Populárna káblová televízia Cable News Network (CNN) je podobne ako denník The New York Times alebo The Washington Post terčom neustálych atakov zo strany prezidenta Donalda Trumpa. Všetky tri média sú podľa neho šíriteľmi falošných správ. CNN ako odpoveď na tieto obvinenia spustila zaujímavú reklamnú kampaň.

Vo februári 2017 denník The Washington Post uverejnil nový slogan “Demokracia umiera v temnote” a denník The New York Times zasa počas Academy Awards spustil kampaň s názvom “Pravda je ťažká”. Čítaj viac.

Nedávno sa k známym denníkom pridala aj televízna stanica CNN, ktorá spustila reklamnú kampaň s názvom “Fact First”. Informáciu o kampani zverejnilo viacero známych webov medzi nimi aj aol.com.

“Fakty sú fakty. Nie sú zafarbené emóciami ani predsudkami. Sú nesporné. Neexistuje žiadna alternatíva ku skutočnosti. Fakty vysvetľujú veci. Aké sú, ako sa stali. Fakty nie sú interpretácie. Ako náhle sú fakty stanovené, môžu sa začať tvoriť názory. A hoci je formovanie názorov dôležité, na faktoch to nič nemení. To je dôvod, prečo CNN uvádza fakty ako prvé,” vysvetľuje ku kampani cnncreativemarketing.com.

„V posledných mesiacoch ma oslovili mnohí z vás, ktorí navrhli, aby sme urobili marketingovú kampaň pre CNN. Zatiaľ čo významný prieskum ukazuje, že naša značka aj napriek konzistentným útokom z Washingtonu a mimo neho nikdy nebola silnejšia, počuli sme vás a súhlasíme. CNN v skutočnosti nikdy nebola relevantnejšia a inštitúcia žurnalistiky nebola nikdy dôležitejšia pre národný rozhovor. V dôsledku toho si myslíme, že je pravý čas, aby sme si jasne stanovili, kto sme a čomu veríme,“ napísal prezident CNN Jeff Zucker v správe pre zamestnancov. Jeho vyjadrenie zverejnil vo svojom článku aol.com.

Výsledkom je 30-sekundový spot, na ktorom CNN spolupracovala s agentúrou Figliulo & Partners. Reklamný spot sa bude vysielať na všetkých trhoch, na ktorých CNN, CNN International a CNN v Španielsku pôsobí. Kampaň bude dostupná vo vysielaní, na sociálnych sieťach aj v tlači.

„Toto je jablko. Niektorí ľudia by sa mohli pokúsiť povedať, že je to banán. Mohli by kričať „banán, banán, banán“, znova a znova a stále dookola. Môžu dať banán na všetky čiapky. Dokonca by ste mohli začať veriť, že je to banán, ale nie je. Je to jablko,“ hovorí hlas v reklamnom spote.

Ako píše creativity-online.com, reklama je debutom pre agentúru Figliulo & Partners. Slúži ako silná metafora na rozpoznávanie falošných správ v mediálnom svete, ktorý je stále viac preplnený rôznymi, klamlivými hlasmi a názormi.

Jedným z najväčších šíriteľov kritiky na CNN je práve Donald Trump, ktorý prostredníctvom svojho účtu na sociálnej sieti Twitter neustále útočí na dôveryhodnosť CNN a iných známych spravodajských médií.

„Toto vyhlásenie bolo o úlohe žurnalistiky – teraz viac ako kedykoľvek predtým, je dôležitá sloboda tlače. Hranica medzi názorom a faktom sa stáva čím ďalej nejasnejšou. Takže musíme zopakovať čo je fakt, ak chceme mať skutočnú diskusiu. To je dôvod, pre ktorý sme použili jednoduché zobrazenie jablka – je to ako prvý deň v škole,“ zverejnil vyjadrenie najvyššieho obchodného riaditeľa agentúry Figliulo & Partners, aol.com.

Pri tvorbe kampane sa podľa informácii z článku na variety.com CNN opierala aj o výskum spoločnosti Pew Research. Z výsledkov tohto prieskumu napríklad vyplynulo, že až 51% odborníkov sa domnieva, že súčasné informačné prostredie sa nezmení, pretože elity používajú nové digitálne nástroje k tomu, aby zosilnili opakovanie svojich vlastných názorov v takzvanej „echo komore“. Niektorí odborníci si dokonca myslia, že v budúcnosti budú pravdivé informácie vytlačené falošnými informáciami.

A to je dôvod, pre ktorý sa CNN rozhodlo vytvoriť novú kampaň, ktorej úlohou je vysvetliť verejnosti ako funguje tento negatívny fenomén.

Ako to už ale býva zvykom na kampaň vznikli aj spoty, ktoré ju parodujú:

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu