29. júla 2015 prevzali zástupcovia Dopravného podniku Bratislava posledných 6 nových kĺbových trolejbusov Škoda 31Tr. Spolu s ostatnými typmi nových trolejbusov je ich spolu už 100.

Prevzatím týchto nových vozidiel sa dokončila dodávka kĺbových trolejbusov, ktorých je už 70 kusov. Do premávky budú zaradené o niekoľko dní po vybavení všetkých dokumentácií.

DPB, a.s. ich plánuje nasadiť na linky, kde už v súčasnosti nové kĺbové trolejbusy jazdia, pričom približne o dva mesiace je naplánovaná reorganizácia trolejbusových liniek.

Tá bola pripravená už dlhodobo a bola schválená v minulosti Dopravnou komisiou. Dopravný podnik Bratislava ju však nemohol realizovať z dôvodu nedostatku kĺbových trolejbusov. DPB, a.s. reorganizáciou liniek dosiahne optimálne rozloženie kĺbových a sólových trolejbusov na základe vykonaných prieskumov.

Sólových trolejbusov má DPB, a.s. od výrobcu Škoda Electric, a.s. v súčasnosti dodaných 15 kusov, pričom zvyšné opčné vozidlá v počte 20 kusov preberie DPB, a.s. od výrobcu v septembri a októbri.

Sólo trolejbusov s APU agregátom má v súčasnosti 15 kusov, takže spoločne s 15 sólo trolejbusmi Škoda 30Tr a 70 kĺbovými trolejbusmi Škoda 31Tr už má dnes Bratislava 100 nových trolejbusov.

Modernizácia vozidlového parku Dopravného podniku Bratislava sa realizuje vďaka nenávratnému finančnému príspevku EÚ. Do hlavného mesta pribudne spolu s uplatnením opcie až 120 nových trolejbusov, čím sa podarí obnoviť kompletne celý prestarnutý vozidlový park trolejbusov. Vozidlá zabezpečujú výrazné skvalitnenie služieb a verejnú dopravu na úrovni európskeho štandardu.

Dopravný podnik Bratislava má už 100 nových trolejbusov (zdroj: DPB)
Modernizácia vozidlového parku Dopravného podniku Bratislava sa realizuje vďaka nenávratnému finančnému príspevku EÚ. (zdroj: DPB)

Štruktúra financovania projektu:

Spolufinancovanie z Kohézneho fondu 80,75%

Spolufinancovanie zo štátneho rozpočtu 14,25%

Spolufinancovanie z rozpočtu mesta 5%

· celkové výdavky projektu sú 73 113 672,48 EUR (vrátane DPH)

· čiastka financovaná z Kohézneho fondu a štátneho rozpočtu je 57 881 657,38 EUR

Dodávateľom trolejbusov je Škoda Electric, a.s. Česká Republika, ktorá v zmysle zmluvných podmienok postupne do 22 mesiacov od podpisu kontraktu dodáva kĺbové trolejbusy, sólové trolejbusy a sólové trolejbusy s APU agregátom.

Prvé vozidlá s homologizáciou začali jazdiť už v roku 2014, teda 10 mesiacov po podpise zmluvy.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu