Na Ukrajine, ktorá si dnes pripomína 23. výročie nezávislosti, začína dnes vysielať spravodajský televízny kanál Ukraine Today.

Podľa agentúry ITAR-TASS ide o prvú po anglicky vysielajúcu televíznu stanicu, ktorá bude klásť dôraz na udalosti na Ukrajine a vo východnej Európe.

Televízny kanál financuje spoločnosť 1+1 Media, ktorá patrí ukrajinskému oligarchovi Ihorovi Kolomojskému kontrolujúcemu TV stanice 1+1, 2+2, TET, PľusPľus, UNIAN-TV, ako aj tlačovú agentúru UNIAN a viacero internetových projektov.

Kolomojskyj je okrem toho považovaný za jedného zo sponzorov tzv. euromajdanu – protestov proti bývalému ukrajinskému vedeniu na čele so zosadeným prezidentom Viktorom Janukovyčom.

Financuje údajne aj pravicové hnutie Pravý sektor, ako i ozbrojené formácie, ktoré sa na východe Ukrajiny zúčastňujú na operáciách proti proruským separatistom. V Rusku je voči Kolomojskému začaté vyšetrovanie kvôli podozreniu z použitia zakázaných metód a nástrojov vedenia vojny.

Ukraine Today bude v mediálnom priestore protiváhou ruskej televíznej stanice Russia Today, ktorá sa tiež orientuje na divákov v zahraničí. Ukrajinské vedenie, ale aj niektoré západné médiá, v súvislosti s vývojom krízy v rusko-ukrajinských vzťahoch obviňovali ruskú televíziu zo zámerného skresľovania udalostí na Ukrajine a z manipulovania s verejnou mienkou v Rusku.

V redakcii Ukraine Today pracujú zahraniční novinári, ktorí dlhodobo pôsobia na Ukrajine, dodal ITAR-TASS. Príjem jej vysielania bude bezplatný a program budú môcť zhliadnuť diváci na Ukrajine a vo veľkej časti Európy a Ruska. Programová štruktúra je zhodná s programom stanice Euronews.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu