Titanium Lion, 1x bronz (Branded Content & Entertainment),
3 ceny: Samsung – Maestro‘s Academy „Smart Bike“ (Leo Burnett, Miláno) – 1x zlato (PR), 2x bronz (Direct, Promo&Activation),
3 ceny: Honda „Hands“ (Wieden+Kennedy, Londýn) – 3x striebro (Film Craft, Film),
3 ceny: New Zealand Transport Agency „Blazed“ (Clemenger BBDO, Wellington) – 2x zlato, 1x striebro (Film Craft),
2 ceny: Nike „The Nike SB App“ (R/GA, NY) – 2x bronz (Mobile, Cyber),
1 cena: Southern Comfort „Karate“ (Wieden+Kennedy, NY) – 1x zlato (Film),
Bez ceny: Volkswagen – Side Assist „Living Room, Bathroom, Bedroom“ (Almap BBDO),
Bez ceny: Google + Warner Bros. „A Journey Through Middle Earth“ (North Kingdom, Skelleftea).

 

Zdroj: Wiktor Leo Burnett

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu