V Čechách 15. septembra odštartoval nový zábavno-informačný web Expres.cz, ktorý je postavený na novom trende zdieľania zábavného obsahu formou sociálnych sietí. Expres.cz je nový projekt vydavateľstva Mafra.

„V segmente spravodajstva patríme ku kľúčovým hráčom na trhu a naším cieľom je obsadiť aj segment zábavy. Preto sme priniesli niečo nové, čo bude čitateľov nielen baviť čítať, ale čo budú môcť aj spoluvytvárať, “ povedal František Nachtigall, strategický riaditeľ mediálnej skupiny MAFRA.

Redakciu nového webu budú tvoriť redaktori Karen Mchitarjan, Kateřina Pifflová a hlavná editorka Barbora Koukalová, ale aj sociálni blogeri, z ktorých vznikajú názoroví vodcovia (angl. opinion leaders) a ich správy oslovujú veľké publikum. Správy teda tvoria a prinášajú hlavne takzvané „Facebookové deti“, ktoré trávia na internete veľa času denne.

„Nechceme byť len redaktori, ktorí niečo opisujú, chceme byť odvážni producenti obsahu, interpretovať kauzy, byť aktívnou súčasťou sociálneho diania. Pre Expres.cz je autoritou a elitou facebookový status alebo obrázok na Instagrame a trendy si určujú sami čitatelia,“ povedal Petr Konečný, šéfredaktor nového webu Expres.cz (predtým pôsobil v Blesk.cz).

Čitatelia môžu každý článok na webe Expres.cz ohodnotiť a vyjadriť svoj názor pomocou emotikony, so slovným vyjadrením SUPER, HAHA, TRAPAS…, teda podobne ako je tomu na webe BuzzFeed.com.expres.cz-emotikony
„Do siete vrhnete tému a len čitateľ rozhodne, či je to téma len dobrá, alebo super, alebo fail, alebo len haha. Tým vznikne akási reťazová reakcia a čitateľ je súčasťou výberu obsahu dňa. Má chuť sa vracať, kontrolovať svoj mandát, “ doplnil Petr Konečný.

Na Slovensku funguje zhruba rok podobný projekt vydavateľstva Petit Press, pod názvom Fičí.sk > pozri

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu