Na digitálnom trhu neustále vznikajú nové platformy, na ktorých môžu vydavatelia publikovať svoj obsah. Lenže čo je vhodné pre jedného, nemusí byť vhodné pre druhého. To je aj prípad CNN a dennej šou „The Update“, ktorej vysielanie v aplikácii Snapchat bolo ukončené ku koncu roka 2017.

Snapchat a CNN podľa informácií The Wall Street Journal si v priebehu rokov vybudovali skvelé partnerstvo a obe strany obdivujú jedna druhú. V spolupráci hodlajú pokračovať, no rozhodli sa, že to bude až vtedy, keď k tomu budú lepšie príležitosti.

Ukončením vysielania dennej šou „The Update“ sa zaoberali viaceré média, medzi nimi aj variety.com, ktoré informovali, že pravdepodobnou príčinou ukončenia sú nedostatočné možnosti zárobku z reklamy, v rámci modelu zdieľaného príjmu so spoločnosťou Snapchat.

Ako uviedli forbes.com CNN bola jednou z originálnych partnerov spoločnosti Snapchat, pri spustení programu Discover v roku 2015.

CNN platila podľa pôvodnej dohody licenčné poplatky k programu, no spoločnosť Snapchat sa snaží tento program zmeniť a namiesto toho vyžaduje, aby partneri financovali svoje vlastné podnikanie.

To znamená, že jediný zdroj príjmov pochádzal z predaja reklám a spoločnosť CNN zjavne nevidela možnosti k produkovaniu zisku prostredníctvom tohto modelu.

Hoci CNN uviedla, že bude naďalej experimentovať so spoločnosťou Snapchat, podľa viacerých odborníkov toto vyhlásenie vyznieva iba ako formalita pre verejnosť.

V dôsledku neustále sa zvyšujúceho počtu digitálnych platforiem je potrebné, aby si vydavatelia veľmi dobre vybrali tie, na ktorých chcú zverejňovať svoj obsah.

Spoločnosť Snapchat poskytuje pre vydavateľov množstvo výhod, vrátane prístupu k svojim mladým a vysoko aktívnym užívateľským základniam, ktoré mediálne spoločnosti len veľmi ťažko dosiahnu prostredníctvom bežných kanálov.

Okrem množstva výhod má, ale Snapchat aj určité nevýhody. Tí, ktorí poskytujú obsah pre Snapchat, musia ho vyrábať podľa požiadaviek Snapchatu, čo môže stáť aj viac ako 6-tisíc amerických dolárov.

Napríklad, videoobsah Snapchatu je vertikálne orientovaný, rovnako ako zvyšok aplikácie a väčšina relácií je s titulkami, keďže veľa používateľov sleduje obsah s vypnutým zvukom. Ostatné platformy používajú bežnejšie formáty, čo umožňuje výrazne väčšie možnosti.

Okrem toho konkurencia pre zárobok z videoreklám neustále rastie. Pre Snapchat je v tejto oblasti najväčším súperom Facebook. Sociálna sieť Facebook má publikum, ktoré je viac ako desaťnásobne väčšie ako Snapchat, takže je atraktívnejšou platformou pre tvorcov obsahu a inzerentov, ktorí hľadajú väčší dosah.

Spoločnosť Facebook sa podľa forbes.com výborne adaptovala v stratégii rýchleho sledovania.

V priebehu posledného roka Facebook odkopíroval najlepšie funkcie Snapchatu a zaviedol ich do svojich aplikácií. Existuje veľká pravdepodobnosť, že dokáže skopírovať aj spôsob, akým Snapchat pristupuje k videám.

Podľa informácií mashable.com, denná šou „The Update“ od CNN mala svojich fanúšikov.

Ešte v októbri 2017 adweek.com zaradil CNN k jedným z najhorúcejších vydavateľov na internete a to práve v súvislosti s publikovaním na Snapchate. CNN mala v auguste na sieti globálne publikum v objeme 12-miliónov divákov.

Je celkom pravdepodobné, že CNN presunie svoje aktivity v oblasti zverejňovania digitálneho formátu ako bol „The Update“ na inú platformu. Možno to bude práve Facebook.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu