Celkový zásah všetkých titulov mediálnej skupiny Mafra dosahuje 2,456 miliónov čitateľov, t.j. 28% populácie ČR vo veku 12-79 rokov. Čítanosť titulov medziročne vzrástla o 30%, t.j. o viac ako pol milióna čitateľov. Ukázali to najnovšie výsledky výskumu Media projekt, ktorý zisťoval čítanosť novín a časopisov za obdobie prvého polroka 2015.

Je to aj zásluhou zaradenia dvoch nových titulov do výskumu – týždenníka 5plus2, ktorého čítanosť v posledných výsledkoch vzrástla na 922 tisíc čitateľov na jedno vydanie, a zaradenie utorkového magazínu Mladej fronty DNES – Test DNES, ktorý každým vydaním oslovuje až 242 tisíc čitateľov.

„Navýšenie počtu čitateľov ide ruka v ruke s úspešnými hospodárskymi výsledkami minulého obdobia a pozitívnym očakávaniam od projektov, ktoré sme v tomto období naštartovali. Zároveň ide o tých čitateľov, ktorých oslovením získavajú naši inzerenti zásadnú hodnotu a benefit v porovnaní so silou a kvalitou zásahu ponúkaného ostatnými denníkmi,“ povedal Štěpán Košík, predseda predstavenstva mediálnej skupiny MAFRA.

V skutočnosti je čitateľská základňa vydavateľstva MAFRA ešte rozsiahlejšia, keďže zahŕňa ďalšie dva tituly, týždenník Téma a piatkový magazín Mladej fronty DNES – Rodina DNES, ktorých čítanosť v 2. a 3. štvrťroku 2015 bude ale po prvý raz zverejnená v prieskume až v novembri.

Denník MF DNES

MF DNES je najčítanejším denníkom v inzertne zaujímavej cieľovej skupine. Podľa najnovších výsledkov výskumu čítanosti Media projekt za 1. polrok tohto roku má medzi čitateľmi Mladej fronty DNES silné postavenie skupina s významným názorovým i nákupným potenciálom.

MF DNES je najčítanejším denníkom v Čechách medzi čitateľmi z vyššej a strednej triedy (ABC1, celkom 359 tis. čitateľov), takýchto čitateľov má denník MF DNES viac ako polovicu (57%). Podobne je s výrazným odstupom najčítanejší medzi ľuďmi s maturitou a VŠ vzdelaním, má dvojtretinový podiel takýchto čitateľov vo svojej čitateľskej obci, tých oslovuje až 413 tisíc na jedno vydanie.

MF DNES je medzi denníkmi prvou voľbou u čitateľov s rozhodovacou právomocou, vedúcim postavením a nadpriemerným čistým osobným príjmom. Keď 146 tisíc čitateľov s rozhodovacou právomocou predstavuje približne 1/4 čitateľov MF DNES, z ostatných denníkov nasleduje Blesk so 107 tis. a regionálne denníky s 91 tis. takýchto čitateľov. Stotisícovej hranici sa blíži počet čitateľov MF DNES s čistým osobným príjmom vyšším ako 25 tis. Kč.

Aktivity vydavateľstva Mafra na Slovensku

Vydavateľstvo ECOPRESS pôsobí na slovenskom trhu od roku 1992. Od 1. januára 2015, po jeho prevzatí, zmenilo názov z ECOPRESS na MAFRA Slovakia a je súčasťou holdingu Agrofert podnikateľa Andreja Babiša.

MAFRA Slovakia vydáva na Slovensku Hospodárske noviny a odborné tituly, ako Stratégie, Zdravotnícke noviny, Fit život, Diabetik, RUN, Obchod a Horeca, prevádzkuje ekonomické a finančné portály Hnonline.sk, AAAdopyt.sk a organizuje stretnutia pre odbornú verejnosť.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu