„ČSOB uskutočnila prieskum o sporení Slovákov. Poviete si, …“klasika“… Nebol to však obyčajný prieskum. Od bežne realizovaných prieskumov sa líšil tým, že pri ňom bola použitá unikátna technológia s názvom Faceboard, ktorá umožňuje analyzovať spotrebiteľské preferencie na základe prejavov mimiky a emócie,” uviedol PR špecialista Československej obchodnej banky Juraj Štefanovič.

ČSOB v prieskume zisťovala preferencie Slovákov v oblasti sporenia. Ako prvá banka na Slovensku použila v rámci prieskumu technológiu Faceboard, ktorú nainštalovala v bratislavskom hypermarkete.

Prieskum realizovala banka v mesiaci máj na vzorke 700 návštevníkov. Výsledky prieskumu ukázali, že sporenie najviac oslovilo mužov vo veku 50+, najnižší záujem o sporenie bol nameraný v kategórii Žena vo veku 50+ a v prieskume jednoznačne pozitívnejšie reagovali muži, a to vo všetkých vekových kategóriách.

Sporenie najviac oslovilo mužov z vekovej kategórie 50+. „Muži sa naozaj snažia reagovať ako mladí a zaujať svojimi plánmi do budúcnosti. Na druhej strane tu však dôležitú úlohu zohráva aj záujem mužov o nové technológie“, vysvetľuje psychologička z Univerzity Komenského v Bratislave PhDr. Gabriela Herényiová, PhD.

V prieskume jednoznačne pozitívnejšie reagovali muži, a to vo všetkých vekových
kategóriách. „Muži sa snažia ženy zaujať, prekvapiť a častokrát aj šokovať. Pre mužov je dôležité „mať“ a vlastniť, cítiť sa silný a neprekonateľný. Ženy zasa majú skôr tendenciu finančné prostriedky míňať a vo financiách sa viac spoliehajú na muža“, povedala Gabriela Herényiová a dodala: „Prieskum nám odhalil zaužívané spoločenské stereotypy, kde muž figuruje ako živiteľ rodiny a ženy skôr peniaze míňajú“.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu