Kampaň pre rádio Europa 2 vytvorila agentúra Core4. Rádio v rámci kampane upravilo svoj claim aj zvukový obal. Kampaň s digitálnym ťažiskom odštartovala na online kanáloch, v printe a v outdoore. Komunikácia pracuje intenzívne aj na sociálnych sieťach Facebook a Instagram, kde zverejňujú svoje adrenalínové zážitky poslucháči s hashtagom #nenormálnevyzvy.
Ako uviedlo rádio, komunikačná stratégia reaguje na contentové trendy „challenges“ v rámci sociálnych sietí, ktoré sú spájané so zábavou a aj poslucháči očakávajú od rádia „entertainment“ v oveľa širšej miere.
Moderátor Binďo musel napríklad absolvovať jazdu na kancelárskej stoličke za zvukov skladby „jazda“ pripevnený za autom rapera Kaliho v duchu nového claimu rádia „Tí fakt nie sú normálni!“
Výziev, ktoré určia poslucháči sa zúčastnia moderátori rádia. Výzvu im určia priamo na kampaňovej landing page www.europa2.sk/nenormalnevyzvy a vyberú aj song, na ktorý bude challenge naviazaný.
„Mnoho rádií dnes šíri funny content, ale je prebraný alebo generický – bez spojenia s témou rádia. Preto sme Europe 2 navrhli stratégiu prepájania s názvami pesničiek,“ povedal Creative & Strategy director agentúry Core4 Andrej Csino.
Upravené kampaňové logo a claim:

„Vybrali sme si riešenie, ktoré je v súlade so značkou a tým, čo už Europa 2 robí a chce robiť ďalej. Už predtým sme s témou „nenormálnosti“ pracovali, teraz sme jej však dali nový a hlbší význam. Chceme sa k tejto pozitívnej „nenormálnosti“ hlásiť viac, pretože to dnešný mladý poslucháč očakáva. Sme radi, že máme koncept postavený na tom, čo je a musí byť nášmu rádiu v dnešnej dobe prirodzené,“ povedala Marketing & Online Director rádia Europa 2 Eva Kinzelová.
Upravená zvuková grafika rádia počas kampane:
Ukážka – outdoor, print, FB cover:




Europa 2 má najsilnejšiu pozíciu medzi rádiami na Slovensku na sociálnych sieťach, na Facebooku má 587-tisíc fanúšikov, na Instagrame prekročil počet jej followerov 57-tisícovú hranicu a v rozhlasovom éteri každý týždeň oslovuje Europa 2 viac ako 680 tisíc poslucháčov a v počúvanosti ne na piatom mieste medzi slovenskými rádiami.
Najpočúvanejšia rozhlasová stanica je stále Rádio Expres, ktorého počúvanosť vzrástla 0,3 %, čiže na 33,3 % (1.493.000 poslucháčov), ďalej nasleduje Rádio Slovensko, ktoré oproti minulému obdobiu stratilo 0,7 % a skončilo s 29,1 % (1.303.000), nasleduje Fun rádio, ktoré si polepšilo o 0,2 % a dostalo sa na 22,3% (1.000.000). Rádio Jemné má počúvanosť rovnakú ako v minulom období a to 16,4 % (736.000), počúvanosť Rádia Europa 2 klesla o 0,1 %, čiže na 15,3 % (683.000). Nasleduje Rádio Regina, ktorého počúvanosť tiež mierna klesla a je na úrovni 13,7 % (614.000), Rádio Vlna si naopak polepšilo na 10,9 % (487.000), čo je o 0,6 % viac ako v minulom období. Čítaj viac.
V rádiu zanedlho vystrieda Dušana Vanča na poste programového riaditeľa Andrej Kratochvíl, ktorý zastával predtým rovnakú pozíciu v Rádiu Anténa Rock. Čítaj viac.