Po rokoch spoločnosť Promotion, s.r.o. opäť oživila značku Večerník. V stredu 2. septembra vyšiel obnovený bratislavský denník po prvý raz. Jeho tradícia siaha až do roku 1956.

Štart Večerníka sprevádzala séria koncertov na Hlavnom námestí v Bratislave. Nulté číslo denníka bolo rozdávané bezplatne. Už od štvrtka bude v stánkoch za cenu 49 centov vychádzať vždy v pondelok až piatok.

Vyšiel v retro dizajne na 8 stranách v čierno-bielom prevedení s červenou doplnkovou farbou. Tlačí sa v tlačiarni podnikateľa Ivana Kmotríka Versus zo skupiny Grafobal Group.

Obsah tvorí aktuálne spravodajstvo a publicistika, charakter novín je servisný a prináša predovšetkým informácie o hlavnom meste. Večerník pri tejto príležitosti spustil aj infolinku 0905 240 523, na ktorú môžu Bratislavčania volať svoje tipy a námety na témy na články.

S novinami sa oživila aj slávna rubrika Prípad na stredu. Nulté číslo obsahuje aj rozhovor s „prvou dámou“ Večerníka pani Hildou Gábrišovou, autorkou piatkových príbehov, ktoré na stránkach Večerníka vychádzali. Nulté číslo prinieslo aj recept na Bratislavské rožky, v rubrike Dobrú chuť.

Vydanie obsahuje aj rubriky, ako Naša Bratislava, Kultúra, Publicistika, Upozornili ste nás, O Vás, pre Vás, Poradňa, Krimi a ďalšie.

Šéfredaktorkou je Martina Krajčírová, zástupkyňa šéfredaktorky Silvia Vnenková. V tiráži nie sú uvedení ďalší autori, ale pri článkoch sú mená ako Barbora Drabková, Gabi Halmová, Rober David, Miro Košier a ďalší.

S nultým vydaním začal fungovať aj web vecernik.sk , kde je umiestnené nulté vydanie denníka na stiahnutie vo formáte pdf.

Vplyvný vydavateľ a majiteľ viacerých médií na Slovensku mi v rozhovore off record prezradil, že už pred zhruba 10 rokmi, keď bol tento titul na predaj sa myšlienkou jeho kúpy zaoberal, ale analýzy priniesli jednoznačnú odpoveď, že nemá takmer žiadnu šancu uspieť na trhu, preto sa vtedy ďalej úvahami o jeho kúpe nezaoberal a neprevzal ho.

*******************************************************************

Aktualizované 6.2. 2016: Predpovede o neúspešnom návrate titulu sa naplnili – obnovený titul Večerník vyšiel naposledy 22. januára 2016, ako informoval server Mediálne.sk. Vydavateľstvo Promotion značku Večerník nechce nechať zaniknúť a verí, že časom ju ešte obnoví.

*******************************************************************

Agentúra pre prieskum trhu, médií a verejnej mienky Median SK pred niekoľkými dňami realizovala prieskum v ktorom zisťuje preferencie čitateľov a ich vzťah k Večerníkom vo všeobecnosti. Výsledky prieskumu budeme publikovať na našom portáli.

Aktualizované: Martin Weber zo spoločnosti Median s ktorým sme boli v kontakte, z agentúry Median k 1. novembru 2015 odišiel a spoločnosť Median SK nám sľúbené výsledky mini prieskumu nikdy nedodala. Dotazníkový prieskum mal zahŕňať aj odpovede na otázky, ako:

1. Otázka sa zameria na zhodnotenie obľúbenosti večerníkov a ako radi ich ľudia čítajú – v rámci populácie v SR
2. Otázka sa zameria na témy, ktoré by ľudia vo večerníkoch privítali
3. Otázka sa zameria na to, či ľuďom chýbajú nejaké večerníky v ponuke
4. Koľko sú ochotní zaplatiť
5. Ako často by večerník čítali

********************************************************************

Médiá často predstavujú zdroj moci pre ich majiteľov, nie je tomu inak ani pri regionálnych tituloch, za vznikom môžu byť v skutočnosti len politické ambície ich majiteľov.

Sčasti túto teóriu podčiarkuje i fakt, že už v nultom čísle (na str. 7) sa objavil i komentár s politickým podtextom od autora „mk“, ktorý krátkou foto glosou otvorene útočí voči súčasnému primátorovi Bratislavy právnikovi Ivovi Nesrovnalovi a údajne jeho nesprávnemu nápadu na úpravu lavičiek, ktorý má zamedziť prespávaniu bezdomovcov v bratislavskom Starom Meste.

Nechajme sa teda prekvapiť, kam sa bude ďalej uberať vývoj tohto médiá a či sa moje prognózy naplnia.

Prečítajte si aj článok > Nedávno začali vychádzať nové bratislavské schránkové noviny. Sú kľúčom k politickej moci?

Prečítajte si aj krátky rozhovor so šéfredaktorkou Večerníka > V Bratislave začne vychádzať nový Večerník 

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu