Výskum ukázal, že viac ako štyrom pätinám čitateľov platený obsah na webe vadí a nie je príliš ochotná zaň platiť. Ak áno, tak prijateľnejšia je pre nich pravidelná platba ako jednorazová v rámci jednotlivých článkov. Dáta pochádzajú z výskumu nazvaného Spravodajstvo a spravodajské servery 2015, ktorý realizovala spoločnosť Nielsen Admosphere Slovakia na reprezentatívnej vzorke slovenskej internetovej populácie staršej ako 15 rokov.

Viac ako štyri pätiny opýtaných vie, čo je to spoplatnený obsah a 62 % ho vie na weboch i dostatočne rozpoznať.

Zhruba 8 z 10 opýtaných respondentov platený obsah považuje za niečo, čo im na internete prekáža a porovnateľne početná skupina by nebola ochotná za neho zaplatiť ani v prípade, že by ich zaujímal.

Článok s rovnakou tematikou, akú uzamknutý obsah ponúka, na miestach, kde za neho platiť nemusia, hľadá viac ako tri štvrtiny respondentov.

„Akokoľvek je spoplatnený obsah na Slovensku zatiaľ vnímaný skôr negatívne, nájdu sa aj také možnosti platby, ktoré sú aspoň pre časť respondentov vo výskume Nielsen Admosphere prijateľné. Ochota zaplatiť jednorazovo za jeden článok síce nie je príliš vysoká, ale aspoň nejakú čiastku by za neho bolo ochotných zaplatiť 38 % internetovej populácie staršej ako 15 rokov, z toho však väčšina maximálne do 0,5 euro. Pravidelné platby sú pre internetových užívateľov už o niečo prijateľnejšie ako tie jednorazové. Konkrétna čiastka sa potom odvíja od dĺžky obdobia, za ktoré by tieto služby čerpali – či je to týždeň, mesiac, pol roka alebo rok,“ povedal k výsledkom prieskumu  Marek Zámečník z agentúry Nielsen Admosphere.

Pozrite si graf (po kliknutí sa zväčší):

Suhlasite s nasledujucimi vyrokmi ohladom spoplatneneho online obsahu

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu