Vydavateľstvo Petit Press spustilo aktuálne reklamnú kampaň zameranú na získanie nových predplatiteľov. V kampani používa vizuálny koncept a slogany predvolebnej komunikácie strán Smer-SD a Most-Híd. Strany potvrdili, že vydavateľstvo súhlas na použitie nedostalo. 

Vydavateľstvo Petit Press použilo slogan a vizuálny koncept kampane, bez súhlasu dotknutých strán.

“Spoločnosť Petit Press politickú stranu SMER-SD a ani agentúru, ktorá zabezpečovala volebnú kampaň, v tejto záležitosti neoslovila,” povedala pre Masmediálne.info Ľubica Končalová z tlačového odboru strany SMER – sociálna demokracia.

banner 23.3.2016-kampan na predplatne sme.sk - obr. 2banner 23.3.2016-kampan na predplatne sme.sk - obr. 1

Rober Fico - Chranime Slovensko - Strana SMER-SD

 

A ani strana Most-Híd nedala vydavateľstvu súhlas na ich použitie v kampani.

“Strana Most-Híd, ani agentúra nedala súhlas vydavateľstvu, a ani sme neboli požiadaní o súhlas,” povedal pre Masmediálne.info hovorca strany Most-Híd András Nagy.

banner-Tom Nicholson-asi od 30.3.2016-kampan-na-predplatne-sme.sk-obr.-2banner-Tom Nicholson-asi od 30.3.2016-kampan-na-predplatne-sme.sk-obr.-1

Most-Hid predvolabna kampan 2016

Prečítajte si stanovisko reklamnej agentúry Core4, ktorá kampaň pre SME vytvorila. Zaslala nám ho do redakcie Monika Kľusková, riaditeľka marketingu vydavateľstva Petit Press:

„Odmietame akékoľvek obvinenia z „ukradnutia“ vizuálov alebo sloganov. V predplatiteľskej kampani pre SME neboli použité slogany z predvolebnej kampane. V dôsledku inšpirácie sa sloganmi nedochádza k porušovaniu autorských práv, navyše podľa dostupných informácií sa na predmetné slogany ani žiadna relevantná ochrana nevzťahuje (čo sa týka sloganov, do úvahy by prichádzala jedine ochranná známka, avšak taká neexistuje, navyše pre uvedené slogany by z dôvodu ich bežnej použiteľnosti v komunikačnom styku a nedostatočnej rozlišovacej schopnosti ani nebola zaregistrovateľná). Vizuál tiež nie je totožný, použité sú iné prvky, v inom usporiadaní, iný font písma atď. Vychádzali sme len z konceptu pôvodných billboardov, pričom všetky vizuálne, textové a grafické prvky sú iné. Navyše ide o kampaň s iným predmetom – predvolebná/predplatiteľská, ktorých zameranie nie je totožné a nehrozí tak ani zámena, či mylné vnímanie medzi osobami, ktorým sú určené. Podľa § 7 ods. 3 písm. a) Autorského zákona sa autorsko-právna ochrana nevzťahuje na myšlienku, spôsob, systém, metódu, koncept, princíp, objav alebo informáciu, ktorá bola vyjadrená, opísaná, vysvetlená, znázornená alebo zahrnutá do diela,“ uviedla reklamná agentúra Core4.

Viac info o kampani SME > pozri 

Už vznik denníka SME sprevádzalo ukradnutie názvu iného denníka s názvom SMENA/Smena na nedeľu, keď vznikol najprv denník „SME na pondelok“ a neskôr svoj názov skrátil na SME. Čítaj viac.

zdroj: Petit Press

 

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu