fotokoláž: Masmediálne.info

Ako sme informovali 20. augusta – odídenci z denníka SME pripravili špeciálny magazín, ktorý vyšiel vo štvrtok 25. augusta na 60-stranách pod názvom N Magazín a jeho hlavnou témou je kauza ministra vnútra Roberta Kaliňáka. Už v predstihu v pondelok 22. augusta vydali podobný magazín pod názvom KALI špeciál politické strany OĽANO a SaS. Robí denník N politiku? Chce sa majiteľ vydavateľstva denníka N a spoločnosti Eset Miroslav Trnka angažovať aktívne v politike?

Magazín Kauza Kaliňák denníka N obsahuje analýzy, fakty a rozhovory. Je dostupný v novinových stánkoch za cenu 2,90 eur.

Všetci predplatitelia dostanú emailom správu v ktorej bude link na bezplatné stiahnutie N Magazínu v digitálnej podobe.

obalka KALI špecial - gratis magazin od OLANO a SAS pre demonstrantovPodobný magazín ale pod názvom KALI špeciál vydali politické strany OĽANO a SaS a budú ho distribuovať do schránok a tiež ho rozdávali v pondelok 22. augusta na protestoch v Bratislave pred Bonaparte a v Prievidzi.

Digitálnu verziu ich magazínu si môžete grátis pozrieť > TU

Magazín vyšiel v náklade takmer 2 milióny kusov a bude v 34. týždni (22 až 28. augusta) distribuovaný grátis do schránok domácností v SR, okrem Bratislavy, ako pre Masmediálne.info uviedla hovorkyňa SaS Katarína Svrčeková.

Tlač stála 25 tisíc eur a noviny vytlačilo české vydavateľstvo Mafra na základe komerčnej objednávky od strany OĽANO.

Strany OĽANO a SaS platili tlač novín z príspevku od štátu za volebný výsledok a každá uhradila 50% z nákladov na výrobu novín, ako uviedlo OĽANO. 

Aktualizované 26.8.:

OĽANO a SaS na spoločnej tlačovej konferencii vo štvrtok 25.8. informovali, že Slovenská pošta odmietla distribuovať ich noviny KALI špeciál.

Slovenská pošta sa obrátila so žiadosťou na Ministerstvo kultúry, aby im potvrdilo, či noviny neporušujú zákon pre svoj obsah a či sú registrované ako periodická tlač.

Opozícia následne poštu obvinila zo „sabotáže“ a chce si sama zabezpečiť distribúciu novín.

Slovenská pošta vyhlásila, že „odmieta tvrdenia o politickom vplyve a dištancuje sa od akýchkoľvek obvinení z politizácie jej pôsobenia.“

OĽANO si u Slovenskej pošty objednalo pôvodne roznášku letáku a následne chceli realizovať roznos letáku – periodickej tlače.

„SP sa Klientovi vyjadrila, že vzhľadom k tomu, že obsah predkladanej tlače by mohol svojim obsahom zasiahnuť do osobnostných práv človeka, čo je v rozpore so všeobecne záväznými právnymi predpismi a tým pádom aj v rozpore s obchodnými záujmami SP, z tohto dôvodu SP neodporučila distribuovať predloženú tlač ako Letáky, nakoľko v prípade poskytovania služby Letáky, SP nesie zodpovednosť za obsah a to v postavení šíriteľa reklamy podľa zákona č. 147/2001 Z.z. o reklame a o zmene a doplnení niektorých zákonov,“ uvádza sa v stanovisku zverejnenom na internetovej stránke Slovenskej pošty.

Aktualizované 30.8.:

„Spoločnosť ESET nemá potrebu vyjadrovať sa k aktivitám Denníka N (tak isto ako aktivitám iných médií). Podpora Denníka N investičným vstupom je spoločnou súkromnou aktivitou spolumajiteľov ESETu. Medzi našou spoločnosťou a Denníkom N neexistuje žiadne nadštandardné alebo neštandardné prepojenie, do redakčných rozhodnutí Denníka N nevstupujú dokonca ani spolumajitelia spoločnosti ESET, čo bolo už dávnejšie komunikované,“ uviedla pre MediaWatch.Dog PR špecialistka spoločnosti ESET Zuzana Hošalová.

Majiteľ ESET Miroslav Trnka, ako súkromná osoba na položené otázky MediaWatch.Dog neodpovedal.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu