Ilustračná foto: pixabay.com

Sociálna sieť Facebook zverejnila výsledky svojho najnovšieho prieskumu, podľa ktorého sa spoločnostiam neoplatí investovať do reklám v TV.

Podľa vyjadrenia Facebooku, ktoré zverejnil adweek, reklamy v televízii nie sú dobrou voľbou pre inzerentov. Prečo? Pretože ich nikto nepozerá. Prečo? Pretože všetci, alebo takmer všetci sú radšej na Facebooku.

A je to úplne logické. Prečo by človek mal sledovať dookola stále sa prehrávajúce tie isté reklamy, keď môže zatiaľ pohodlne surfovať na internete cez svoj telefón, ktorý má takmer vždy pri sebe, a nemusí sa ani len postaviť zo sedačky.

Toto tvrdenie je výsledkom prieskumu, ktorý robila sociálna sieť na vzorke 573 ľudí, ktorí sledovali sezónnu premiéru nemenovanej, ale populárnej televíznej šou.

Počas výskumu bolo sledované správanie ľudí a zistilo sa, že aktivita na sociálnej sieti Facebook sa počas reklamnej prestávky mnohonásobne zvýšila.

Napríklad počas šou bolo na Facebooku aktívnych 7 až 11% ľudí, no počas reklamnej prestávky sa tento počet zvýšil na 13 až 25%. Okrem toho 9 až 13% ľudí bolo na sociálnej sieti aktívnych aj niekoľko minút pred šou a niekoľko minút po šou.

Facebook zisťoval aj aktivitu ľudí, ktorí vôbec nesledovali daný program a z výsledkov dospel k záveru, že aktivita týchto ľudí bola pomerne plochá a to v rozmedzí 8 až 10 %.

Mark Rabkin, technický riaditeľ Facebooku sa vo svojom príspevku, ktorý zverejnil aj adweek vyjadril, že zatiaľ čo televízia je stále silným médiom v každej domácnosti, ťažie je súťažiť s tou obrazovkou, ktorá je v každej ruke.

„Najdôležitejšiu vec, ktorú treba mať na pamäti pri video reklame v mobilnej ére je, že smartfóny nie sú malé televízory. Tak ako televízia nebola vizuálnym rádiom a rádio nebolo zvukovými novinami, mobilné telefóny musia byť považované za to, čo naozaj sú, čiže nové médium, ktoré vyžaduje nový obsah založený na skúsenostiach, ktoré sú prirodzené pre túto platformu a to rýchlosť, voľba a relevantnosť,“ vyjadril sa v správe, ktorú zverejnil adweek, Mark Rabkin.

Okrem tohto výskumu spoločnosť Facebook zhromaždila aj informácie o tom, ako dlho sa pozerali ľudia na sociálnej sieti na samotné videá.

Napríklad sa zistilo, že ľudia sledujú videá v automatickom prehrávaní trikrát dlhšie ako reklamy v automatickom prehrávaní, konkrétnejšie s priemerom 16,5 sekundy pre videá v automatickom prehrávaní v porovnaní s priemerom 5,7 sekúnd pre reklamy v automatickom prehrávaní.

Spoločnosť Facebook sa v tomto mesiaci chystá otvoriť svoje vlastné marketingové vedecké laboratórium ktoré umožní sociálnej sieti a značkám, agentúram a mediálnym partnerom lepšie pochopiť, ako ľudia používajú mobilné zariadenia a väčšie obrazovky.

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu