Dnes odštartoval Pro bono maratón, zapojili sa doň advokátske kancelárie, ale i reklamné a PR agentúry

Dnes odštartoval Pro bono maratón, zapojili sa doň advokátske kancelárie, ale i reklamné a PR agentúry
zdroj: Nadácia Pontis

Kreatívne tímy z reklamných a PR agentúr, právnici, ale aj konzultanti sa dnes zapojili do 12-hodinového Pro bono maratónu.
Mnohé neziskovky si nemôžu dovoliť platené profesionálne služby – či už ide o služby reklamných agentúr, právne poradenstvo alebo služby konzultantov.

„Ľudia v neziskovkách sa venujú predovšetkým klientom a projektom v teréne. Často si nemôžu dovoliť zaplatiť odborníkov. Pro bono maratón im preto ponúka práve takúto možnosť,“ vysvetľuje Monika Brošková z Nadácie Pontis, ktorá maratón zastrešuje. Pro bono maratón dnes odštartoval Naše Mesto, najväčšie podujatie firemného dobrovoľníctva v strednej Európe.

Zapojené agentúry a firmy si zostavili svoje pro bono tímy a opustili svoje pracovné priestory, aby pomohli neziskovkám pri marketingových kampaniach, tvorbe komunikačných stratégií alebo v poradenstve.

„Spoločne venujú služby v hodnote desiatok tisíc eur, aby pomohli verejnoprospešným projektom. Do Pro bono maratónu sme vybrali neziskové organizácie, ktoré sa venujú využívaniu verejných priestorov, vzdelávaniu mladých a pomoci ľuďom z marginalizovaných skupín,“ dodáva M. Brošková. Podobné pro bono maratóny sú známe v Nemecku, Francúzsku, Amerike i Japonsku.

Dnes odštartoval Pro bono maratón, zapojili sa doň advokátske kancelárie, ale i reklamné a PR agentúry - obr.3
Martin Mazag a team PR agentúry PRime Time (zdroj: Nadácia Pontis)

Pro bono prináša desaťkrát väčšiu hodnotu pre komunitu ako klasické dobrovoľníctvo. „Z našich prieskumov vyplýva, že až 90 percentám neziskoviek bezplatné pro bono služby pomáhajú zvyšovať spoločenský dopad ich práce,“ hovorí Monika Smolová, programová riaditeľka Nadácie Pontis. Neziskovky na Slovensku majú limitové zdroje.

Pre mnohé z nich je rozvoj v oblastiach ako manažment ľudských zdrojov, komunikácia, vedenie organizácie, strategické plánovanie či projektový manažment nedostupný.

„Aj preto sme oslovili dve renomované neziskovky a ich riaditeľky, ktorým budú budú radiť v stratégii, komunikácii a manažmente generálni riaditelia zapojených firiem,“ dodáva M. Smolová. Generálni riaditelia zapoja svoje hlavy a odovzdajú svoje skúsenosti  Zuzane Wienk z Aliancie Fair-play a Martine Bodnárovej zo SuperTriedy.

Firemní dobrovoľníci okrem konkrétnej pomoci tiež inšpirujú, ako môžu aj firmy prispieť k riešeniu aktuálnych spoločenských problémov na Slovensku.

Dnes odštartoval Pro bono maratón, zapojili sa doň advokátske kancelárie, ale i reklamné a PR agentúry - obr.2
zdroj: Nadácia Pontis

 

Komu pomôže Pro Bono Maratón?

KOMUNIKÁCIA A MARKETING

TRIAD Advertising pripravuje pre Vnútroblok návrh kampane, aby sa susedia viac angažovali vo svojej komunite.
PRime time pomáha organizácii Odyseus, ktorá pracuje s ľuďmi v sexbiznise a užívateľmi drog. Spoločne tvoria posolstvo organizácie a komunikačnú stratégiu.
THIS IS LOCCO pripravuje pre Slovenskú debatnú asociáciu komunikačný koncept pre podporu kritického myslenia stredoškolákov.
SCR Interactive pripravuje pre Mládež ulice vizuálnu identitu a dizajn manuál, ktorý organizácii doteraz chýbal.
Creative Department sa venuje komunikačnej kampani pre Nexteriu, ktorá podporuje vzdelávanie mladej generácie.
Neopublic Porter Novelli pre organizáciu Pedál navrhuje komunikačnú stratégiu na podporu cykloturistiky.
ID Space Team, ktorý je známy organizovaním multižánrového festivalu Rozbaľ to, Bratislava! spolupracuje s VISIBILITY na komunikačnej kampani pre festival.
Adbee Digital pripravuje pre Nadáciu Pontis návrh kampane 24-hodinovka pre darcovský portál DobraKrajina.sk.

PRÁVO

Advokáti z bnt attorneys-at-law a z Allen & Overy pripravia pre Cyklokoalíciu právnu stratégiu na podporu cyklodopravy a bezpečného pohybu chodcov v Bratislave.

Advokátske kancelárie bnt attorneys-at-law, Hillbridges, Kinstellar a advokátka JUDr. Tijana Ćećezová spolu s exekútorom Pavlom Holíkom organizujú pre neziskovky právne tréningy v oblastiach ochrany osobných údajov, strategického právneho myslenia, práva duševného vlastníctva a exekučného práva.

Tréningy vychádzajú z často opakujúcich sa potrieb a otázok neziskových organizácii, s akými sa obracajú na advokátov v programe. Spolu sa pro bono právnych tréningov zúčastní 24 neziskoviek z Bratislavy, Žiliny a Prešova, z toho viac ako polovica pracuje so sociálne marginalizovanými klientami a komunitami.

STRATÉGIA

Accenture pomáha Aliancii Stará Tržnica vytvoriť biznis model pre udržateľné potravinové trhy v centre. Víkendové trhy v Starej tržnici sú alternatívou voči komplexom nákupných centier a vytvárajú priestor pre miestnych farmárov a malovýrobcov potravín.

Dnes odštartoval Pro bono maratón, zapojili sa doň advokátske kancelárie, ale i reklamné a PR agentúry - obr.4
zdroj: Nadácia Pontis