Česká Rada pro rozhlasové a televizní vysílání na svojom zasadnutí v utorok 20. októbra dala pokutu Českej televízii za umiestňovanie produktov spoločnosti McDonalds vo svojom vysielaní.

Rada na svojom 19. zasadnutí uložila pokutu Českej televízii vo výške 350 tisíc Kč za to, že porušila ustanovenie paragrafu 53a ods. 2 písm. c) zákona č. 231/2001 Sb. o prevádzke rozhlasového a televízneho vysielania.

Zákon určuje vysielateľom pravidlá za akých môžu vo svojom programe používať product placement, t.j. umiestňovať produkty, písmeno c. zákona 53a určuje, že vysielatelia „nesmú neprimerane zdôrazňovať umiestnený produkt“.

Česká televízia ale v relácii Hokejové poludnie ešte 7. mája 2015 na programe ČT šport pochybila. Súčasťou tohto programu boli komentované vstupy moderátorov z improvizovaného štúdia z FanZone Galérie Harfa.

Na videu (hore) môžete vidieť za čo vlastne Česká televízia dostala od Rady pre rozhlasové a televízne vysielanie pokutu.

Jeden zo vstupov moderátorov poňala televízia ako scénku, spočívajúcu v absencii jedného z moderátorskej dvojice, ktorý si šiel počas vysielania do stanu McDonalds po občerstvenie.

Vzápätí prechádza okolo stanu McDonalds a na podnose si nesie hamburger a hranolky a tento podnos si dá priamo v improvizovanom štúdiu pred seba a dokonca z neho aj ponúkne jednu hranolku moderátorke.

Rada takéto konanie televízie vyhodnotila, ako skrytý produkt placement, resp. vyčítala televízii že nerimerane zdôrazňuje produkt umiestnený vo vysielaní. Rada rozhodla o udelení pokuty televízii vo výške 350 tisíc českých korún.

„Umiestnený produkt bol ústrednou témou v úvode relácie. Bola na neho zameraná pozornosť aj počas komentovania, hoci tematicky s reláciou nijako nesúvisel (v štúdiách sa spravidla vôbec potraviny nekonzumujú, nedošlo teda k tomu, že by bol bežne používaný produkt iba nahradený konkrétnou značkou), čím došlo k nevhodnému zdôraznenie umiestneného produktu. Predimenzované zábermi „produktu“, ktoré v spojení so „scénkou“ s ponúkaním hranolčeku, respektíve slovným komentárom („Prajem vám príjemné poludnie, dobrý deň, a mal ho priať aj Pavel Richter, ale niekde sa nám asi zdržal. Pred nami je dvojhodinové vysielanie, predpokladám, že šiel nejakým spôsobom zrejme na malú desiatu … „; „… Už Pavla vidím, je to tak. Včera na Václavskom námestí nás trochu vydráždily tie príjemné pachy, ktoré sme tam mali „. „Pavle, to ti teda pekne ďakujem. Už vysielame, ale snáď to ešte stihneš do štúdia. „; „Pekný dobrý deň, a kto práve je, ako budem jesť ja za chvíľku, tak prajem dobrú chuť. „) pôsobí nad rámec deje,“ uvádza Rada pro rozhlasové a televizní vysílání v zdôvodnení svojho rozhodnutia.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu