Ilustračná foto: giphy.com

Coca-Cola mení svoju obchodnú stratégiu, v rámci ktorej sa zameriava na zdravšie nápoje, nápoje s menším alebo nulovým obsahom cukru. Tieto zmeny sú reakciou na meniace sa preferencie spotrebiteľov.

Coca-Cola je globálna spoločnosť, ktorá vyrába 500 druhov nápojov vo viac ako 200 krajinách po celom svete. Ale ako mnoho iných spoločností aj Coca-Cola v rámci vývoja na trhu musela pristúpiť k transformácii svojej produktovej ponuky, ktorá nevyhovuje dnešným konzumentom. Informáciu o plánoch spoločnosti priniesol Adweek.

V dôsledku toho, že spotrebitelia čoraz častejšie vymieňajú sladkú sódu za omnoho zdravšie nápoje, prichádza prezident a generálny riaditeľ spoločnosti James Quincey s novou obchodnou stratégiou, v rámci ktorej spoločnosť zjednodušila svoje marketingové posolstvo prijatím globálnej šablóny pre propagáciu vlajkových produktov spoločnosti Coca-Cola.

Plány s novou obchodnou stratégiou sú vyústením nepriaznivej dlhodobej situácie, keďže predaj produktov Coca-Cola klesol už po 11-krát po sebe a v roku 2015 bol dokonca zaznamenaný pokles na 30-ročné minimum.

Zatiaľ čo konkurenčné spoločnosti diverzifikovali svoje portfólio a rozšírili ho aj o zdravšie nápoje, Coca-Cola zostala zameraná na „šumivé sódy“, ktoré predstavujú 70 % hodnoty spoločnosti.

Žiaľ, tento segment rastie omnoho pomalšie ako napríklad voda, šťava a čaj, čiže spoločnosť viac menej musela pristúpiť k rozhodnutiu zapracovať do svojho portfólia aj nápoje ako organický čaj, kokosová voda, mliečne nápoje, káva, voda, džúsy.

Počas tohto roka plánuje Coca-Cola znížiť cukor vo viac ako 500 druhov svojich nápojov a tiež plánuje investovať omnoho viac financií do marketingu na zvýšenie povedomia o svojich nápojoch s nízkym alebo nulovým obsahom cukru.

Okrem toho sa spoločnosť rozhodla zväčšiť dostupnosť menších balení, pretože z prieskumov vyplýva, že malé balenia ako mini-fľaše či mini-plechovky sú medzi spotrebiteľmi veľmi obľúbené a ich spotreba od roku 2007, kedy boli uvedené na trh stále rastie.

V roku 2016 Coca-Cola zjednodušila aj marketing svojich obchodných značiek. Stratégia „One Brand“ spája reklamu pre produkty Coca-Cola, Coke Zero, Diet Coke/Coca-Cola Light a Coca-Cola Life v rámci jednej kampane „Taste the Feeling“.

Reklamné spoty v rámci „Taste the Feelings“ odštartovali v roku 2016 s novými verziami, v rámci začiatku Letných olympijských hier a prázdninovej sezóny. Každá reklama obsahuje všetky alebo kombináciu vlastných hodnôt značky: občerstvenie, skvelá chuť, povznesenie a vonkajšie hodnoty: spojenie, optimizmus, pravosť.

Coca-Cola kvôli pochopeniu sily týchto šiestich hodnôt a tiež kvôli pochopeniu dôvodu prečo musia byť zapracované do každej kreatívnej činnosti vykonala výskumy po celom po svete.

Reklamy sú preto navrhnuté tak, aby sa dali uverejňovať v celosvetovom meradle, to znamená, že sú tvorené jednoduchými príbehmi bez dialógu, s použitím jednej zjednocujúcej témy piesne.

Tento reklamný vzorec umožňuje spoločnosti Coca-Cola snímať viac verzií tej istej reklamy v tej istej sérii, zvyčajne v priebehu niekoľkých po sebe idúcich dní, čo šetrí náklady. Okrem toho Coca-Cola využíva namiesto jednej reklamnej agentúry, viacero reklamných agentúr, konkrétne 10 a patria medzi ne napríklad Wieden + Kennedy, Mercado-McCann, Santo, Sra. Rushmore a Ogilvy, ktoré sú oprávnené pracovať na spotoch „Taste the Feeling“

Prečítajte si aj:

Spoločnosť Coca-Cola spustila globálnu komunikáciu značky „One Brand“ s novým sloganom „Taste the Feeling“

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu