GRP (Gross Rating Point) – ide o kumulovaný zásah na celú populáciu, do ktorého sa započítava každý, to znamená, že započítava sa aj opakovaný zásah toho istého človeka. Vzhľadom na to hodnota GRP môže presiahnuť 100.

GRP sa počíta vždy za určité časové obdobie (deň, týždeň, mesiac, doba kampane, atď.) a určuje komunikačnú silu danej kampane.

Ako počítame GRP?

Reach x priemerná frekvencia (napr. pokrytie 10% x frekvencia 5 = GRPs 50)

Príklad:

Kampaň A má zásah 10% z našej cieľovej skupiny.  Zasiahla ju 4-krát.

GRPs = 10 x 4 = 40

TRP (Target Rating Point) – ide o kumulovanú sledovanosť v konkrétnej cieľovej skupine, používa sa na popis zásahu kampane v konkrétnej cieľovej skupine. Vypočítame ju súčtom sledovaností (ratingov) jednotlivých inzerátov v kampani na konkrétnu cieľovú skupinu.

Príklad: Predaj hodiniek cielime na cieľovú skupinu 25-50r muži. Kampaň mala dva spoty, jeden mal sledovanosť 15% druhý 18%.

TRPs= 15+18 = 33

Vzťah medzi TRP a GRP definuje afinita.

Kristína Kijacová

Článok je z blogu reklamnej agentúry TRIAD Advertising

 

Zdroj: TRIAD Advertising

 

REKLAMAadv.: