Organizácia Transparency Interational Slovensko obvinila denník N z manipulovania čísel čítanosti na ich webe. Denník manipuláciu čítanosti odmieta.

Ľuboš Kostelanský z Transparency International Slovensko si všimol, že pri článku o úspechu tenistky Dominky Cibulkovej v MS WTA Tour v Singapure bola zobrazená na webe denníka N čítanosť viac ako 275 tisíc, ktorá ale nekorešpondovala s čítanosťou, ktorá mal v ten deň web denníka v oficiálnom meraní AIMmonitor.

„Za 30. október dosiahla podľa AIM monitora celá sekcia Šport 59 739 zobrazení. Ide pritom o výrazný nadpriemer, keďže denník N sa na šport nezameriava. Je to však stále štyri a polkrát menej ako prezentovaná čítanosť jediného článku o Cibulkovej, ktorá bola uverejnená v tejto sekcii. Počas poslednej októbrovej nedele bola nižšia aj čítanosť celého internetového spravodajstva Denníka N (241 057),“ uviedol Kostelanský na blogu Transparency International na SME.sk.

„Nejde pritom o ojedinelú situáciu. Krikľavým bol napríklad aj úspešný blog poslankyne NR SR Natálie Blahovej s názvom Requiem pre znásilnené dievčatá, ktorý odštartoval veľkú kauzu resocializačného zariadenia Čistý deň. Blahová ho publikovala v piatok 9. septembra o 20.40 h. V sobotu (10.9.) dosiahol čítanosť na úrovni 350 000. Číslo opäť diametrálne nesedí s oficiálnym AIM monitorom. Podľa toho všetky blogy na webe denníka N mali za celý piatok a sobotu zhruba 160 000 klikov. Teda menej ako polovičnú,“ dodal na blogu Kostelanský.

Aktualizované: Riaditeľ vydavateľstva denníka N Lukáš Fila nám do redakcie zaslal stanovisko: „Prácu Transparency International si vážime a ďakujeme im za dlhodobý záujem o čistotu verejného života vrátane médií. Na základe ich podnetu sme požiadali externých autorov rebríčka čítanosti, ktorý používame od nášho vzniku, aby nám vysvetlili jeho presné fungovanie. Odmietame akékoľvek podozrenia z vedomej manipulácie štatistík konkrétnych textov, vôbec nemáme nástroj, ktorý by nám umožňoval meniť čísla pre jednotlivý text. Jediný úkon, ktorý vieme spraviť, je úplne vypnúť čítanosť, čo sme niekoľkokrát využili. V oficiálnej komunikácii navonok sme vždy vychádzali z oficiálnych čísiel AIM Monitoru, ktoré nemáme ako ovplyvniť a ktoré dlhodobo potvrdzujú že patríme do dvadsiatky najnavštevovanejších webov na Slovensku. Napíšte nám prosím akékoľvek otázky, ktoré máte k fungovaniu merania našej čítanosti a všetky sa pokúsime zodpovedať v súhrnnom texte, ktorý k téme pripravíme v priebehu niekoľkých dní. Za akékoľvek prípadné pochybenia sa vopred ospravedlňujeme, ešte raz však zdôrazňujeme, že za úspechom textov, ktoré skúma Transparency v našom rebríčku, nie je žiaden zásah človeka ani vedomá manipulácia,“ uviedol Lukáš Fila, riaditeľ vydavateľstva denníka N.

„Začiatkom roka zvážime ďalšie fungovanie rebríčka tak, aby sme čitateľom Denníka N poskytli čo najpresnejšie informácie a zároveň zachovali ich čitateľský komfort. Dôrazne odmietame podozrenia z manipulácie či neférovej hry a veríme, že aj toto vyjadrenie prispeje k tomu, že nám čitatelia zachovajú svoju dôveru a priazeň,“ vyjadrila sa 29. decembra redakcia denníka N na svojom blogu.

Aktualizované 2. januára 2017:

Denník N zatiaľ stiahol z titulky svojho webu v boxe zobrazenie čítanosti článkov. Na webe sa zároveň zobrazuje reklama organizácie Transparency International Slovensko s odkazom na kampaňovú microsite www.odpovedztezuzane.sk.

Zisťovali sme inzertné podmienky, aké má Transparency International v denníku N a či údaje o čítanosti odstránili natrvalo. „Informácie o podmienkach, ktoré u nás máju konkrétni inzertní klienti, neposkytujeme,“ povedal pre MediaWatch.Dog riaditeľ vydavateľstva denníka N Lukáš Fila a dodal „V posledných dňoch sa sústavne opakujú pokusy o skreslenie rebríčka čítanosti, na odstránení chyby pracujeme.

repro-foto-dennikn-sk-2-1-2017-banner-transparency-international

Prečítajte si aj > Majiteľ denníka N finančne podporil vznik nového politického hnutia Progresívne Slovensko

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu