ilustračná foto: pixabay.com

Do boja s nepeknými praktikami niektorých internetových médií, ktoré do éteru vypúšťajú zavádzajúce, neoverené, klamlivé a skreslené informácie sa zapojila aj on-line encyklopédia Wikipedia, ktorá urobila celkom nečakaný krok v rámci publikovania na ich portáli.

Daily Mail ako vydavateľ, zrejme aj v dôsledku kauzy s Melaniou Trumpovou, keď počas prezidentskej kampane zverejnil neoverené a nepravdivé informácie o prvej dáme USA, bol na Wikipedii vylúčený z odkazov na citácie, s odôvodnením ako nespoľahlivý zdroj.

O nečakanom rozhodnutí redakčného tímu Wikipedia informuje na svojich stránkach The Guardian.

Tento krok je pre Wikipediu obrovskou zvláštnosťou, keďže naozaj len málokedy vydáva zákaz pre celkové uverejňovanie, a ktorá napríklad stále povoľuje odkazovanie na zdroje ako Russia Today, ktorý je podporovaný Kremľom alebo Fox News, ktorý má taktiež nie veľmi dobrú povesť medzi editormi.

Dôvod, pre ktoré sa tím Wikipedie rozhodol vydať tento zákaz sú komentáre zo spoľahlivých zdrojov, v ktorých sa táto požiadavka objavila, na základe čoho vyvodili dobrovoľní editori na anglickej Wikipedii, že Daily Mail je všeobecne nespoľahlivý, má slabú kontrolu informácii a vytvára senzácie.

„Na základe zhody názorov editorov, ktorí sú oprávnení prijať takéto rozhodnutie, bol Daily Mail a tiež jeho on-line verzia Dailymail.co.uk, označený ako všeobecne nespoľahlivý zdroj, odkazy naň by mali byť úplne zakázané, obzvlášť ak existujú odkazy na iné spoľahlivé zdroje,“ vyjadril sa pre The Guardian, jeden z editorov Wikipedie.

Okrem zákazu odkazovať na Daily Mail ako na zdroj, nariadila Wikipedia kontrolu asi 12 tisíc odkazov na tohto vydavateľa a ich nahradenie inými alternatívnymi zdrojmi, ak je to možné.

Zaujímavý paradox v súvislosti s týmto rozhodnutím Wikipedie je podobný zákaz zo strany mediálnej spoločnosti Mail Newspapers, pod ktorú patrí aj Daily Mail, z roku 2014, keď spoločnosť zakázala všetkým svojim editorom používať Wikipediu ako výhradný zdroj, nakoľko je nespoľahlivý.

„V minulom roku, Daily Mail a MailOnline spoločne publikovali viac ako pol milióna príbehov, z ktorých len u dvoch IPSO (Úrad pre reguláciu novín a časopisov vo Veľkej Británii) potvrdil výskyt nepresnosti,“ uviedol pre The Guardian hovorca Daily Mail

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu