Po takmer nekonečných mesiacoch od avizovaného štartu sa konečne podaril redakcii portálu Postoy.sk rebranding na nový konzervatívny denník Postoj.sk. Pribudli témy, ako sú politika a kultúra, naďalej však ostali i kresťanské témy. Na svoj reštart využili nástroj crowdfunding, teda tzv. davové financovanie. Medzičasom ich však predbehol so svojím „konzervatívnym“ projektom aj denník Konzervatívny výber.

Ako sme vás už informovali, formou crowdfundingu vzniká nový online denník. Crowdfunding je nástroj na prefinancovanie projektu, ktorý využíva micro zdroje od prispievateľov, v tomto prípade od čitateľov. Od ohlásenia štartu vo februári sa im do dnešného dňa podarilo, podľa ich vyjadrení vyzbierať približne 76 tisíc eur, čiže im chýba už iba zlomok sumy, ktorú ohlásili ako potrebnú na svoj štart.

Rovnaký spôsob financovania na svoj rozbeh použil na Slovensku aj Denník N, ktorí si založili Tomáš Bella, zakladateľ spoločnosti Piano Media a hudobník Lukáš Fila z kapely Korben Dallas, ktorý pôsobí ako riaditeľ N Press. V súčasnosti je už Denník N financovaný nielen z peňazí jeho čitateľov, ale aj vďaka investícii  zakladateľov softvérovej spoločnosti Eset.

„Vieme, že ide naozaj o náročnú vec. Napriek tomu sme presvedčení, že naša misia môže byť úspešná. Na Slovensku je množstvo ľudí, ktorým takéto médium chýba. Za projektom nestojí žiadny veľký sponzor, politická strana, či milionári, je to projekt tých istých ľudí, ktorí píšu,“ povedal na margo vzniku František Múčka, šéfredaktor nového online denníka Postoj.sk.

„Financie na štart denníka pochádzajú od drobných darcov, ktorí ho za posledné mesiace začali podporovať pravidelne malou sumou alebo prispeli jednorazovo. Táto forma financovania bude kľúčová pre ďalšie fungovanie denníka. Všetkým, ktorí prispeli k spusteniu konzervatívneho denníka Postoj ďakujeme, bez ich podpory by to nebolo možné,“ doplnil František Múčka.

Doterajšia adresa webu postoy.sk je presmerovaná na novú doménu postoj.sk. Nový konzervatívny denník Postoj prevádzkuje tak ako doteraz občianske združenie Postoy, o.z. , redakcia sa len presťahovala na Pražskú ulicu 11 v Bratislave.

„Dlhodobo sme cítili, že vo verejnej debate chýba hlas konzervatívne zmýšľajúcich ľudí, že na Slovensku chýba denník, ktorý by si vážil konzervatívny názor. Napríklad, aby hlasno zaznelo, že ľudský život je hodný ochrany už od počatia,“ uvádza na margo svojho rebrandingu redakcia staronového webu Postoy/Postoj.

Ambíciou denníka Postoj.sk je prinášať v dennej frekvencii články k dôležitým témam o cirkvi, teda téme ktorej sa venoval doteraz aj Postoy.sk a po novom sa bude venovať aj téme, ako spoločnosť, politika, či kultúra.

Tím nového onlinového denníka tvoria redaktori, ako napr. Imrich Gazda, Jozef Majchrák, Martin Hanus, Jaroslav Daniška, Pavol Rábara či Lukáš Obšitník, ktorí boli v minulosti aj nominovaní, alebo priamo získali novinárske ceny.

Medzi členmi novej redakcie bol pôvodne aj Peter Kremský, ktorý odišiel z denníka SME a nastúpil do Postoya, no v súčasnosti už medzi členmi redakcie nového konzervatívneho denníka nefiguruje. Odišiel do Podnikateľskej aliancie Slovenska na pozíciu projektového manažéra, ako pre masmedialne.info potvrdil jej výkonný riaditeľ Róbert Kičina.

Jeho odchod z denníka SME bol zahalený tajomstvom, podľa našich informácií bol vynútený a musel odísť z dôvodu, že sa verejne angažoval ako hovorca v kontroverznej Aliancii za rodinu, čo však nepriamo neumožňuje kódex zamestnancov denníka SME.

Zisťujem postoj Petra Kremského k jeho odchodu zo SME a Postoya. Jeho stanovisko doplním do publikovanej správy.

Aktualizované:

„Môj odchod z denníka SME nebol vynútený, odišiel som sám aj keď už nie som hovorcom Aliancie za rodinu. Z Postoya som odišiel preto, že som dostal ponuku z Podnikateľskej aliancie Slovenska, kde som nastúpil od júla, “ spresnil pre masmedialne.info Peter Kremský, projektový manažér Podnikateľskej aliancie Slovenska.

Šéfredaktorom nového konzervatívneho online denníka Postoj je František Múčka, ktorý pracoval vo viacerých médiách, napríklad v denníku SME, týždenníku Trend a v časopise .týždeň.

František Múčka odštartoval svoje pôsobenie v online denníku publikovaním komentára pod názvom Robert Fico už zistil, že veriť je ťažké a odmena neistá, o nekvalite tohto komentára šéfredaktora Postoj.sk možno viesť polemiku > pozri 

Postoj.sk obsahuje rubriky, ako sú Komentáre a názory, Spravodajstvo, Politika, Spoločnosť, Kultúra, Svet kresťanstva, či Blog ale ponúka profesionálny, prehľadný a plne responzívny dizajn, ktorý sa prispôsobuje zariadeniu na ktorom si ho čitateľ prezerá  (mobil, tablet, či PC).

Logo online denníka Postoj obsahuje vizuál bubliny používanej v komixoch. Má symbolizovať „komunikáciu“, alebo „vyjadrenie postoja“:

Postoj.sk prtsc 18.9.2015
postoj.sk odštartoval 18.9.2015 článkom o R. Ficovi na titulke (zdroj: repre foto redakcia masmedialne.info)
REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu