foto: pixabay.com

V priebehu posledných troch mesiacov sa šírenie falošných správ výrazne zvýšilo. Na rozdiel od roku 2016 tieto falošné správy nepochádzajú z Ruska, ale priamo z USA. Informáciu zverejnil portál Vice.

Nezisková organizácia Avaaz pre portál Vice uviedla, že doposiaľ nenašla žiadne dôkazy o koordinovaných dezinformačných kampaniach zo zahraničia. Dezinformácie v súvislosti s prezidentskými voľbami USA v roku 2020 pochádzajú najmä z domácej krajiny.

Podľa Popular Information dezinformácie videlo odhadom až 158-miliónov ľudí. Znamená to, že každý registrovaný volič v USA mohol vidieť dezinformáciu a to najmenej jedenkrát.

Šírenie dezinformácií v súvislosti s prezidentskými voľbami USA v roku 2020 je omnoho agresívnejšie ako v roku 2016. V priebehu posledného štvrťroka mali dezinformácie odhadom až 86-miliónov zhliadnutí, čo je 3-krát viac ako v predchádzajúcom štvrťroku.

V analýze sa vedci zamerali na 100 najviac zdieľaných falošných správ na sociálnej sieti Facebook. Tieto správy boli overené a odhalené prostredníctvom renomovaných amerických organizácii na kontrolu faktov.

Správy boli zverejnené viac ako 2,3-miliónkrát a dosiahli takmer 159-miliónov zobrazení a takmer 9-miliónov interakcií ako zdieľane, komentovanie či hodnotenie.

Väčšina všetkých skúmaných správ mala negatívny kontext, 62% správ bolo cielených proti demokratom a 29% proti republikánom. Iba 9% správ malo pozitívny charakter.

Takmer všetky falošné správy zdieľali jednotlivci alebo neoficiálne politické stránky. Jedna pätina falošných správ pochádzala z účtov alternatívnych médií.

Tradičné médiá uverejnili len 1% dezinformácií a samotní politici zverejnili 6% dezinformačných správ.

Hoci sa Facebooku podarilo od prezidentských volieb USA v roku 2016 zaviesť mnoho opatrení, ktoré majú zabrániť zasahovaniu a ovplyvňovaniu volebných procesov, stále to nie je postačujúce.

Facebook aj naďalej zostáva platformou, cez ktorú sa politici ľahko dostanú k voličovi. Sociálna platforma je prostriedkom, ktorý umožňuje rýchle šírenie politických lží, ktoré svojím dosahom verejnosť polarizujú.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu