Mediálne skupiny vedia, že ich najväčším úspechom sú dobré čísla. Pravidelne kontrolujú čítanosť, sledovanosť a počúvanosť. V poslednom období zaznamenala úspech aj česká mediálna skupina Mafra, a.s.

Zlepšila sa efektivita

V prvých siedmich mesiacoch roka 2014 sa spoločnosti Mafra, a.s. podarilo zdvojnásobiť ukazovateľ EBITDA. Ten predstavuje zisk spoločnosti pred započítaním úrokov, daní a odpisov oproti rovnakému obdobiu v roku 2013.

Od januára do júla 2014 dosiahla EBITDA 151 mil. CZK. Tržby prišli na úroveň 1,4 mld. CZK, čo je o 7 % menej oproti roku 2013. Predseda predstavenstva Mafra, a.s., Štěpán Košík okrem týchto čísel uvádza aj ďalšie fakty.

Podľa neho spoločnosť výrazne zlepšila efektivitu a dosiahla tieto finančné výsledky aj vďaka dokončeniu fázy s dcérskymi spoločnosťami, čo umožnilo Mafre zjednotenie regionálnych štruktúr naprieč všetkými titulmi. S trendom efektivity počíta spoločnosť aj v zostávajúcich mesiacoch roka 2014.

Aj napriek obecnému poklesu tržieb Mafra verí v ich zvýšenie v súvislosti s novými zákazkami pre tlačiarne za viac ako 130 mil. CZK. Vedenie spoločnosti tvrdí, že kombinácia týchto krokov v prevádzkovej aj administratívnej časti vedie k lepším hospodárskym výsledkom.

Ako ďalšie pozitívum uvádza obohatenie titulov o magazínové čítanie. Mafra tak pripravuje okrem novín plnohodnotné časopisy a lepší čitateľský zážitok.

Úspešné denníky aj on-line značky

Podľa Media projektu dosahujú denníky spoločnosti Mafra súhrnnú čítanosť 1,25 mil. ľudí a prináleží im vďaka tomuto číslu 40% podiel na denníkovom trhu.

Najčítanejším spravodajským denníkom v Českej republike je MF DNES. Najčítanejším časopisom pre ženy je magazín Ona Dnes.

Doma Dnes je naopak najčítanejším hobby titulom. Najvyšší distribuovaný náklad má na trhu týždenníkov titul 5plus2. Súčasťou Mafry je aj najčítanejší bezplatný denník v Prahe Metro.

Dobre sa darí aj Lidovým novinám, ktoré držia 18% podiel na trhu elektronického predplatného. Portfólio printov dopĺňajú aj silné on-line značky. K Mafre patrí najdôveryhodnejší spravodajský portál na českom trhu iDNES.cz. Od októbra 2013 ho mesačne navštívia 4 milióny čitateľov.

Ďalšou on-line značkou je portál Lidovky.cz. Na trhu realitných serverov má popularitu Reality.iDNES.cz. Mafra sa môže pochváliť aj najväčším dopytovým systémom v Českej republike AAAPOPTAVKA.cz.

Nevlastní len on-line značky a printy, ale aj televízne stanice ÓČKO, ÓČKO GOLD a ÓČKO EXPRES, tlačiarne MAFRAPRINT, virtuálneho operátora MOBIL.CZ a slovenský Ecopress.

Stanislava Andraščíková

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu