foto: Creative Academy

Na Slovensku sa udomácňuje tradícia večerných škôl. Na rozdiel od niekoľko ročného teoretického vzdelávania na akademickej pôde sa študenti učia od odborníkov z praxe. V priebehu jedného semestra im mentori odovzdávajú cenné know how a skúsenosti z reálneho života.

V letnom semestri 2018 otvára tretí ročník aj prvá a jediná večerná škola reklamy a marketingu, Creative Academy. Do „školských lavíc“ v priestoroch bratislavského kreatívneho inkubátora akadémia očakáva, že k nim zasadne ďalšia dvadsiatka nových študentov, ktorí sa počas letného večerného semestra budú učiť od expertov zo sveta marketingu a reklamy.

Experti z praxe

Dva krát týždenne študenti po večeroch navštevujú 11 predmetov vrátane Kreativity, Digitálnych stratégií, Komunikačných stratégií, Digitálnych trendov, Komunikačných zručností, Public Relations, Eventov, a ďalších. „Máme šesť stálych mentorov a ďalších hosťujúcich expertov z rôznych oblastí,“ uviedol zakladateľ akadémie Marek Gurega.

K stálej šestke patrí Michal Pastier, spolumajiteľ a kreatívny riaditeľ reklamných agentúr Zaraguza Bratislava, Zaraguza Praha (Zaraguzu zaradil Facebook medzi top 10 svetových reklamných agentúr na svete), kreatívec a zakladateľ Creative Academy – Marek Gurega, dlhoročný stratég Maroš Kemény, expertka na komunikačné zručnosti Olívia Hurbanová, fullservisový marketér Pavol Kubán a expert na digitálnu reklamu a marketing, Jord Nikov.

Medzi hosťujúcimi mentormi v tomto ročníku privítajú uznávaných odborníkov zo Slovenska aj Českej republiky.

Michal Pastier prednáša študentom (foto: Creative Academy)

Včerajší marketing už dnes neplatí

„Marketing je veľmi citlivá súčasť väčšiny biznisov. Trendy sa v ňom menia svetelnou rýchlosťou. Teórie a prístupy spred desiatich rokov či dokonca spred roka často neplatia,“ vysvetľuje potrebu večernej školy marketingu a reklamy jeden zo spoluzakladateľov a mentorov Creative Academy, Marek Gurega.

Kreatívec, ktorý pracoval pre reklamné agentúry McCANN Prague, Médea Creativity Prague či Mark/BBDO Prague a vytváral kreatívne kampane pre celosvetové značky ako Mercedes-Benz, Pepsi, Vodafone, Hyundai, E.ON, Nestlé, UPC vedie vo večernej škole predmet Portfólio a Kreativita naživo.

Upozorňuje na to, že starými vedomosťami dieru do sveta reklamy a marketingu človek nespraví. „Ak si marketér nechá pred očami ubziknúť vlak, len ťažko doň opäť naskočí,“ pokračuje a dodáva, že marketing dnes potrebuje každý. „Firmy a značky, ale aj každý človek sám si vytvára tzv. selfbranding. Ten mu pomáha lepšie sa predať či získať iný benefit.“

Pre študentov aj malých a stredných podnikateľov

Podľa M. Guregu je večerná škola reklamy a marketingu určená trom cieľovým skupinám. „Prvou sú študenti a mladí ľudia po strednej či vysokej škole, ktorí by radi pracovali v reklame. Chýbajú im však skúsenosti aj prax. Akadémia je pre nich mostíkom k vysnívanej práci v reklamnej či marketingovej agentúre.“

Druhou skupinou sú malí a strední podnikatelia, ktorí sa venujú marketingu vo vlastnej réžii. „Škola ich inšpiruje a prináša im nové poznatky, ktoré následne využívajú vo vlastnom biznise.“

Do tretice cieli Creative Academy na ľudí, ktorí hľadajú zmenu na mieste, na ktorom aktuálne sú. „Sú to tzv. nespokojní zamestnanci, ľudia, ktorí vykonávajú svoju prácu, ale chýba im v nej rozmer kreativity. Ja to nazývam, že ide o zamestnancov spoza počítačov zo sklenených budov a open spacov,“ dodal Marek Gurega.

Mentori sledujú vývoj pracovnej kariéry svojich študentov aj po ukončení
semestra. „Jeden náš študent si našiel množstvo práce ako režisér, ktorý vytvára pre firmy videá. Iná študentka sa po akadémii zamestnala na oddelení marketingu obľúbenej slovenskej módnej značky Nehera. Neustále dostávame spätné väzby, ako ich večerná škola „praxe“ pracovne posúva vpred. To poteší asi najviac, že má zmysel to čo robíme :-).“

Vedenie Creative Academy už prijíma prihlášky. Tretí ročník začína 12. februára 2018. Ak rozmýšľaš, žeby si sa rád zúčastnil/a štúdia v Creative Academy tak neváhaj a prihlás sa ešte dnes na www.creative-academy.sk v časti Registrácia. Majú obmedzený počet len 20 študentov tak si rezervuj svoje miesto čím skôr. Radi Ťa uvidia sedieť v ich kreatívnych laviciach :-)

Yord Nikov prednáša (foto: Creative Academy)
Michal Truban (foto: Creative Academy)
Olívia Hurbanová (foto: Creative Academy)
Pavol Kubán (foto: Creative Academy)
Maroš Kemény (foto: Creative Academy)
Peter Michalka, Creative director Zaraguza Praha počas prednášky (foto: Creative Academy)
REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu