Po denníku SME zverejnil falošné profily diskutujúcich aj denník N.  Problém s trolmi zaznamenali médiá i na Slovensku už v minulosti, ich aktivita sa zintenzívni vždy pred voľbami.

Denník N zaviedol možnosť diskutovať pod článkami len nedávno, a po tom čo Filip Struhárik z vydavateľstva N Press dlhé mesiace avizoval, že pracuje na novom diskusnom systéme, začal denník N nakoniec používať len obyčajný plugin od Facebooku. Plány na vlastný diskusný systém sa tak odkladajú, keďže jeho spustenie „by bolo časovo aj finančne náročné“, uviedlo vydavateľstvo N Press.

Vydavateľstvo N Press uviedlo, že podozrivé účty diskutérov porovnáva s databázou falošných diskutujúcich, ktorú vytvorili ešte z čias pôsobenia vo vydavateľstve Petit Press v roku 2013. Hľadajú prepojenia, spoločné znaky diskutujúcich, analyzujú ich komentáre, vzájomné prepojenie, aktivitu na sociálnej sieti a pod.

„Od vlaňajšieho leta začala na Facebooku vznikať nová skupina falošných účtov, ktorí v internetových diskusiách obhajujú stranu Smer a jej predstaviteľov. Denník N zmapoval už viac ako 50 aktívnych kont, ktoré vystupujú pod vymyslenými menami a ukradnutými fotkami. Zverejňujeme ich zoznam a aj prehľad tém, ktoré ich v posledných štyroch týždňoch najviac zaujali,“ uviedol Filip Struhárik z vydavateľstva N Press na blogu denníka N.

Podľa viacerých štúdií sú to práve diskusie, ktoré zhoršujú schopnosť čitateľa zapamätať si obsah článku, jeho pointu. Čitatelia si pod vplyvom diskusií zapamätajú viac ich obsah, ako obsah z článku.

Suzanne LaBarre, riaditeľka onlinového obsahu amerického časopisu Popular Science, na margo rušenia diskusií pod článkami uviedla: „Trolovia a roboti znižujú svojimi komentármi kvalitu nášho publikovaného obsahu. Nezdvorilé komentáre nielen polarizujú čitateľov, ale často zmenia interpretáciu obsahu článku účastníkom diskusie”.

Suzanna LaBarre ďalej uviedla, že v štúdii pod vedením University of Wisconsin-Madison profesor Dominique Brossard tvrdí „že aj popudlivá menšina má dosť sily, aby zhoršila schopnosť čitateľov správne porozumieť obsahu článku, zásahom do diskusie pod ním.“

To je aj dôvod prečo internetové diskusie často zneužívajú politici pred voľbami na politický marketing a ovplyvňovanie čitateľov.

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu