Softvérová spoločnosť Qlik monitorovala šesť najväčších amerických médií CNN, Fox News, MSNBC, Al Jazeera, Bloomberg a Comedy Central. Z analýzy vyplýva, že prezidentský kandidát Donald Trump mal v období od januára 2015 do 6. novembra 2016 o takmer sto percent viac mediálnych zmienok (mentions), ako jeho protikandidátka Hillary Clintonová.

V uvedenom období bolo zverejnených v monitorovaných médiách o Donaldovi Trumpovi až 1 milión 162 tisíc mediálnych zmienok, pričom o protikandidátke sa zmienili médiá len 616 tisíc krát.

Spoločnosť Qlik dáta z monitoringu zverejnila v prehľadnej aplikácii, ktorá analyzuje predvolebné kampane všetkých prezidentských kandidátov. Aplikácia ponúka i zobrazenie mediálnych výstupov v časovej chronológii, teda v ktorej fáze kampane mali kandidáti aký počet zmienok v médiách > pozri

donald-trump-mal-v-americkych-mediach-takmer-dvakrat-viac-medialnych-zmienok-ako-clintonova-total-mentions
zdroj: EMARK

„Aplikácia, postavená na úspešnej biznisovej platforme Qlik Sense, umožňuje pomocou rôznych filtrov vyberať to, čo vás o amerických voľbách zaujíma. V priebehu sekúnd môžete analyzovať kampane podľa rôznych kritérií – kandidátov, období, diskusií, tém alebo kľúčových slov. Výsledky sa zobrazia v prehľadných grafoch prípadne slovných cloudoch,“ povedal Martin Kostič CEO slovenskej spoločnosti EMARK, ktorá je najväčším regionálnym partnerom Qliku.

Zaujímavosťou je že v kampani oboch kandidátov bolo  najčastejšie skloňovaným slovom, slovo people (ľudia).

„Clintonová častejšie ako Trump spomínala témy: práca, ženy, jadro, ekonomika, sociálne zabezpečenie, Amerika a Sýria. Naopak Donald Trump častejšie ako Clintonová hovoril o témach: ISIS, dane, obchod, e-maily, Obama, Putin, Rusko, Irak, Irán, Mosul a Čína,“ uviedla spoločnosť EMARK.

donald-trump-mal-v-americkych-mediach-takmer-dvakrat-viac-medialnych-zmienok-ako-clintonova-graf-najpouzivanejsie-slova-v-kampani
zdroj: EMARK
REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu